Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
tantesam schreef:Hallo, heb hier af en toe mee gelezen, maar nooit echt vragen gehad. Nu wel... Heb een nieuw paard die in de afdankertjes van mijn overleden paard loopt, blijft mooi liggen ook al zijn ze misschien net iets te groot. Ik zou voor deze 4 jarige het liefst een smartex willen qua gemak, maar voor haar hoge schoft en tegen het inregenen zou ik graag een high neck willen, volgens mij bestaat deze niet. Iemand tips voor iets soortgelijks? Dit paard is vorig jaar gekomen en heeft al heel wat dekens gesloopt, het lijkt nu goed te gaan, al kan ik daar nog niet teveel op af gaan omdat ze pas een kleine week weer onder een deken staat.
Ik zie nu de power turnout, dat lijkt me een fijne deken.
Helaas wel prijzig voor een paard waarvan ik niet zeker weet of ze 'm heel houdt
tantesam schreef:Dat eruit groeien is ook zeker nog een ding ja.Ideaal zou een 6.6 zijn, maar de 6.9 van mijn vorige paard blijven erg goed liggen, dus misschien op de groei... Lijkt me zo heerlijk dat je lange tijd achter elkaar zelfde deken kan gebruiken en niet altijd dekens en liners aan 't wisselen bent.
Ik ga kijken voor de Rambo, bedankt!
carika schreef:Hier een beetje teleurgesteld van de Rambo optimo of beter gezegd spijt van de grote uitgave...
Ik had een Rambo duo met liners in maat 190 die was duidelijk te klein. Nu een Rambo optimo gekocht 195 in de hoop dat ie voor altijd mee zou gaan. Paardje is nu 5 en nog aan het groeien.
Helaas is de deken écht te groot ... zo jammer. Kan hem niet ruilen. Maar als iemand toevallig een nieuwe 190 wil ruilen tegen 195 hoor ik het graag.
carika schreef:Hier een beetje teleurgesteld van de Rambo optimo of beter gezegd spijt van de grote uitgave...
Ik had een Rambo duo met liners in maat 190 die was duidelijk te klein. Nu een Rambo optimo gekocht 195 in de hoop dat ie voor altijd mee zou gaan. Paardje is nu 5 en nog aan het groeien.
Helaas is de deken écht te groot ... zo jammer. Kan hem niet ruilen. Maar als iemand toevallig een nieuwe 190 wil ruilen tegen 195 hoor ik het graag.
Capriootje schreef:carika schreef:Hier een beetje teleurgesteld van de Rambo optimo of beter gezegd spijt van de grote uitgave...
De optimo vallen ruim een maat groter inderdaad. Waarom kan je hem niet ruilen?
Capriootje schreef:Deze is van QHP zonder fleece dus ze zijn er wel
https://www.dekroo.nl/products/qhp-turn ... collection
Joliieeenn schreef:Ik snap echt niet dat Bucas nog altijd als HET dekenmerk wordt gezien. Wat een rommel! Een nieuwe regendeken, heeft hij vorig jaar 2 dagen op gehad en is gewassen met Bucas product en hij staat er verdorie nat onder. Dat is al het zoveelste paard die ik nat onder een bucas uithaal. Had de deken het voordeel van de twijfel gegeven. Geef mij dan maar mn shires dekens die zijn stuk goedkoper en echt waterdicht
De ruitershop hier is dicht en heb nu geen reserve regendeken. Binnen zetten gaat niet en hij gaat niet in de stal staan met regen. Ben echt boos nu
Joliieeenn schreef:Ik snap echt niet dat Bucas nog altijd als HET dekenmerk wordt gezien. Wat een rommel! Een nieuwe regendeken, heeft hij vorig jaar 2 dagen op gehad en is gewassen met Bucas product en hij staat er verdorie nat onder. Dat is al het zoveelste paard die ik nat onder een bucas uithaal. Had de deken het voordeel van de twijfel gegeven. Geef mij dan maar mn shires dekens die zijn stuk goedkoper en echt waterdicht
De ruitershop hier is dicht en heb nu geen reserve regendeken. Binnen zetten gaat niet en hij gaat niet in de stal staan met regen. Ben echt boos nu
Capriootje schreef:Ik had mijne ‘s nachts onder 100 gram en vanmorgen maar de liner eronderuit gehaald dus gewoon alleen regendeken. Was wel nat weer voorspelt maar hij voelde nu net gewoon koud eronder. Wist al wel dat het een koukleum is maar het was behalve nat niet echt koud vandaag.