Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
renatevb schreef:ik zit met een probleempje. Ik ging normaal gezien mijn paard niet laten scheren, maar aangezien ie altijd nat van het zweten is en ik heel lang moet uitstappen,heb ik besloten hem toch te laten scheren. Nu is ie nog niet geschoren en heeft ie een dik winterdeken op. Hoeveel dekens moet ik hem opleggen als ie geschoren is? Ik denk dat het deken dat ie nu opheeft 300 grams is. Doe ik hem beter een deken met een nek aan of niet?
vlasta schreef:renatevb schreef:ik zit met een probleempje. Ik ging normaal gezien mijn paard niet laten scheren, maar aangezien ie altijd nat van het zweten is en ik heel lang moet uitstappen,heb ik besloten hem toch te laten scheren. Nu is ie nog niet geschoren en heeft ie een dik winterdeken op. Hoeveel dekens moet ik hem opleggen als ie geschoren is? Ik denk dat het deken dat ie nu opheeft 300 grams is. Doe ik hem beter een deken met een nek aan of niet?
Ik zou hem als je nu al een deken van 300 erop hebt liggen zeker nog een 200 erbij leggen dus in totaal 500 grams.
Als het straks nog kouder word en echt gaat vriezen kan je altijd nog dikker erop leggen.
Mijn paard staat nu met een bucas all in one (470 grams) en die is ook geschoren.
Je moet gewoon in de gaten houden of je paard het koud heeft of niet, maar zou nu niet al met 600 gram gaan beginnen.
Ik heb zelf geen nek deken maar je kan er ook voor kiezen om de hals voor de helft te scheren.
velinda schreef:Weten jullie een deken voor een paard met een brede borst??
Liefst met wat info en een foto.
Ja sorry, maar ik heb nu geen tijd om het hele topic door te lezen
Bonny4life schreef:hoihoi
mijn pony heeft nu nog maar 300 grams op maar denk dat ik vandaag 220 erbij onder ga doen, het word weer kouder. denken jullie dat dat wel kan? ik ben nog op zoek naar een dikker onderdeken voor hele strenge kou, maar 520 grams moet goed zijn toch? oh en maakt het uit dat een onderdeken geen loopsplitten heeft?
Bonny4life schreef:hoihoi
mijn pony heeft nu nog maar 300 grams op maar denk dat ik vandaag 220 erbij onder ga doen, het word weer kouder. denken jullie dat dat wel kan? ik ben nog op zoek naar een dikker onderdeken voor hele strenge kou, maar 520 grams moet goed zijn toch? oh en maakt het uit dat een onderdeken geen loopsplitten heeft?
vlasta schreef:Bonny4life schreef:hoihoi
ik vind het met dit weer vrij warm. ik vind het absoluut niet koud voor de paarden op het moment. zelf zou ik wachten tot het weer iets kouder word
Steffie89 schreef:Denk je een goede deken te kopen van BR. Heeft Klaar nou volop schuurplekken op de borst. Had een BH gekocht. Alleen die zakt af.
Dus moet weer een nieuwe deken kopen. Iemand ervaring met de dekens van HH?
Schatjes schreef:Welke deken kan ik het beste op doen na het rijden? Mijn paard staat de hele dag op de wei met inloopstal ZONDER deken. Ze heeft winterharen waardoor ze behoorlijk zweet met rijden op de manege. Ik stap haar al een half uur uit, maar dan is ze nog steeds niet droog. In de trailer doe ik haar een zweetdeken op met staldeken. Terug thuis heb ik nu een stal tot mijn beschikking omdat het nu wel erg koud begint te worden. Daar ga ik haar nu in zetten. Welke deken kan ik haar het beste op doen? zweetdeken met daarbovenop nog een staldeken? De stal is van de voorkant wel open, maar ze staat niet op de tocht. Ik wil haar niet ziek krijgen en evengoed rijden.