[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 16:38

Hier vallen de mussen dood van het dak, het is 22 graden :+
Hoop dat ze geen regendeken meer nodig hebben voorlopig, lijkt me erg prettig voor paard en mezelf.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 16:54

Hier was het 15.5 graden zojuist...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 17:19

Hier is het ook echt warm. Benauwd ook.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 17:32

Ik kan er ook niks aan doen dat het hier koud is :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 17:58

Hier is het heel benauwd.
Ik heb toen ik uit mijn werk kwam gelijk de regendekens eraf gehaald.
Die 2 van ons waren warm maar nog niet aan het zweten, die van een stalgenootje was echt doorweekt onder zijn deken...

Even vliegendekenvraagje...
Onze arabo fries die we nu een paar maanden hebben heeft van zijn gewone Rambo en Amigo dekens maat 6.9/205 en die liggen keurig.
Nu wil ik voor hem ook een goede vliegendeken maar de Amigo en Rambo vliegendekens die ik voor mijn Lusitano heb zijn voor hem allemaal te wijd aan de voorkant...
Wat is dan nog een aanrader?
Zijn er nog Horseware dekens die smaller vallen voor of moet ik dan toch aan Bucas gaan denken?

Ik zag dat de Rambo summerserie een verstelbare voorsluiting heeft, hoe bevalt deze deken, en is deze te warm bij echt zonnig weer?

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:21

Weidebloem schreef:
Was 1 jaar oud 1200 denier. Maar bleek van het winter al door te lekken. De winkel heeft hem toen opgehaald en laten wassen+behandelen. Maar dit heeft dus helemaal niets gedaan.

Dat zou niet mogen met een dure Bucas deken. Ik heb een 1200 denier van Amigo en die gaat al 2 jaar mee. Er zit nu wel een klein gaatje in....

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:22

Mijn paard heeft niks op. Veel te warm. Ook in de regen. Ik loop ook te puffen in een t-shirt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:26

De Rambo Summer Serie heeft (bij mij in elk geval) geen verstelbare voorsluiting, het is een combinatie van 2 klittenbandsluitingen op elkaar en daarboven twee clips die je aan een ring vastmaakt.
Ik merk qua pasvorm ook wel een groot verschil met andere Rambo dekens; die hebben een gladde voering waardoor ze losjes om de schouder hangen, maar de Summer Series bestaat uit open gaas en dat trekt bij [***] in elk geval de deken flink strak naar achteren. Na een half jaar 24/7 dekens gedragen te hebben heeft hij nu hij de Summer Series opheeft ineens voor het eerst weggeschuurde manen voor de schoft. :(

Bestaan er eigenlijk wel vliegendekens die gewoon een dichte, gladde structuur hebben, die dus niet open gaatjes hebben? Of zijn andere vliegendekens zo licht dat ze niet naar achteren trekken?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:34

Met mijn amigo heb ik nog nooit problemen gehad dat deze naar achter trekt. Ook op de rug nooit kapotte haartjes gezien

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:40

Debbie00 schreef:
Weidebloem schreef:
Was 1 jaar oud 1200 denier. Maar bleek van het winter al door te lekken. De winkel heeft hem toen opgehaald en laten wassen+behandelen. Maar dit heeft dus helemaal niets gedaan.

Dat zou niet mogen met een dure Bucas deken. Ik heb een 1200 denier van Amigo en die gaat al 2 jaar mee. Er zit nu wel een klein gaatje in....

Ja helemaal eens. Ze heeft nu een oude Bucas 600 denier opgehad met de afgelopen buien en is droog gebleven. Begon op een paar plekken nat te worden. Moet nu de emmertest doen van de winkel. Water erop gieten boven een emmer en een uur laten staan. Denk dat hij voornamelijk doorlekt bij contact, maar we gaan het zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:40

Hmm, die Amigo Mio ziet er ook veel gladder uit dan de Rambo Summer Series. Bij de Summer Series zie je echt gewoon de gaatjes zitten, dat is een soort net.
Ik ben erg benieuwd naar de Bucas Buzz Off rain, die lijkt ook gladder/dichter geweven te zijn.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:42

Krijg de buzz off rain morgen binnen, ben ook heel benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:43

Oeh, vertel vertel! :D
Het mooie daarvan vind ik dat hij 2 borstsluitingen boven elkaar heeft in tegenstelling tot andere Bucas dekens, want bij [***] weet ik zeker dat de bovenste borstsluiting sowieso niet dicht kan. 8-)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:47

xyzutu2 schreef:
De Rambo Summer Serie heeft (bij mij in elk geval) geen verstelbare voorsluiting, het is een combinatie van 2 klittenbandsluitingen op elkaar en daarboven twee clips die je aan een ring vastmaakt.
Ik merk qua pasvorm ook wel een groot verschil met andere Rambo dekens; die hebben een gladde voering waardoor ze losjes om de schouder hangen, maar de Summer Series bestaat uit open gaas en dat trekt bij Rio in elk geval de deken flink strak naar achteren. Na een half jaar 24/7 dekens gedragen te hebben heeft hij nu hij de Summer Series opheeft ineens voor het eerst weggeschuurde manen voor de schoft. :(

Bestaan er eigenlijk wel vliegendekens die gewoon een dichte, gladde structuur hebben, die dus niet open gaatjes hebben? Of zijn andere vliegendekens zo licht dat ze niet naar achteren trekken?

Dat is niet super positief...
Ik zag deze sluiting:

https://www.agradi.nl/rambo-summer-seri ... 15-168.htm

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:48

Hha ja, als ik hem binnen heb zal ik uitgebreid verslag doen :) maar ik weet niet of ik jouw niveau van verslag geven haal :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:53

Nouvel schreef:
Dat is niet super positief...
Ik zag deze sluiting:

https://www.agradi.nl/rambo-summer-seri ... 15-168.htm

Hmm, ik heb de mijne ook bij Agradi gekocht en die heeft dat niet? >;)
Maar goed, ook zo'n sluiting zal bij ons vrees ik niet zoveel tegen het naar achteren trekken doen. [***] is voor 50% giraffe dus alles wil van zijn schoft af naar achteren, tenzij de deken echt heel glad is vanbinnen.

Nouvel

Weidebloem schreef:
Hha ja, als ik hem binnen heb zal ik uitgebreid verslag doen :) maar ik weet niet of ik jouw niveau van verslag geven haal :D

_O-

Nouvel

Er waren 2 verschillende zag ik toevallig tijdens mijn zoektocht, deze en die blauwe met de gewone Rambo sluiting

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 22:01

Het gekke is dat ik de wit-donkerblauwe bij Agradi bestelde (ik kon niet eens voor een witte kiezen) en vervolgens de witte variant met traditionele borstsluiting kreeg. Die van mij is dus wit maar sluit normaal. Ik ben dus benieuwd wat jij krijgt als je bestelt. Een roze of zo. :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 22:06

:D
Ja wie weet 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 22:10

Nouvel schreef:
Weidebloem schreef:

_O-

Ik schrijf nog eens een recensie... 8-)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 22:15

Debbie00 schreef:
Mijn paard heeft niks op. Veel te warm. Ook in de regen. Ik loop ook te puffen in een t-shirt.

haha, geloof dat er nogal verschil zit tussen hier (het hoge Noorden, bijna op de Noordpool dan denk ik......) en het Zuiden.... ik heb een winterjas aan met vest en een shirt eronder :D :o :') :') :')

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 22:23

Ir1ne schreef:
Bij ons op (pension) stal zijn er 2 die nog een deken op hebben, waaronder die van mij.
Ik heb me werkelijk verbaasd hoe vroeg de dekens al afgingen, paarden die invallen door de kou... en dan wordt er gezegd, ach, ze moeten even wennen.
Sloeg ik werkelijk waar steil van achterover haha... en dan mij een mietje noemen :)

Hier zijn die van ons idd ook de enige nog met dekens. Nu valt het op onze kleine stal wel mee. Gaat allemaal vrij gemoedelijk.Maar idd, paarden die het zichtbaar zwaar hebben, en dan zo'n reactie.. Daar kan ik met mn hoofd niet bij. En ik heb het gezien dat het echt om te janken was. En ondertussen wij ons in bochten wringen om onze paarden met ook hun specifieke dingen zo goed mogelijk te micro-managen.

Kijk ik ontkom gewoon niet aan jaarrond dekens vanwege kou op de spieren& steekbeesten. Maar om dan gelijk voor mietje uitgemaakt te worden is dan wel wat overdreven.

Qua commentaar met die insteek ben ik altijd snel klaar. Paard 1 is al ruim 10 jaar een wandelend wonder mede hierdoor. En paard 2 zit ook meer dan genoeg werk in inmiddels. Dus ze kunnen hoog en droog de boom in met hun commentaar.

Dus ach beetje leven, en laten leven. En ik mag graag bijleren/ dingen uitproberen, maar niet ten koste van.
En het is ook weleens fijn om te lezen dat we niet de enige zijn met een " gevalletje maatwerk".

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 22:28

samirah schreef:
Ir1ne schreef:
Bij ons op (pension) stal zijn er 2 die nog een deken op hebben, waaronder die van mij.
Ik heb me werkelijk verbaasd hoe vroeg de dekens al afgingen, paarden die invallen door de kou... en dan wordt er gezegd, ach, ze moeten even wennen.
Sloeg ik werkelijk waar steil van achterover haha... en dan mij een mietje noemen :)

Hier zijn die van ons idd ook de enige nog met dekens. Nu valt het op onze kleine stal wel mee. Gaat allemaal vrij gemoedelijk.Maar idd, paarden die het zichtbaar zwaar hebben, en dan zo'n reactie.. Daar kan ik met mn hoofd niet bij. En ik heb het gezien dat het echt om te janken was. En ondertussen wij ons in bochten wringen om onze paarden met ook hun specifieke dingen zo goed mogelijk te micro-managen.

Kijk ik ontkom gewoon niet aan jaarrond dekens vanwege kou op de spieren& steekbeesten. Maar om dan gelijk voor mietje uitgemaakt te worden is dan wel wat overdreven.

Qua commentaar met die insteek ben ik altijd snel klaar. Paard 1 is al ruim 10 jaar een wandelend wonder mede hierdoor. En paard 2 zit ook meer dan genoeg werk in inmiddels. Dus ze kunnen hoog en droog de boom in met hun commentaar.

Dus ach beetje leven, en laten leven. En ik mag graag bijleren/ dingen uitproberen, maar niet ten koste van.
En het is ook weleens fijn om te lezen dat we niet de enige zijn met een " gevalletje maatwerk".

Echt wel, heb me veel afgevraagd of ik me niet gewoon aanstelde, of ik niet penny gedrag vertoonde. Gelukkig gaf mijn instructeur aan van niet; en qua vliegen is het hier ook een drama. Mijn paard is zo gevoelig, die zwelt er echt van op }:0 Vreselijk..

Mijn paard is al moeilijk op gewicht te krijgen, lekker onder de deken....ik wissel hem heel veel en zo efficient mogelijk om zijn temperatuur zo goed mogelijk te krijgen... en meer kan ik niet doen :)

Nu weer een spierprobleem door (vermoedelijk) van de week onder te dunne deken icm een flinke training dus ik heb de fysio maar weer gebeld -O- ;(

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 22:30

Nouvel schreef:
Hier is het heel benauwd.
Ik heb toen ik uit mijn werk kwam gelijk de regendekens eraf gehaald.
Die 2 van ons waren warm maar nog niet aan het zweten, die van een stalgenootje was echt doorweekt onder zijn deken...

Even vliegendekenvraagje...
Onze arabo fries die we nu een paar maanden hebben heeft van zijn gewone Rambo en Amigo dekens maat 6.9/205 en die liggen keurig.
Nu wil ik voor hem ook een goede vliegendeken maar de Amigo en Rambo vliegendekens die ik voor mijn Lusitano heb zijn voor hem allemaal te wijd aan de voorkant...
Wat is dan nog een aanrader?
Zijn er nog Horseware dekens die smaller vallen voor of moet ik dan toch aan Bucas gaan denken?

Ik zag dat de Rambo summerserie een verstelbare voorsluiting heeft, hoe bevalt deze deken, en is deze te warm bij echt zonnig weer?

Is evt een fedimax of vantaggio of Harry's horse iets?