LiiNd_Y schreef:Wat staan er nog veel paarden onder deken zeg. Die van mij staat al 1,5 maand bloot en staat er super bij! Merrie staat dan wel op een dichte stal, maar buiten loopt ze ook gewoon bloot.
Ik zou je paard gewoon bloot laten JenniferU, het is warm zat.
Ik vind dit nogal een uitspraak....
Hier heeft het van de week nog gevroren aan de grond! Begin van de week was het 10 graden overdag..
JenniferU schreef:Heel dun in het vachtje en valt snel af als hi het "koud" krijgt. Staat altijd wind hier
Dit dus...
Een sportpaard wat vol in training is en welke in een goed geventileerde stal staat (goed geventileerd betekend ook dat de warmte kan worden afgevoerd= minder warm) moet de mogelijkheid worden geboden om zijn spieren warm te houden, zeker als hij niet zo dik in de vacht staat/ of altijd al gewend is geweest om in de dekens te staan.
Mensen kijken mij ook met regelmaat raar aan, maar dat het inmiddels mei is, is volgens mij geen maatstaf voor het wel of niet opdoen van een (warmere) deken. De buitentemperatuur icm wind en luchtvochtigheid heeft dat wel in mijn ogen.
Heel veel zullen het wel niet met me eens zijn, maar mijn instructeur heeft internationaal gereden en geeft ook aan dat de paarden de spieren goed warm moeten kunnen houden, dus ik zet mijne vanavond lekker onder zn 50 grams bucasje als het weer afkoelt