Dekentopic, voor alles over dekens.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

Re: [centraal] Dekentopic, voor alles over dekens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 22:27

Weet iemand misschien waar ze de hypodekens verkopen.

Ik zoek een model hoog op de schoft. Ik heb al eens zo'n deken gehad maar dat was een iets ander model. Gekocht bij Ooteman, maar die hebben ze niet meer.

iemand een idee.?

Ik kon wel een site vinden van hyposport in Wychen maar daar staan de dekens niet op de site.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:43

ik zit met een probleempje. Ik ging normaal gezien mijn paard niet laten scheren, maar aangezien ie altijd nat van het zweten is en ik heel lang moet uitstappen,heb ik besloten hem toch te laten scheren. Nu is ie nog niet geschoren en heeft ie een dik winterdeken op. Hoeveel dekens moet ik hem opleggen als ie geschoren is? Ik denk dat het deken dat ie nu opheeft 300 grams is. Doe ik hem beter een deken met een nek aan of niet?

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:49

renatevb schreef:
ik zit met een probleempje. Ik ging normaal gezien mijn paard niet laten scheren, maar aangezien ie altijd nat van het zweten is en ik heel lang moet uitstappen,heb ik besloten hem toch te laten scheren. Nu is ie nog niet geschoren en heeft ie een dik winterdeken op. Hoeveel dekens moet ik hem opleggen als ie geschoren is? Ik denk dat het deken dat ie nu opheeft 300 grams is. Doe ik hem beter een deken met een nek aan of niet?

Ik zou hem als je nu al een deken van 300 erop hebt liggen zeker nog een 200 erbij leggen dus in totaal 500 grams.
Als het straks nog kouder word en echt gaat vriezen kan je altijd nog dikker erop leggen.
Mijn paard staat nu met een bucas all in one (470 grams) en die is ook geschoren.
Je moet gewoon in de gaten houden of je paard het koud heeft of niet, maar zou nu niet al met 600 gram gaan beginnen.

Ik heb zelf geen nek deken maar je kan er ook voor kiezen om de hals voor de helft te scheren.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 19:26

vlasta schreef:
renatevb schreef:

Ik zou hem als je nu al een deken van 300 erop hebt liggen zeker nog een 200 erbij leggen dus in totaal 500 grams.
Als het straks nog kouder word en echt gaat vriezen kan je altijd nog dikker erop leggen.
Mijn paard staat nu met een bucas all in one (470 grams) en die is ook geschoren.
Je moet gewoon in de gaten houden of je paard het koud heeft of niet, maar zou nu niet al met 600 gram gaan beginnen.

Ik heb zelf geen nek deken maar je kan er ook voor kiezen om de hals voor de helft te scheren.

Wanneer dan wel?
Over een maand wordt het weer warmer

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 19:38

Wanneer dan wel?
Over een maand wordt het weer warmer [/quote]

Ik schrijf ook als het kouder word kan je er meer grams onder leggen

Maar als je nu gaat scheren zou ik er dus 500 grams op leggen

velinda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:04

Weten jullie een deken voor een paard met een brede borst??
Liefst met wat info en een foto.

Ja sorry, maar ik heb nu geen tijd om het hele topic door te lezen

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:33

velinda schreef:
Weten jullie een deken voor een paard met een brede borst??
Liefst met wat info en een foto.

Ja sorry, maar ik heb nu geen tijd om het hele topic door te lezen

een bucas deken werkt voor mijn pony echt perfect

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 10:12

Mijn merrie is geschoren, en staat met een 400 grams winterdeken op, en daarover heen een ongevoerde regendeken.

En heb nog steeds niet een 2de keer moeten scheren!
Ze staat ook gewoon overdag buiten en s'nachts binnen.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 11:46

hoihoi
mijn pony heeft nu nog maar 300 grams op maar denk dat ik vandaag 220 erbij onder ga doen, het word weer kouder. denken jullie dat dat wel kan? ik ben nog op zoek naar een dikker onderdeken voor hele strenge kou, maar 520 grams moet goed zijn toch? oh en maakt het uit dat een onderdeken geen loopsplitten heeft?

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 12:50

Bonny4life schreef:
hoihoi
mijn pony heeft nu nog maar 300 grams op maar denk dat ik vandaag 220 erbij onder ga doen, het word weer kouder. denken jullie dat dat wel kan? ik ben nog op zoek naar een dikker onderdeken voor hele strenge kou, maar 520 grams moet goed zijn toch? oh en maakt het uit dat een onderdeken geen loopsplitten heeft?

ik vind het met dit weer vrij warm. ik vind het absoluut niet koud voor de paarden op het moment. zelf zou ik wachten tot het weer iets kouder word

Deau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 13:19

Denk je een goede deken te kopen van BR. Heeft Klaar nou volop schuurplekken op de borst. Had een BH gekocht. Alleen die zakt af.
Dus moet weer een nieuwe deken kopen. Iemand ervaring met de dekens van HH?

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 13:56

Ik heb meerdere hh dekens en bevallen allemaal erg goed ..Heb nu ook een 400grams hh er op liggen.Maar mn anky deken vind ik toch het fijnste..

Mijne staat nu trouwens onder 600gram en een zweetdeken met hals.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 16:53

Bonny4life schreef:
hoihoi

welke maat?

manonutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 17:32

mijn pony had ook een hh highliner, beviel goed.
Mijne staat nu onder 200 grams, en is super dun in het haar.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 18:22

vlasta schreef:
Bonny4life schreef:
hoihoi

ik vind het met dit weer vrij warm. ik vind het absoluut niet koud voor de paarden op het moment. zelf zou ik wachten tot het weer iets kouder word

warm? mijn pony is geschoren en de temperatuur gaat deze week aardig omlaag. vandaar dat ik de onderdeken er net heb ondergelegd.

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 18:23

Het is hier nu iets van min 3 en ik heb op mn paardje liggen:
zweetdeken met daarover een 350 grams onderdeken met daarover een wol gevoerde staldeken van holstersport
Ik denk dat ze het nu niet koud heeft

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 18:23

Steffie89 schreef:
Denk je een goede deken te kopen van BR. Heeft Klaar nou volop schuurplekken op de borst. Had een BH gekocht. Alleen die zakt af.
Dus moet weer een nieuwe deken kopen. Iemand ervaring met de dekens van HH?

sommige paarden krijgen van veel dekens schuurplekken, zo ook mijn pony... ik denk dat niks echt helpt, ik smeer met baby olie of glansspray en tja ze gaan heus ooit wel weer weg..

groetjes!

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 18:56

Mijn paard krijgt van haar dekens ook schuurplekken, ik probeer zo min mogelijk te stappen met de dekens op en als ik aan het longeren ben met zweetdeken (en zadel) dan zorg ik dat het deken vergenoeg naar voren ligt.

N00tje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 21:29

Ik heb vandaag op mijn half geschoren paardje een wollen deken bij haar 300 gr gelegd. Ik had 'm er al eerder bij toen het richting nul ging, als het nog kouder wordt heb ik nog een 200 gr staldeken voor eronder, maar ik ben hard aan het sparen voor een bucas smartex al in one

*edit* die van mij krijgt van de wollen deken ook schuurplekken, nja so be it, ze gaat er niet dood van, en ze heeft 'm dit jaar er een weekje onder gehad in totaal, ik haal 'm er altijd weer zo snel mogelijk onder vandaan. Maar ik als ik mijn bucas heb is ze lekker van die schurende deken af, nog eventjes doorbijten...

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 21:34

Welke deken kan ik het beste op doen na het rijden? Mijn paard staat de hele dag op de wei met inloopstal ZONDER deken. Ze heeft winterharen waardoor ze behoorlijk zweet met rijden op de manege. Ik stap haar al een half uur uit, maar dan is ze nog steeds niet droog. In de trailer doe ik haar een zweetdeken op met staldeken. Terug thuis heb ik nu een stal tot mijn beschikking omdat het nu wel erg koud begint te worden. Daar ga ik haar nu in zetten. Welke deken kan ik haar het beste op doen? zweetdeken met daarbovenop nog een staldeken? De stal is van de voorkant wel open, maar ze staat niet op de tocht. Ik wil haar niet ziek krijgen en evengoed rijden.

snoopy_love

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 22:19

mijn paard heeft bijna kale plekken of zijn borst door zijn deken, gaat daar weer gewoon normaal haar op groeien ?? en ze heeft ook een witte plek op haar schoft waar nog wel bruine haren tussen zitten. Komt dat in de zomer gewoon weer goed. ik ga nu wel zo'n schoft en borst beschermer kopen, maar ik hoop dat het wel weer weg gaat.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 00:56

Witte haren op schoft gaan vaak niet meer weg,drukplek.
Op de borst groeit wel gewoon weer haar..ik hou het altijd goed vet..heb er namelijk 1gehad waar door bleef schuren tot het echt bloedde

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 12:15

Schatjes schreef:
Welke deken kan ik het beste op doen na het rijden? Mijn paard staat de hele dag op de wei met inloopstal ZONDER deken. Ze heeft winterharen waardoor ze behoorlijk zweet met rijden op de manege. Ik stap haar al een half uur uit, maar dan is ze nog steeds niet droog. In de trailer doe ik haar een zweetdeken op met staldeken. Terug thuis heb ik nu een stal tot mijn beschikking omdat het nu wel erg koud begint te worden. Daar ga ik haar nu in zetten. Welke deken kan ik haar het beste op doen? zweetdeken met daarbovenop nog een staldeken? De stal is van de voorkant wel open, maar ze staat niet op de tocht. Ik wil haar niet ziek krijgen en evengoed rijden.

Bedoel je een deken die ze de hele dag op houdt of die je even over je zweetdeken legt???

In het eerste geval zou ik een licht gevoerde wachterdichtewinterdeken pakken omdat ze toch al een dikke vacht heeft. Volgend jaar zou je eventueel nog een dikker deken erbij kunnen kopen.

In het tweede geval zou ik er geen deken overheen doen maar gewoon een zweetdeken met hals. Daar krijgt ze het echt niet koud in

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:14

Ik heb een nieuw staldeken van harry's horse gekocht model economic hebben jullie evaring met dit deken ik heb namelijk het idee dat hij niet goed past maar het is toch echt zijn maat!

Petra_O

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:01

Wei hefet er ervaring met de deken van piafferuitersport? Het gaat prutsmuts om de eiegn merk deken dus.
Hoe vallen de maten uit? en is ie een beetje slijtvast?