Hoelveel grams hebben jullie NU op liggen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Hoelveel grams hebben jullie NU op liggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:55

ik merkte aan mijn pony dat het verharen haar ook veel energie kost,ik heb haar daarom een vitaminespuit gegeven en daar voelt ze zich al een stuk beter door.

ik heb nu een 200 grams erop met vannacht een fleecedeken eronder als extra

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 09:58

Mijn merrie begint ook te verharen(beetje Haha!)
Dus denk dat ik volgende week de 500 ga switchen voor een 400 Lachen

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:07

500 grams *schrikt zich de neten*

Zouden ze dan echt van suiker zijn??? (hihi geintje Knipoog )

In de zon is het lekker warm, zou die van mij dan het liefst zonder deken laten staan.
Helaas is het voor mij onmogelijk om 2x p/d te gaan.
Ach met zijn 0 grams red hij het wel!

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:30

Zack schreef:
500 grams *schrikt zich de neten*

Zouden ze dan echt van suiker zijn??? (hihi geintje Knipoog )

In de zon is het lekker warm, zou die van mij dan het liefst zonder deken laten staan.
Helaas is het voor mij onmogelijk om 2x p/d te gaan.
Ach met zijn 0 grams red hij het wel!

wat moetie nou met een 0 grams denken? Verward Hem warm houden doet het toch niet maar belemert wel dat hij zijn vacht uit kan zetten om zich warm te houden.. Vind ik dit raarder als 500 gram...

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:33

onze paarden hebben NIETS op. alleen buiten. zolang het koud is.

maargoed. ze hebben allemaal mooi dun vachtje. en ze hebben het allemaal niet koud. vind die dekens nu echt onzin. het is 7 graden. ze krijgen er alleen maar schuur plekken van

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:45

lotjj92 schreef:
onze paarden hebben NIETS op. alleen buiten. zolang het koud is.

maargoed. ze hebben allemaal mooi dun vachtje. en ze hebben het allemaal niet koud. vind die dekens nu echt onzin. het is 7 graden. ze krijgen er alleen maar schuur plekken van

ik vind het geen onzin Knipoog
mijn pony is geschoren en zit kort in het haar, ze kan haar vacht niet uitzetten om zich warm te houden.
en schuurplekken heeft ze ook niet ,[je moet wel een passende deken omdoen Clown ]de mijne staat nu met 200gr
het heeft gevroren vanacht en vanmorgen was ze gewoon normaal warm onder de deken.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:49

ik bedoel ook niet een geschoren paard. maar een paard met een 'gewone' vacht.

maargoed ik bepaal niet wat de mensen van bokt bij hun paard omdoen. als ik op de manege kijk heeft ieder paar 2 dekens op. tja ieder voor zich

onze paarden zweten niet tijdens het rijden. haren staan niet overeind. ze hebben geen dikke vacht. alleen met harde wind en kou krijgen ze buiten een deken op

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:52

Die van mij staat nu onder een waterdichte deken van 300 grams en een onderdeken van, ongeveer 150 a 200 grams. Ik merk wel dat dit te veel wordt, hij is druk aan het verharen. Ik ga dus geleidelijk aan wat minderen, het is alleen jammer dat het weer zo wispelturig is, ik heb namelijk niet de mogelijkheid om iedere dag te gaan, laat staan dekens op te doen als ze naar buiten gaan en te verwisselen als ze binnen komen!

De reden waarom ik mijn paard onder een dikke deken heb staan, is omdat hij heel erg veel zweet tijdens het rijden. Als ik de vacht dan ook nog eens langer zou laten groeien, vind ik dit gewoon sneu voor mijn paard. Hij heeft verder geen (zichtbare) last van de dekens, geen schuurplekken e.d. Ik zou ook liever zonder dekens werken, het is een hoop werk, maar dit is beter voor hem tijdens het rijden, aangezien ik toch wel 5 keer per week intensief rijdt.

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:56

overdag een 300 grams en s,avonds een 100 gram extra erop nu dat het tegen de nul graden zit s,avonds paard is geschoren

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:56

klopt, ik had hier met mijn kwpener ook heel veel last van.

op een of andere manier zweten onze friezen nauwelijks. en hebben ze ook geen deken nodig. want ze ontwikkelen geen dikke vacht. ze krijgen wel in het begin van de winter een deken op. zolang het écht koud is. maar zoals nu het warmer wordt niet meer. of alleen buiten.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:57

Mijn knollie staat al jaren in zijn blootje, ook 's winters, in de regen en met harde wind. Doe ik hem een deken op, dan presteert hij het om die er weer af te werken.
Paard glimt je tegemoet, ziet niet overdreven dik in het haar (wel meer als het gemiddelde paard onder deken natuurlijk) en met rijden, tja, het betekend dat ik ongeveer even lang aan het uitstappen bent als dat ik aan het rijden ben, maar dat heb ik er graag voor over.

Sinds hij zonder deken staat heeft ie ook geen last meer van de overgangen trouwens. Voorheen wilde hij met weersveranderingen nog wel eens een kuch geven, nu helemaal niet meer

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:01

lotjj92 schreef:

op een of andere manier zweten onze friezen nauwelijks. en hebben ze ook geen deken nodig. want ze ontwikkelen geen dikke vacht. ze krijgen wel in het begin van de winter een deken op. zolang het écht koud is. maar zoals nu het warmer wordt niet meer. of alleen buiten.

Het grappige is wel dat mijn paard ook een Fries is. Ik hoor inderdaad vaker dat deze bijna nooit een dikke vacht krijgen. Volgens mij is dit ook het geval bij mijn Fries (ik heb hem nog nooit een winter bloot gezet) maar als hij al zoveel zweet met rijden zoals hij dat nu doet, wil ik het voor hem niet lastiger maken. Maar ik ben het met je eens als je zegt dat het onzin is als je je paard een deken oplegt als het eigenlijk geen functie heeft.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:04

WildChild schreef:
lotjj92 schreef:

Het grappige is wel dat mijn paard ook een Fries is. Ik hoor inderdaad vaker dat deze bijna nooit een dikke vacht krijgen. Volgens mij is dit ook het geval bij mijn Fries (ik heb hem nog nooit een winter bloot gezet) maar als hij al zoveel zweet met rijden zoals hij dat nu doet, wil ik het voor hem niet lastiger maken. Maar ik ben het met je eens als je zegt dat het onzin is als je je paard een deken oplegt als het eigenlijk geen functie heeft.

idd, als hij heel veel gaat zweten zou ik ook kiezen voor een deken hoor. ze hebben deze winter ook dekens op gehad. ivm dracht ze zijn afgegaan. en toen het mooi weer werd, oo kbij de rest. nu wordt het weer wat kouder dus staan ze buiten wel met deken. maargoed we kijken per dag een beetje wat we doen.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:28

Snoevie schreef:
ik heb nu een 200 grams erop met vannacht een fleecedeken eronder als extra

ik had dat ook geprobeerd maar ik vind fleece dekens geen geschikte onderdekens ze trekken naar achteren schuren en mijn paard wordt er statisch van

ik heb nu een 300 grams op liggen

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:44

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 08:48

200 geschoren

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 08:49

mn haf (8) 200 ongeschoren
mn kwpnxfries (1,5) niks

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 08:58

regendekentje (gevoerd)

Fonteine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:04

Mijn paard, pony en shetlander zijn geschoren en hebben nu een 450 grams opliggen. Mijn veulen is nog niet geschoren en heeft er een 350 grams opliggen.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:09

Fonteine schreef:
Mijn paard, pony en shetlander zijn geschoren en hebben nu een 450 grams opliggen. Mijn veulen is nog niet geschoren en heeft er een 350 grams opliggen.

Wow! Wow! Wow! Wow! Wow! Wow!

Fonteine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:12

Buckje schreef:
Fonteine schreef:

Wow! Wow! Wow! Wow! Wow! Wow!

Wat is er? Haha!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:18

vraag me af waarom een veulen een deken heeft en dan ook nog eens 350 gram

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:19

Fonteine schreef:
Fonteine schreef:

Wat is er? Haha!

wat is de meerwaarde van een veulen scheren. kom op zeg je hoeft er nog niet op te rijden!

Fonteine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:22

Ik ga de haren van mijn veulen 1 winter laten doorgroeien tot de staart en manen lang genoeg zijn en de huidharen stevig genoeg zijn en daarna als hij 2 jaar is wordt hij ook geschoren net zoals onze andere paarden.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:23

Ja want hij moet tenslotte met zijn 2 jaar wel netjes in de wei staan Ja.