[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 07:09

viphorse schreef:
MoniekV schreef:
Zijn er mensen die ervaringen hebbem met de Vari-layer dekens van Rambo?

Voor degenen die nog een Amigo Hero deken aan willen schaffen, doe dit snel want de Hero lijn gaat uit de collectie.

Geen ervaring mee maar ben er wel voor aan het kijken.
Gister gesproken met de winkel en die geven aan dat deze deken verwarmt op de plaatsen waar het nodig is en het paard daardoor goed warm blijft. Ook is deze deken lichter omdat hij dus geen onnodige vulling heeft.

Ik ben nu aan het kijken voor deze als onderdeken maar hij heeft geen loop split. Dit zou dus de werking van de optimo afdoen. De winkel adviseerde daarom ook een rambo duo ipv optimo maar vind de loopsplit juist zo fijn . Mede ook omdat het paard nogal gek doet met rennen en liggen in de wei

Mijn paard loopt al jaren onder de Rambo Duo, heeft nooit schuurplekken of iets, die loopsplitten mis je echt niet ;)

Fabster

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 07:42

Ik ben aan het zoeken naar een deken maat 225 voor een trekpaard. Mijn Bels heeft vorig jaar zijn knie gesloopt. Alhoewel het best aardig gaat (kan er niet meer op, hoor), merk ik dat het met de weersverandering minder goen met hem gaat. Hij kijkt wel heel sip. Dus wil een deken gaan proberen. Maar 225 is nog lastig te vinden. Het gaat allemaal tot 215

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 07:47

Fabster schreef:
Ik ben aan het zoeken naar een deken maat 225 voor een trekpaard. Mijn Bels heeft vorig jaar zijn knie gesloopt. Alhoewel het best aardig gaat (kan er niet meer op, hoor), merk ik dat het met de weersverandering minder goen met hem gaat. Hij kijkt wel heel sip. Dus wil een deken gaan proberen. Maar 225 is nog lastig te vinden. Het gaat allemaal tot 215

Horseware heeft maat 225/7.3 en eventueel ook nog een XL variant.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 07:51

Ga ik daar eens kijken. Hij staat 24/7 buiten, dus daar moet het wel geschikt voor zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:45

Horseware zijn hele sterke dekens :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:50

Ik zie bij horseware op de site alleen de merkdekens (amigo, rhino, rambo, etc) en dan alleen rambo in mt 223. En daar kan weer geen onderdeken onder. Kijk ik nou verkeerd?

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:56

Ik heb een bestelling geplaatst bij de paardendrogist :D

Kon niet kiezen dus heb er nu maar 2 genomen.
- Amigo Mio 0 grams regendeken
- Amigo Hero 200 grams regendeken met losse hals.

Nu hopen dat ze op mijn paard passen.

Thuis ook maar is de dekens die ik niet gebruik op de foto zetten en proberen te verkopen. Ik geloof dat ik nu in totaal 20 dekens heb, waar ik er echt maar 3 van gebruik. :')

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:01

felicity schreef:
Ik weet het ook even niet meer.

Ik heb inmiddels een hh, qhp en regendeken van hkm gepast maar bij alle drie trekken ze giga op de schouders en staat de deken bij de hals open. Geen succes dus. Ik heb nu dus een Amigo besteld in de hoop dat ie dus wel gaat passen? Wie herkent deze problemen en wat voor merk ligt er bij jullie wel goed?

Bij mijn paard trekt qhp ook enorm, HKM ligt ook niet goed. Ik heb nu bucas en dekens van ej eigen merk. Die liggen beide goed

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:06

Hier alleen maar Horseware.. heb de moed opgegeven bij de andere merken.. wel wat duurder, maar liggen veel beter en zijn gewoon waterdicht

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:25

Zo dan. Dat vind ik wel erg jammer van de Hero lijn.. Ging gelijk kijken op Divoza maar er zijn al een aantal kleuren niet meer leverbaar |(

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:26

paardendrogist :j

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:35

playboysches schreef:

Thuis ook maar is de dekens die ik niet gebruik op de foto zetten en proberen te verkopen. Ik geloof dat ik nu in totaal 20 dekens heb, waar ik er echt maar 3 van gebruik. :')

ik wilde ook de hero 200 met hals bij de paardendrogist bestellen in de aanbieding, maar de maat was er al uit... -O-

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:57

Nouvel schreef:
playboysches schreef:

ik wilde ook de hero 200 met hals bij de paardendrogist bestellen in de aanbieding, maar de maat was er al uit... -O-

Ja de Medium hadden ze alleen nog in maat 190, en laat mijn paard nou precies die maat hebben :D

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:03

Mijn paard is modelletje fries. Een hele andere nek aanzet als de 'warmbloeden'
Foto's heb ik helaas niet.

De dekens die ik gepast heb. Paste hij echt niet kwa model. Op de schouder / voorbeen veelste strak en aan de zijnkant van zijn hals tussen schoft en schouder zeg maar. Staan de dekens open. Regen loopt dan dus zo naar binnen. Het sluit niet mooi aan.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:04

Bucas geprobeerd? Klinkt als mijn fjord met de gemiddelde deken namelijk.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:09

Voor mijn andere paard heb ik ook bucas dekens. Daar ben ik zeer tevreden over.
Helaas waren die niet meer op voorraad bij de paardendrogist in zijn maat en krijg ik vandaag een Amigo binnen. Hoop dat die nu wel past.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 14:36

Zojuist nog snel de Amigo Hero 6 Plus Medium besteld bij Divoza! Een mooie blauwe, maatje 198! 1 van de laatste 2! Gaat echt hard :oo

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:27

Vraagje ik heb een deken van horse&rider bij de aankoop gekregen van mijn paard. Nu wil ik volgende maand haar laten scheren en dus een hals hebben voor mijn winterdeken. Maar zou ik hier wel een hals bij kunnen doen? En zo ja welke? Of ben je echt ringen nodig bij de opening van de hals?
Afbeelding

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:29

LisanneeD schreef:
Vraagje ik heb een deken van horse&rider bij de aankoop gekregen van mijn paard. Nu wil ik volgende maand haar laten scheren en dus een hals hebben voor mijn winterdeken. Maar zou ik hier wel een hals bij kunnen doen? En zo ja welke? Of ben je echt ringen nodig bij de opening van de hals?
[ [url=m/q5F8sJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ringen of klittenband is wel handig ja, hoe wil je anders de hals vastmaken?

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:38

MoniekV schreef:
LisanneeD schreef:
[ [url=m/q5F8sJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ringen of klittenband is wel handig ja, hoe wil je anders de hals vastmaken?

Hahaha ja daar heb je een punt :') beetje blond....

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:54

Even een vraag over de fleece- voering. Hoe krijgen jullie al die haren er uit?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:29

Met een rubberen borstel en stofzuiger kom je een heel eind, maar ik kreeg ze er nooit helemaal uit. Heel vervelend wanneer het paard geschoren is gewesst en die afgeschoren haartjes plaats gaan maken voor een zomervacht. Voor mij om die reden geen winterdeken met fleece meer.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:24

Ik ben net met de stofzuiger in decweer geweest, ja. Wat een k-klus! Fleece staat ook niet meer bij mij boven aan de lijst! |o

Met zo n borstel vind ik bij een hondendrken al een takkewerk. Laat staan bij een paardendeken! -:(-

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:39

Ik heb een Bucas deken gehad met een fleece voering en het was inderdaad een flinke klus om al die haren er af te krijgen met een kleefroller.

Ik denk er nu over een Rambo duo te kopen (met een gladde binnenkant). Mooie set, maar ik twijfel over de gewichtsverdeling. Je hebt dan een 100 grams regendeken met een 300 grams liner. Samen 400 gram. Ik vraag me af of een 300 grams liner wel echt nodig is en of je niet genoeg hebt aan een 100 en een 200 grams liner voor erbij.

Misschien is het zelfs wel handiger om de 0-grams regendeken met 100/200/300 grs onderdekens te kopen. :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:35

Fabster schreef:
Even een vraag over de fleece- voering. Hoe krijgen jullie al die haren er uit?

Ik heb drie fleecedekens. Twee voor onderweg en één die hij op stal op mag. Die laatste heeft me iets van 25 euro gekost. Als die vol haar zit of kapot is gaat hij de kliko in. Daar ga ik niet moeilijk over doen.

Ik wissel thuis de deken voor onderweg ook altijd met de oude die lelijk mag worden.

Omdat schoonmaken van fleecedekens niet aan te beginnen is.