Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:09

Geryon schreef:
Mijne staat sinds gister weer onder 100grams + fleece (mijn 200grams is er nog steeds niet...)

Toch niet bij Agradi besteld he. :')

Loes000

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:12

Afgelopen dagen steeds de 100 grams er weer op gehad overdag, dacht dat het vandaag weer koud ging worden dus gisterenavond de 200 grams er weer op gedaan, vanochtend had ik me verslapen dus paarden voeren moest eventjes gauw, normaal voel ik altijd onder de deken en natuurlijk net vanochtend niet want toen ik hem vanmiddag van de wei af haalde was hij helemaal bezweet.... tjah vind ik ook niet zo raar met de 200grams in de zon vanmiddag... arm paard! Hem daarna maar even lekker afgespoeld en nu staat ie weer met z'n 100 grams om... vannacht wel eventjes een fleecedekentje er onder doen denk ik, ga er nu even naar toe dus zal eens kijken...

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:15

Nouvel schreef:
ow gelukkig, was al zo bang dat ik 'r dun had aangekleed, gaat zo tegen je gevoel in he, een geschoren paard onder zo'n dun dekentje...

Ik ben ook blij om te lezen dat ik niet ben die een geschoren paard maar 0 gram op heeft := . Hij staat wel in een binnenbox dus daar koelt het niet zo hard af 's nachts. Een gevoerde deken is nu echt te warm overdag in de zon...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:17

ja ik haalde de mijne vanmiddag al nat onder de smartex vandaan...
wil nu morgen toch de ongevoerde maar op laten, en dan morgenavond weer wisselen, schijnt woensdag frisser te worden...

de mijne staat ook 's nachts in een binnenbox en overdags in de paddock

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:18

Vind het echt raar weer, hoorde vanmiddag op de radio dat ze dit weekend (wel in belgie) al sneeuw verwachten. Dat geloof je toch niet als het nu nog bijna 20 graden is... Verder koelt het wel al erg af vanaf vrijdag, zn 8 graden. Dat wordt weer slepen met de dekens!

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:29

xlisza schreef:
Vind het echt raar weer, hoorde vanmiddag op de radio dat ze dit weekend (wel in belgie) al sneeuw verwachten. Dat geloof je toch niet als het nu nog bijna 20 graden is... Verder koelt het wel al erg af vanaf vrijdag, zn 8 graden. Dat wordt weer slepen met de dekens!

SNEEUW?! Mag hopen dat dat niet klopt zeg :x

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:52

AramisJames schreef:
xlisza schreef:

SNEEUW?! Mag hopen dat dat niet klopt zeg :x

hoop het ook zeker niet, maar het was ook niet in Nederland, geloof dat ze het voorspelde voor de ardennen.
En als het daar komt, laat het dan ook maar daar blijven die sneeuw!

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:54

hier staan ze zonder deken nu, in de stallen was het toch wel broeierig, vooral smiddags, toen besloten om de dekens af te laten en vanavond op te doen maar stalgenootje belde dat het toch nog erg benauwd was in de stal, dus bloot nu :j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 23:25

Rienn schreef:
Geryon schreef:
Mijne staat sinds gister weer onder 100grams + fleece (mijn 200grams is er nog steeds niet...)

Toch niet bij Agradi besteld he. :')

_O-

Maar nee.. Dochorse! Net nadat ik had besteld kreeg ik netjes een berichtje dat hij niet op vooraad was en begin deze week pas kwam. Of ik wilde dat ik de rest van de bestelling (één dingetje :+) meteen al kwam of kon wachten. Gok dat het er morgen is :D

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 23:32

Wat een geklier met die dekens zeg! Vroeger genoot ik nog van een najaarzon, en nu denk ik overdag alleen maar: oliebol abdul staat onder een te dikke deken, laat het eens ff snel kouder worden.

Gelukkig vannacht alleen onder een ongevoerde regendeken gezet. Maar daar haalde ik hem vanmiddag echt zeiknat van het zweet onder vandaag. Voor vannacht maar een zomerdeken op gedaan. En een stalgenoot gevraagd of ze hem er morgenochtend af wil halen. Want volgens mij wordt het dan weer zo warm.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 23:37

vanaf woensdag word het kouder :j

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 06:28

Donderdag nog zonder, vrijdag gevoerde regendeken 50 gram...en wie weet, zaterdag 100 of 220 gram. Het gaat rap achteruit met de temperatuur. Gister was het hier 22 graden, op stal 24. Zaterdag wordt het hier nog 7 en s nachts nachtvorst. Belachelijk.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 07:18

zat te twijfelen of ik dan nu snel voor m'n werk nog de smartex op moet gaan gooien, maar de berichten zijn goed, dus ik houd toch de ongevoerde maar op, maar het blijft raar eind okt met een geschoren paard...

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 07:51

ik houd hem nu gewoon tot morgenmiddag als hij geschoren wordt onder de ongevoerde regendeken.

ben alleen heel bang dat we hem niet kaal gaan krijgen. hij gaat onwijs zweten van de verdoving en heeft een extreem pak haar.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 07:54

Ik vind het belachelijk om een ongeschoren paard met deze temperaturen dekens op te doen.

Die van mij staat dus al sinds dat het boven de 16 graden is zonder deken.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 08:15

Sneeeuww???? Allemaal hard blazen zodat het weg blijft :D

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 08:37

Die van mij stond gisteren te zweten onder zijn 150 grams (geschoren) dus hij staat nu ook weer onder zijn gevoerde regendeken. Wat een gedoe zeg.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 08:40

Ik heb e vanmorgen afgegooid, even en dagje zonder dekens.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:06

ik heb zaterdag geschoren en ze heeft het nog steeds erg warm! Echt een dilemma met dekens! Ze heeft nu een fleece deken op met een katoenen deken eroverheen.. Wist t ook niet meer gisteren. Vanavond krijgt ze haar 100 grams onderdeken en een fleece gevoerde regendeken op. Van t weekend denk ik de 300 grams met halve hals

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:18

gossa4ever schreef:
vanaf woensdag word het kouder :j

Ja vanaf morgen gaat tempratuur dalen.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:33

Ja erg lastig. Dacht gister ik doe der (hele dunnen katoenen)deken op met daarover regendeken. Maar binnen 10 min stond ze zo heet dat het bijna zweten was toen alleen regendeken op, moet toch iets met een geschoren paard. Ik hoef der niet kort in der vacht te houden want ze is heel makkelijk met scheren en dat apparaat heb ik k zelf. Dan gaat tie er gewoon weer overheen. Maar als ze het maar niet koud krijgt of te heet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:09

Mijne is geschoren en stond onder de smartex te zweten. dus staat nu ongevoerd en vanavond maar weer even wisselen met de smartex want morgen wordt het een stuk frisser.

Edit en offtopic
*zwaait naar just_kiki, long time no see!*

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:19

Mijn pony staat sinds vrijdag onder een ongevoerde regendeken, helaas is het hier in Ede maar een dag lekker weer geweest; gister. Ik vind het zelf redelijk koud nu, en aangezien het ook weer kouder wordt deze krijgt de ruin vandaag de smartex rain op en donderdag waarschijnlijk weer de 200gr. Wat ik met de merrie doe kijk ik nog even aan, die staat nu weer onder haar exceemdeken sinds donderdag, waarschijnlijk doe ik daar vandaag een ongevoerd regendek over en dan krijgt ze donderdag 100gr zonder exceemdeken op.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:52

Hier gaat de temperatuur langzaamdalen en vrijdag overdag is het 13 graden en snachts nogmaar 3 dus dat wordt weer n dekentje op!

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:46

Mijn geschoren paard (3 weken geleden geschoren) stond gister en vandaag zonder deken, pas 's avonds laat opgegooid (100 grams)

Einde van de week gaat de 200 erop.

heb nu wel een beetje medelijden met de paarden die vorige week onder 300-400 grams stonden, wat hebben die nu op? Van 350 naar 0 lijkt me best een extreme overgang?