Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jadeken

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:22

Overdag regen of niet geen deken bij mij s'nachts krijgt die er wel een shetlander ongeschoren staat altijd buiten met beschikking tot een stal voor als ie het dan TOCH koud krijgt :)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:26

Marijuhhhhh schreef:
Heeft iemand van jullie aan hals deken van Horseware?
Ik heb op het moment een van BR met een afneembare hals. Deze hals kun je vast ritsen en over de ritsen komt nog een 'flap' met klittenband die je aan de deken kan bevestigen. Alleen gaat met het grazen het klittenband op zijn schoft steeds los. Niet een heel groot probleem, maar als het stevig regent, dan regent het iets langs de ritsen naar binnen.
Daarvoor had ik een deken met een hals die je met musketons aan ringen vast moest maken. Echter als mijn pony dan met z'n kont tegen de wind in ging staan dan waaide de hals aan de achterkant iets op (de 'flap' kon hierbij niet vastgemaakt worden aan de deken). Beide gevallen zijn dus niet ideaal. Daarom ben ik me aan het oriënteren op een deken van Horseware, maar ik zie dat ook die bevestigd worden met ringen en klittenband?

:j die heb ik! je hebt aan de binnekant een paar langwerpige ringen zitten, daar kun je de hals aan bevestigen. Als je paardmet zijn hoofd omlaag gaat, komt er geen kaal stuk.

Polderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:26

Dit weekend overdag de fleece gevoerde regendeken maar af gedaan, wat een lekkere temperaturen *\o/* inderdaad wel lastig die wisselende temperaturen. Komende week weer kouder... De 200 grams ligt klaar zo nodig!

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:49

Marijuhhhhh schreef:
Heeft iemand van jullie aan hals deken van Horseware?
Ik heb op het moment een van BR met een afneembare hals. Deze hals kun je vast ritsen en over de ritsen komt nog een 'flap' met klittenband die je aan de deken kan bevestigen. Alleen gaat met het grazen het klittenband op zijn schoft steeds los. Niet een heel groot probleem, maar als het stevig regent, dan regent het iets langs de ritsen naar binnen.
Daarvoor had ik een deken met een hals die je met musketons aan ringen vast moest maken. Echter als mijn pony dan met z'n kont tegen de wind in ging staan dan waaide de hals aan de achterkant iets op (de 'flap' kon hierbij niet vastgemaakt worden aan de deken). Beide gevallen zijn dus niet ideaal. Daarom ben ik me aan het oriënteren op een deken van Horseware, maar ik zie dat ook die bevestigd worden met ringen en klittenband?

Ik heb rhino horseware met hals!! Klitteband is heel sterk!!!!
Gaat niet zomaar los

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:25

Paard was koud onder de regendeken. Weer terug naar 200 gram.

Is hier ook maar 12 graden geweest vandaag.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:31

Hier staat paard onder alleen een regendeken, komt ook niets meer onder of ze moet koud aan voelen. Ze wordt donderdag geschoren en krijgt dan haar (als de deken op tijd geleverd wordt, ze doen nog steeds moeilijk) 300 grams op.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:47

Nou, die warmte die was voorspeld is uitgebleven :? Maar morgen wordt het weer tegen de 20 graden zeggen ze, dus ik heb de 50 gram maar opgelaten en hopelijk morgen niet te koud. Eind van de week gaat er een stuk dikker op, weer een flinke omschaekling weer :?

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:48

Mijne staat met een 200 grams op :)

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:53

Hier ook vandaag weer onder de 200 grams. Hij voelde koud aan en was ook een beetje aan het hoesten vanmorgen. Vanmiddag toen ik terug kwam weer een vrolijk paardje.
Hier morgen ook 20 graden voorspelt, maarja voor vandaag 17 en het is niet boven de 14 geweest. Dus morgen zien we wel weer.... Ga toch 's morgens en 's avonds een keer.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:55

nou ik snap er niks van hoor, mijn paard stond vanmiddag onder 0gr deken flink te zweten? :?
hij staat nu zonder .

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:00

Ach, ik heb echt een watje.... Ligt ook wel heel erg aan de stal waar ze in staan hoor.... Mijn paard staat in een buitenbox(1 rijtje langs de parkeerplaats) waar de wind continu op staat(vanaf de zijkant, dus niet recht in zijn stal meestal) en staat al onder een vrij dikke deken. Alle paarden binnen staan hier nog onder een 0 grams of zonder.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:02

Vanmorgen even getwijfeld of ik de regendekens terug op zou doen, maar daarna werd t wel warm weer rond de 20 graden en de paarden voelde warm aan door de zon. Toch nog maar n dagje zonder deken, volgens mij vonden ze het wel fijn:D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:04

En het ligt ook waar je woont. Hier was het de hele dag bewolkt, soms lichte regen en best een windje. Ik vond het niets warm :n Al hadden ze wel 18 graden voorspeld, het is hier blijven steken bij max 13.

ullie2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:18

Vandaag hier zo'n 13 a 14 graden en erg bewolkt, heb mijn paard vandaag toch weer terug gedaan in dekens nu weer 100 a 150gram voelde goed aan vanmiddag. Als morgen het zonnetje schijnt waarschijnlijk even deken af en donderdag maar weer warmer aankleden. Wat een raar weer. :?

SaraSindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:19

Die van ons krijgen vanaf morgen de dekens op buiten. ze hebben een 300 grams outdoor deken.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:37

Gaan ze dan van bloot naar 300 zo, of worden ze geschoren? Anders vind ik het best een overgang.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:11

met deze temp zou ik 300 grams nog veel te warm vinden, zeker als ze niet geschoren zijn en nog niks op hadden gehad...

Niallover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:12

mijn haffie staad nu met een regendeken op en daar onder een staldeken 100 gram, maar er komen nog meer dekens :)

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 00:22

Mijn paard staat vannacht in z'n naakkie. Hij heeft op een of andere manier gek lopen rollen en heeft nu een open wond aan de onderkant van z'n deken. Even laten helen :Y)

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 00:34

Vrijdag ook de 200 gram eronderuit gehaalt en de hals eraf gehaalt. Dus staat onder een ongevoerde regendeken.. Als het weer kouder wordt ga ik scheren en kijken afhankelijk van het paard wat ik er op gooi. Eerst maar even wat kouder worden weer.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 08:22

Die van mij staan nu onder 300 grams buitendeken. Al heb ik het idee dat ze in de jaren toch wel wat lichter zijn geworden. Eind v/d week gaat het echt koud worden dus dan komt er een hals bij.
Moet alleen ff kijken, want helaas kan je een hals aan bij geen een deken vast maken. Maar ga ook echt geen nieuwe dekens kopen waar dat wel aan kan terwijl ik nog goeie dekens heb. Hoe doen jullie dat?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:24

die van mij gaat vanavond naar 100 grams.
Eind van de week schijnt het koud te worden en wil dan niet in 1 keer zoveel meer grams erop gooien.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:45

Ik heb van een oude deken de bilriem bevestigingen (die ringen) er af gehaalt en die op me Andere deken laten zetten zodat ik een hals kon bevestigen

fique schreef:
Die van mij staan nu onder 300 grams buitendeken. Al heb ik het idee dat ze in de jaren toch wel wat lichter zijn geworden. Eind v/d week gaat het echt koud worden dus dan komt er een hals bij.
Moet alleen ff kijken, want helaas kan je een hals aan bij geen een deken vast maken. Maar ga ook echt geen nieuwe dekens kopen waar dat wel aan kan terwijl ik nog goeie dekens heb. Hoe doen jullie dat?

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:51

Waar heb je dat laten doen just_kiki? Schoenmaker, kleermaker?
Mijn oma is heel erg handig met de naaimachine, maar helaas is het materiaal van de deken te zwaar voor een reguliere naaimachine..

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:54

Bij mijn kleren naaister :j