[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 19:03

Dustyenmax18 schreef:
Ik val even dit topic binnen omdat ik een vraagje heb.

Mijn paard staat nu onder een regendeken met alleen fleece. Overdag is deze al een tijdje af ( bij temperaturen boven de 15 graden)
Nu ben ik aan het twijfelen om hem helemaal zonder deken te zetten.
Komende nachten wordt het zoon 11 graden snachts ( vannacht 13 maar wel regen )
Paard is overigens niet geschoren geweest.
En ze hebben een schuilstal.

Wie weet of dit al kan ofdat het nog tekoud is ?

Voor een normaal paard zou het best wel kunnen. Alleen als je zoeken hebt als ik heb dan toch een regendeken op :D Mijn pony heeft geen waterdichte vacht.

No_No

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 19:23

Vraagje. Mijn pony heeft amigo dekens die hem prima liggen. Nu heb ik nog een vliegendeken maar dan van een ander merk waar hij schuurplekken van krijgt op de borst. Omdat amigo zo goed ligt overweeg een amigo vliegendeken alleen weet ik niet of die de zelfde pasvorm hebben als de gewone amigo dekens. Weet iemand dat?

Het is voor een arabiertje

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 21:13

Ik heb Amogo XL als regendeken en vliegendeken en die vallen inderdaad hetzelfde.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:29

Azmay proficiat :)

Hier de afgelopen week 2 keer de deken (20 grams) 's nachts op gehad bij mijn merrie. En vanavond de dunne regendeken maar op gedaan. En voor morgen twijfel ik tussen deze deken op houden of de vliegendeken met waterdichte bovenkant. Denk dat ik maar even afwacht hoe warm en/of zonnig het wordt.

Hier ook al best veel vliegen. Maskers begin ik nooit meer aan. Ik smeer de gezichten in en dat werkt hier prima :)

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 00:06

Ik heb ook een amigo vliegendeken en de normale dekens. Past mooi vanwege dezelfde pasvorm, alleen de hals is voor mijn paard echt mega. :')

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 06:26

Vannacht voor het eerst afgelaten, me bijrijdster gaat straks rijden en doet na het rijden de deken weer op.
Was gisteravond nog lang 22 graden hier maar vandaag voorspellen ze weer regen.

Weet iemand of het paard verschil merkt tussen een 0(gewoon merk) en 50 (bucas) merkt?

Heb een nieuwe 0 grams liggen die ik anders volgende week op doe maar bewaar hem eigenlijk liever tot vd herfst.
Heb event ook nog een sun shower liggen ipv de 0 of 50 gram

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 07:53

Bucas is toch een gewoon merk? :+

Ik laat de regendeken maar op, komt een heel front aan. Ik ben wel erg blij dat ik nu een lichte regendeken voor d'r heb, de Rhino is te zwaar/warm nu en dat vliegending is maar voor af en toe buitjes.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 08:12

Welke lichte regendeken heb jij dan? Ik heb een weatherbeeta, maar dat wil ik met die warmte echt niet op leggen. Dus hij moet maar even onder het afdak blijven :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 08:22

Ik heb een sunshower.. Maar heb hem ook niet op liggen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 08:25

Maar die is niet voor stortbuien, toch?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 08:27

Ze zeggen het, maar hij is bij mij nog nooit doorgelekt en dat met een reparatie naast de schoft.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 09:01

bij nader inzien.. ik wil beslist een deken met waterdichte rug en een buikflap. Iemand een idee?

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 09:26

No_No schreef:
bij nader inzien.. ik wil beslist een deken met waterdichte rug en een buikflap. Iemand een idee?

Ja ik ook! Mijn paard is net op de rug geschoren voor een controle echo. Niet zo handig met al die regen en 24/7 buiten. Staat nu onder een Bucas regendeken, maar vind ik wel erg warm voor haar.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 09:43

zijn er goede ervaringen met de Bucas buzz-off rain? Lees verschillende reacties. Ideaal zou een vliegendeken zijn met een afneembaar rugstuk wat waterdicht is, maar heb deze nog niet kunnen vinden... Iemand enig idee? Hoeft geen nek te hebben. Is voor een rank paardje.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 09:55

Wat staan er nog veel paarden onder deken zeg. Die van mij staat al 1,5 maand bloot en staat er super bij! Merrie staat dan wel op een dichte stal, maar buiten loopt ze ook gewoon bloot.

Ik zou je paard gewoon bloot laten JenniferU, het is warm zat.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 10:05

Weidebloem schreef:
zijn er goede ervaringen met de Bucas buzz-off rain? Lees verschillende reacties. Ideaal zou een vliegendeken zijn met een afneembaar rugstuk wat waterdicht is, maar heb deze nog niet kunnen vinden... Iemand enig idee? Hoeft geen nek te hebben. Is voor een rank paardje.

Is de Nieuwe Rambo summer series dan iets voor je? Ik heb er geen ervaring mee maar hij ziet er mooi uit. Er zijn inmiddels vast wel mensen hier op Bokt die er ervaring mee hebben.

http://www.dochorse.nl/rambo-summer-series-turnout.html

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 10:09

Heeft iemand al ervaring met de summer series? Vind het een interessante deken maar was eerst benieuwd naar de ervaringen.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 10:18

wauw, die Rambo Summer serie ziet er mooi uit. Lijkt mij een fijne deken in gebruik. elastische singels zijn wel een +punt. Begrijp dat de Buzz-off rain deze niet heeft. Hoewel ik zelf nog wel singels heb liggen die ik er dan misschien aan kan zetten.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 10:37

Bedoel qua bucas met het ademende vermogen vergeleke met bijv een ej deken.

Me bijrijdster doet de deken vanavond op en ik ben er morgenochtend om te kijken wat we verder doen.

Hij stond tot nu toe nog onder de 50gr vanaf de vorst periode.
Heel dun in het vachtje en valt snel af als hi het "koud" krijgt. Staat altijd wind hier

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 11:26

LiiNd_Y schreef:
Wat staan er nog veel paarden onder deken zeg. Die van mij staat al 1,5 maand bloot en staat er super bij! Merrie staat dan wel op een dichte stal, maar buiten loopt ze ook gewoon bloot.

Daar zeg je het, jouwe heeft een stal. Mijn merrie niet, en ze heeft wél een hekel aan regen. De lichte regendeken lijkt ook niks te warm nu ondanks dat er nog winterhaar op mijn pony zit. Ze is nu goed op gewicht, dunner hoeft echt niet. Ik heb nog geen zon gezien en vanmiddag gaat het weer regenen.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 11:30

Ik heb de summer series en ben er heel blij mee! Paard staat er nu ook mee :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 11:31

LiiNd_Y schreef:

Ik vind dit nogal een uitspraak....

Hier heeft het van de week nog gevroren aan de grond! Begin van de week was het 10 graden overdag..

JenniferU schreef:
Heel dun in het vachtje en valt snel af als hi het "koud" krijgt. Staat altijd wind hier

Dit dus...

Een sportpaard wat vol in training is en welke in een goed geventileerde stal staat (goed geventileerd betekend ook dat de warmte kan worden afgevoerd= minder warm) moet de mogelijkheid worden geboden om zijn spieren warm te houden, zeker als hij niet zo dik in de vacht staat/ of altijd al gewend is geweest om in de dekens te staan.

Mensen kijken mij ook met regelmaat raar aan, maar dat het inmiddels mei is, is volgens mij geen maatstaf voor het wel of niet opdoen van een (warmere) deken. De buitentemperatuur icm wind en luchtvochtigheid heeft dat wel in mijn ogen.

Heel veel zullen het wel niet met me eens zijn, maar mijn instructeur heeft internationaal gereden en geeft ook aan dat de paarden de spieren goed warm moeten kunnen houden, dus ik zet mijne vanavond lekker onder zn 50 grams bucasje als het weer afkoelt :)

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 11:39

Nou mijn Bucas regendeken bleek dus niet waterdicht te zijn. dit had ik al eerder geconstateerd en de deken is toen opgehaald en gewassen+behandeld. De buien heeft de deken niet doorstaan, paard was zeiknat en ik ben nu echt pissed off -:(- . Nu paard maar op stal houden of de 50 grams regendeken van Bucas op, maar of ik daar nog vertrouwen in heb.... Ik weet alleen zeker dat mijn smartex goed waterdicht is, maar dit lijkt me een beetje te warm voor haar. Pff wat een gedoe als je paard net kaal geschoren is. Had geen lechtere timing kunnen hebben, arm paard ;(

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 11:42

Herkenbaar, heb ik in de winter gehad. Paard net geschoren en deken zo lek als een mandje.. Ik durf ze amper naar een wasserij te brengen.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 11:46

Weidebloem schreef:

Hier zeer tevreden over de buzz off rain. Ligt als een huis. En bij onze dames die gevoelig op de spieren zijn ideaal tot zo'n max 25 graden.

Een Rsih of andere vliegendeken met de regen liner van horseware is ook fijn.