[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 22:40

Geen idee, ken van geen van die merken de modellen en pasvormen van de vliegendekens, hoe vallen die?

No_No

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 23:15

Iemand ervaring met amigo vamoos 3in1?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 23:54

xyzutu wat gek, een deken met alleen gaas. Volgens mij hebben de vliegendekens die ik gehad heb allemaal een stuk nylon bij de borst/schouders maar ik weet het niet zeker. Zal volgende week eens kijken, als ze weer uit de kast komen.

Goh, ik ben zo blij dat ik mijn ruin niet hoef te pesten met een deken. Ik heb jarenlang gedacht dat hij van regen stijve spieren kreeg. Bleek het aan heel iets anders te liggen. Die regen maakt helemaal geen verschil. Nou ja, behalve dan als het echt kil is en hij z'n rug intrekt. Dan krijgt hij wel gewoon een dek op natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 23:59

De Summer Series heeft ook nylon bij de schoft en schouders, maar daarna is het allemaal vrij grof gaas, ook onder het dichte gedeelte op de rug, dus dat wordt hier door de haren naar achteren geduwd.
Heerlijk dat jouw pony geen deken meer hoeft. Dat kwam toch door de klei die je hem nu voert? Helaas heeft [***] niet hetzelfde probleem, anders zou ik het meten proberen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-05-17 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 00:03

Hoe is de rambo summer series verder kwa warmte? Mijn paard staat nu onder een rambo sweet itch en met regen dagen met de waterdichte liner. Maar eigenlijk leek de summer series mij nog idealer omdat dat wel echt gaas stof is en naar mijn idee dan meer ademt. Maar ik heb hem alleen nog maar op plaatjes gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 00:04

Het gaas ademt wel echt omdat het gewoon open gaas is. :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 00:05

Ja, daar heeft het wel alle schijn van. Eens kijken of dit afdoende is. Maar hij is er vast blij mee. 't Is niet zo'n dekenfan.

Ik vind nylon ook onhandig omdat het dan dicht is en minder goed ventileert. Kiezen tussen twee comfort-kwaden denk ik.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 06:14

Koper schreef:
xyzutu wat gek, een deken met alleen gaas. Volgens mij hebben de vliegendekens die ik gehad heb allemaal een stuk nylon bij de borst/schouders maar ik weet het niet zeker. Zal volgende week eens kijken, als ze weer uit de kast komen.

Goh, ik ben zo blij dat ik mijn ruin niet hoef te pesten met een deken. Ik heb jarenlang gedacht dat hij van regen stijve spieren kreeg. Bleek het aan heel iets anders te liggen. Die regen maakt helemaal geen verschil. Nou ja, behalve dan als het echt kil is en hij z'n rug intrekt. Dan krijgt hij wel gewoon een dek op natuurlijk.

Als het gewoon warm is zonder koude wind zet ik mijne niet onder een regen dek als t regent hoor haha hij smelt niet. Maar k ben wel erg benieuwd wat de fysiotherapeut woensdag zegt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 08:41

Is de Rambo summer ook geschikt voor echt warm weer of is 'ie daar te warm voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 11:29

In mijn ogen kan hij ook bij echt warm weer. 15-20 graden in elk geval, warmer hebben we nog niet gehad. Hij wordt niet oververhit of zweterig onder het waterproof rugdeel en de rest van het gaas is zo open dat de wind er zo doorheen waait.
[***] heeft vannacht trouwens met de Rambo Summer gestaan in de regen en zijn rug was onder het dek vanochtend mooi droog en de zijpanelen van gaas waren ook alweer bijna droog. In dat opzicht werkt het dus goed.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 14:22

Grmbl. Had een uitrijvliegendeken besteld omdat Zah altijd gek wordt van het vliegend ongedierte in het bos, blijkt het 1 met maasjes te zijn :(. Busse Moskito.

Helpen die ook of kan ik 'm beter maar ineens retourneren?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 14:26

xLes schreef:
Grmbl. Had een uitrijvliegendeken besteld omdat Zah altijd gek wordt van het vliegend ongedierte in het bos, blijkt het 1 met maasjes te zijn :(. Busse Moskito.

Helpen die ook of kan ik 'm beter maar ineens retourneren?

Vliegendekens zijn toch altijd met maas of begrijp ik het verkeerd?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 14:44

Ik weet ook niet beter dan dat 't met maasjes is :=

Kleffe boel hier vandaag. Mijn lieve merrietje heb ik maar bloot laten staan. Vooralsnog is het ook droog dus hopelijk pakt 't goed uit.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:18

Ook hier op jacht naar een vliegendeken.
Twijfel tussen de rambo summer serie en de bucas buzz off rain.

Hoe zit het met de voorsluiting?
Blauw/wit met musketon zoals rambo en die helemaal wit heeft weer een andere sluiting?
Iemand ideeen/tips? Eventueel nog andere opties?

Smal paard smalle borst, amigo en rhino passen niet,normaal een bucas paard.
Sun shower te warm voor nu met als de amigo aussie allrounder.

Zoek wel eentje die waterafstotend is op de rug omdat ik niet steeds kan wisselen.

Heb daarom besloten heb voorlopig bloot te laten (stond vannacht nog onder de bucas irish) omdat ik niet 2x per dag heen kan en komende week verwachten ze geen grote temperatuurschommelingen met dag en nacht.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:36

Er komen hier pieken aan van 28 mm zegt de radar :oo Nou baal ik wel een beetje dat ze bloot staat :=

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:38

Mijn buzz off rain is binnen!!! Gister besteld, vandaag al in huis en dat met korting :D . Deken past goed en is luchtig. heb een paar foto's gemaakt om en idee te geven:

Afbeelding

Afbeelding

Het waterdichte deel loopt van borst naar schoft tot en met staartflap. Onder de waterdichte stof zit een grove gaas stof. De waterdichte stof is dun maar wel sterk. Hoewel ik de deken niet zou toevertrouwen aan lomp spelende paarden. Denk niet dat de waterdichte stof goed tegen bijten kan. Met een blijf van mijn lijf merrie zoals die van mij maak ik me geen zorgen :+ . De overige stof is een hele fijne sort dubbel geweven maas die erg sterk is.

Het deel op de borst lijkt zelfs dun gewatteerd. Er zit gladde stof. De sluiting is eerst met een magneetsluiting en vervolgens haak met klittebandstrip, niet verstelbaar.

Afbeelding

Afbeelding

mijn deken is geleverd met een buikflap. Niet verstelbaar maar wel sterk elatisch. Alleen mijn merrie is zo dik dat ik hem echt te strak vond zitten. Aan beide zijden lussen gemaakt en nu zit de buikflap prima }>

er zitten ook bilkoorden bij. Niet de elastische die ik gewend ben maar polyester met zo'n verstelbare plastic schuif (geen idee hoe je die dingen noemt). Werkt opzich prima, maar denk dat ik ze toch ga omwisselen voor de elastische.

Pasvorm is bij de nek wel uitgesproken. Echt de typische Bucas pasvorm, waarbij ik het idee heb dat hij zelfs iets nauwer sluit. Maar heb het idee dat de deken mijn merrie goed past. Heb 15 min aan de hand gestapt en gedraaft, maar de deken trekt niet hard naar achter. Wel mis ik een schoftbontje. Heb nog een stukje schapenvacht liggen voor als het toch iets blijkt te schuren.

Deken wordt op het moment getest -:)
Laatst bijgewerkt door Pumpkins op 13-05-17 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:42

Haha mooi verslag! Ik vind die magneet echt ideaal en de bilriemen vind ik echt trieste dingen.

De flap kun je trouwens ook los kopen mocht je een grotere willen.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:47

Dank je Nies! Wilde eerst de buikflap achterwege laten. Heb de deken echt puur op als luchtige regendeken en dacht ik wissel de flap gewoon met de Bucas elastische singels van mijn andere deken. Maar dat gaat dus niet. De aanzet voor de singels zit hoger en is breder. Heb nu met koort aan iedere ring een grote lus gemaakt, werkt opzich prima :D

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 16:49

Fijn dat de deken al binnen is weidebloem!
Ziet er netjes uit.
Qua bilkoorden trek ik die nylon dingen er gelijk af& vervang ze door elastische. Buikflap kun je idd ook los kopen. En vaak bij 1 vd dames hier een maatje groter qua buikflap.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 17:09

Hier onze dames vorig jaar met de buzz off rain met hals. Hier hadden ze de dekens pas op, waren ze nog ietwat stijf van nieuwigheid.
Afbeelding

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 17:13

Kreeg een berichtje dat de bucas buzz off (rain) groot vallen.... welke maat hebben jullie van vliegendeken en van gewone bucas deken?

Ik ben er nu uit dat het de bucas vliegendeken word en waar heb je heb besteld weidebloem?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 17:14

Ik heb gewoon dezelfde maat en dat is absoluut niet te groot.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 17:24

Heb exact dezelfde maat besteld als de overage Bucas dekens. Valt eigenlijk hetzelfde. Vind alleen de hals iets nauwer sluiten. Hopelijk regent het hierdoor juist minder in. Ik heb de deken bij bucaspaardendekens.nl besteld en heb de classic (die is zonder nek). Expres niet bij Agradi besteld omdat ik de deken zo snel mogelijk nodig had.

samirah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 17:33

Hier ook gewoon dezelfde maat als de andere bucas dekens.
Voor onze bredere paarden hebben we altijd van bucas een maatje groter als hun andere dekens.

Zoals je ziet bij onze Gelderse rechts zit het perfect. En bij de bruine is de deken wat aan de lange kant. Maar zit verder prima.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 17:41

Ik heb ook de Buzz off en zelfde maat als de Irish :) Hij zakt bij mijn paard helaas wel vaak scheef, maar dat kan ook aan haar manier van lopen liggen. Daardoor schuren de bilkoorden wel in haar liezen waardoor ik ze er meestal af haal.
De gewatteerde voorkant is aan de ene kant erg fijn, maar als het warm is wordt het ook wel erg zweterig.