Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:23

Hier inmiddels een bolletje wol en een pluizebolletje. Paard krijgt morgen ongevoerde of de smartex rain op. Daarna misschien direct over naar de 100 gram, dit weekend.

Marloes__

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:18

Vanavond maar weer de 200gr op. En dan vrijdag 300gr, wordt opeens wel heel koud!!

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:21

geschoren onder 200 (buitenstal). vanaf donderdagavond krijgt die de 300 op.

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:27

Wat hebben jullie ongeschoren paarden (in binnenstal) voor deken om nu?

Ik twijfel zo..

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:29

Mijn paarden zijn ongeschoren en hebben een 0 grams regendeken op (zonder fleece)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:33

Mijn paard wordt morgen geschoren, alleen mijn deken is nog steeds niet binnen.
Hij staat voor vandaag en daar hoop ik dan ook op, maar morgen zou ook nog wel kunnen.

Anders moet ik even puzzelen met de dekens.... Dan mijn oude Anky deken (nu nog kleine 200 gram) en onderdeken van 200 gram. Maar weet niet of dat gelijk te warm is.. Of anders onderdeken en ongevoerde regendeken. Maar dat zal wel te koud zijn aangezien het echt goed gaat afkoelen.

De deken die ik besteld heb is 300gram. Wil niet dat ze het koud heeft, maar wil haar ook niet onder te dikke dekens hebben.
Lastig...

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:45

Dankje Xlisza!
Mijn paard staa nu ook onder een 0 grams regendeken.

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:04

Mijn paardje lief staat buiten nu met ongevoerde regendeken en in de stal katoenen stal deken.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:25

mijn paard is ook ongeschoren en valt gelukkig nog redelijk mee qua vacht.

Eergisteren trof ik hem echt druipend van het zweet aan onder zijn ongevoerde regendeken, daar stond hij mee op stal. Toen voor snachts maar een katoenendeken opgedaan en gisterochtend aan een stal genoot gevraagd of ze hem af wil halen. Vannacht ongevoerde regendeken gedaan, en vannochtend af laten halen. Maar nu zit ik me af te vragen of ik hem niet op had moeten laten. Maar goed is nu niks meer aan te veranderen. De temperatuur loopt de komende dagen flink af. Ik doe denk ik vannacht 100 en morgenacht 200 omdat het dan al rond de 0 graden wordt.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:29

Hier is de ongevoerde regendeken overdag weer opgebleven. Nu staat die weer dag en nacht me dezelfde deken

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:59

Ffortuna schreef:
Mijn (2,5 jarige) paard staat ook onder een ongevoerde regendeken, ik houd haar daar even onder gezien we zondag een wedstrijd hebben en ze 95% wit is (bont). Scheelt wassen, dat wil ik liever niet teveel doen gezien het komend weekend kkkkkkoud wordt.

wedstrijd?
is 2,5 dan een typfout?
of is het geen wedstrijd onder het zadel?

leek me nog zo jong voor een wedstrijd...
maar goed, da's offtopic...

Mijn geschoren merrie heb ik gisteravond onder de smartex gezet, en mijn 2,5 jarige staat nog bloot

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:40

Nee hoor, zijn geen typfouten. Ik doe al een jaar wedstrijden met mijn paard. Maar niet onder het zadel. Google maar eens op In Hand Trail. :j

Polderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:43

DeniseM schreef:

Ik twijfel zo..

Mijn ongeschoren paard stond de afgelopen dagen bloot buiten en 's avonds met een fleece gevoerde regendeken op stal. Morgen gaat deze deken ook gewoon weer overdag op, het wordt weer kouder. Hij houdt dan 's nachts op stal dezelfde deken op.

CelienL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:44

vorige week de dekens (100g) eraf gedaan, donderdagavond gaan ze der terug op.
Het weer verandert zo snel, vrijdag nog 7graden !

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:09

Vorige week nog enkele dagen zonder gestaan.. en sinds afgelopen zondag onder een smartex rain van bucas.
Ze is zondag geschoren.
Van het weekeinde 200gram. ze staan nu in een binnenstal en overdag in de paddoc

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:14

DeniseM schreef:

Ik twijfel zo..

Hier nog steeds onder een ongevoerde regendeken..
Hopelijk is het morgen 'koud' genoeg om er een 150 grams onderdeken onder te doen.. :o

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:29

DeniseM schreef:

Ik twijfel zo..

Binnen vannacht nog niks. Morgen ongevoerde regendeken en vrijdag de smartex rain, dus fleece gevoerd. Daar kan hij het voorlopig mee doen, gezien de temperaturen. Als het 7 graden overdag wordt en s nachts onder 0 gaat de 100 of 220 op. Is even kijken hoe warm hij het vind. Normaal gaat in september al de regendeken op en zou hij met 10 graden onder de 100 gram staan, maar dit jaar ben ik dus laat met dekens om hem wat meer vacht te laten krijgen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:05

Ik heb mijn paard weer de Smartex Rain opgedaan (van 50 naar 100 dus ongeveer). Morgen krijgt ze een van die dekens op met een 100 grams onderdeken, dan wordt het best fris buiten en vooral snachts. Iig neem aan dat ik haar wel gewoon buiten laat, blijft redelijk droog dacht ik (moet ik nog even beter bekijken, anders komt ze op stal snachts)

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:07

Wat een verschil zeg!
Mijn paard is ongeschoren en staat onder 300gram!
Maar is echt super glad in zijn vacht!

Vorige week toen het warmer werd 200 op gedaan maar stond meneer te trillen in het land!
Een mietje dus!

Wel staan we vlakbij zee misschien dat het daar kouder is??

Polderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:10

Bravura schreef:
DeniseM schreef:

Ik twijfel zo..

Binnen vannacht nog niks. Morgen ongevoerde regendeken en vrijdag de smartex rain, dus fleece gevoerd. Daar kan hij het voorlopig mee doen, gezien de temperaturen. Als het 7 graden overdag wordt en s nachts onder 0 gaat de 100 of 220 op. Is even kijken hoe warm hij het vind. Normaal gaat in september al de regendeken op en zou hij met 10 graden onder de 100 gram staan, maar dit jaar ben ik dus laat met dekens om hem wat meer vacht te laten krijgen.

Jouw paard heeft dus ook redelijk wat vacht? De mijne heeft een lekker teddyvachtje (dat vandaag van het rollen heerlijk aan elkaar gekoekt was van de modder :D ). Ik twijfel hoe snel ik op moet bouwen met de dekens. Hij zweet er snel onder, vandaar dat hij de afgelopen dagen weer bloot stond. Morgen gaat de fleece regendeken er op als het kouder wordt of anders overmorgen. Maar wanneer kan ik over op een 200 grams? Ik ben geneigd te wachten tot het echt onder de 5 graden overdag is of tegen het vriespunt. Hoe doen anderen met een paard met een teddyvachtje dit? Ik wil hem niet te warm zetten met zijn vacht, maar het liefst wil ik ook niet dat zijn vacht nog dikker wordt :?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:14

hier mijn geschoren paard (wel al een pak haar erop weer) onder de 100 grams.. voelt prima nog hoor :)

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:27

Hier geschoren onder 220 weatherbeeta. Staat ze prima onder! Morgenavond gaat er een dekentje onder denk ik.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:31

100 gram nog steeds. Twijfel of ik de 200 er al op leg of te morgen wacht.

Loes000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:44

afgelopen dagen onder de 100 grams gestaan, vanavond gaan de 200 grams er weer op....
Helaas wel een hele dikke vacht hier, baal er erg van.... Wordt waarschijnlijk scheren, maar vind dat zo belachelijk duur... :(

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:48

nou ik vind het wel mee vallen koud blijft nog steeds boven het vriespunt dus echt koud is het niet hoor.dus gewoon nog onder zijn ongevoerde regendeken. staat de hele dag buiten.