Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje1990

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 15:49

Heeft iemand van jullie aan hals deken van Horseware?
Ik heb op het moment een van BR met een afneembare hals. Deze hals kun je vast ritsen en over de ritsen komt nog een 'flap' met klittenband die je aan de deken kan bevestigen. Alleen gaat met het grazen het klittenband op zijn schoft steeds los. Niet een heel groot probleem, maar als het stevig regent, dan regent het iets langs de ritsen naar binnen.
Daarvoor had ik een deken met een hals die je met musketons aan ringen vast moest maken. Echter als mijn pony dan met z'n kont tegen de wind in ging staan dan waaide de hals aan de achterkant iets op (de 'flap' kon hierbij niet vastgemaakt worden aan de deken). Beide gevallen zijn dus niet ideaal. Daarom ben ik me aan het oriënteren op een deken van Horseware, maar ik zie dat ook die bevestigd worden met ringen en klittenband?

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 15:53

de 'nieuwere' dekens hebben idd ook klittenband :j

(helaas want daardoor had ik een verkeerde hals gekocht :Y) )

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 15:57

ik had mijn paard weer onder de 0gr deken Amigo gezet, na klein uurtje gingen ze naar binnen ,was hij helemaal bezweet eronder -O-
hij staat nu dus weer zonder.
kijk het weer maar aan ,als het kouder word begin ik weer met 0gr

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 16:58

mijne staan zonder ,
maar shetje word volgende maand geschoren en krijgt dan een dekentje

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:00

Marijuhhhhh schreef:
Ik heb op het moment een van BR met een afneembare hals. Deze hals kun je vast ritsen en over de ritsen komt nog een 'flap' met klittenband die je aan de deken kan bevestigen. Alleen gaat met het grazen het klittenband op zijn schoft steeds los. Niet een heel groot probleem, maar als het stevig regent, dan regent het iets langs de ritsen naar binnen.
Daarvoor had ik een deken met een hals die je met musketons aan ringen vast moest maken. Echter als mijn pony dan met z'n kont tegen de wind in ging staan dan waaide de hals aan de achterkant iets op (de 'flap' kon hierbij niet vastgemaakt worden aan de deken). Beide gevallen zijn dus niet ideaal. Daarom ben ik me aan het oriënteren op een deken van Horseware, maar ik zie dat ook die bevestigd worden met ringen en klittenband?

Zo'n BR deken met hals heb ik ook gehad, was indd niet waterdicht op de overgang hals-deken :n
Ik heb nu een Rhino plus deken voor mijn paard, met afneembare hals. Deze zit ook met klittenband vast, maar komt niet los en ook aan de overgang van de hals naar het deken blijft de boel mooi droog. Ook is de "flap" niet zo groot dat die omhoog waait, is echt een hele fijne deken :j

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:20

Als iemand nog een deken, gok 200gr zoekt maat 155, 2 dagen gebruikt maar past helaas niet..

Mijne staat nog steeds gwn onder fleece gevoerde regendeken :j

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:24

mijne stond onder een 0 grams.
Maar vandaag en vooral gister, zijn de temperaturen zo hoog dat ze lekker zonder staat.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:40

Afgelopen nacht (op stal) heeft ze zonder dek gestaan, was veelte warm. Nu staat ze met 50 gram vannacht buiten.

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:41

Vandaag had die van mij het toch net iets te koud onder haar 0 grams. Maar het voelde hier ook niet aan als 20 graden helaas.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:53

die van mij vandaag geschoren, staat nu onder een 100 grams onderdeken met ongevoerde regendeken tegen doorlekken bij liggen op natte plekken of tijdens het buitenstaan voor de regen... Als het straks weer kouder wordt krijgt ze een 200 grams met hals, die gaat dicht als ze naar buiten gaan met de onderdeken eronder op.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:06

Mijn merrie staat weer onder haar exceemdeken zonder iets er over. Mn ruin heeft de ongevoerde regendeken vd merrie op. Merrie is 20cm kleiner maar de deken past mn ruin aardig goed. Anders had hij gewoon zn eigen smartex rain opgekregen maar daar vond ik 't net wat te warm voor, en voor dekenloos net iets te koud, zo warm was het hier niet vandaag!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:31

pony onder de ongevoerde regendeken en mijn paard is van de 200 grams naar de eczeemdeken gegaan. hij heeft een onwijze dikke vacht en
wordt woensdag geschoren.

s nachts krijgt hij over de eczeemdeken een ongevoerde regendeken.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 20:32

Shet staat noodgedwongen ( deken gesloopt, en wil geen dikkere op doen ) maakt maar voelde net niet koud dus dat zal wel loslopen. En haf voelde nog goed aan onder haar 0 grams regendeken dus die houd ze vannacht op.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:22

Vandaag toch maar de regendekens afgelaten bij die van mij, ze hadden t best warm deze keer.
Hopen dat t weer n beetje aanhoudt en dat ik niet elke dag met de dekens aan het switchen ben!

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:39

vandaag geschoren, 100 grams onderdeken met ongevoerde regendeken opgelegd

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:42

Marijuhhhhh schreef:

Ik heb voor mijn beide ponys (shet en A pony)
horseware halsdeken, is idd met klitterband maar ik heb deze vast moeten zetten met klipjes omdat mijn pony het leuk vind die vna mijn ruin open te maken....

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 10:47

Gisteren en vandaag heeft mijn merrie onder een 0-grams deken gestaan. Hiervoor stond ze al ongeveer
2 weken onder een 100 grams deken. Die gooi ik er vandaag weer op. En als het vrijdag zo koud worden als
ze zeggen gaat ze onder een 200 grams deken

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 10:54

Joline_ schreef:
Gisteren en vandaag heeft mijn merrie onder een 0-grams deken gestaan. Hiervoor stond ze al ongeveer
2 weken onder een 100 grams deken. Die gooi ik er vandaag weer op. En als het vrijdag zo koud worden als
ze zeggen gaat ze onder een 200 grams deken

Wow naar aanleiding van jouw bericht ging ik eens het weerbericht kijken... Wat een rare weeromslag zeg!!!

Morgen voorspellen ze hier (omgeving Amsterdam) zon en 20 graden. Vrijdag zon en 8 graden (3 's nachts) :brr: -O- ...

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 11:40

Ja, bizar hè!! Straks krijgen we midden december nog een temperatuurstijging zodat we weer dekens af
moeten gooien. Het zou mij in ieder geval niks verbazen, raar weer....

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 13:26

Ik vind het heel jammer dat ik vorig jaar mijn pony heb moeten verkopen. Maarre..dit geklungel en gedokter met de dekens mis ik dan weer niet hahaha! Het is en blijft lastig!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 14:10

Ik ga vanavond toch maar weer de 200gr op doen. Hier in het westen is het helemaal niet zo warm en regent het ook geregeld. En als ik het weer bericht moet geloven wordt het aankomende week ook weer kouder.

Edit: nu zie ik op het weer bericht dat het morgen juist weer warmer wordt! >;) Even afwachten maar, dan laat ik de 100gr nog wel even op...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:24

vandaag mijn mini geschoren en staat nu onder 200grams.

hebben jullie ervaringen met bucas smartex all in one?
ze zeggen dat ze die van -15 tot +15 op kunnen.
maar is dat echt zo?
dan zou je de hele winter met 1 deken kunnen doen?

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:35

Mijne heb ik geschoren en heb ik nu met fleece deken en 150 gram staan..

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:18

IvysToeter schreef:
vandaag mijn mini geschoren en staat nu onder 200grams.

hebben jullie ervaringen met bucas smartex all in one?
ze zeggen dat ze die van -15 tot +15 op kunnen.
maar is dat echt zo?
dan zou je de hele winter met 1 deken kunnen doen?

sjah.. een mens doet ook de hele winter met 1 jas maar het wisselt wel wat eronder zit (dun shirt / dik vest)
In theorie kan het wel, maar lijkt mij niet prettig.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:52

ik had een 200 grams mee naar stal genomen voor mijn net geschoren paard, maar ze voelde onder de smartex nog prima aan, en binnen in de stal was het nog 15 graden...
dus toch nog maar niet gewisseld...
ze was juist zo blij dat ze het niet meer zo heet had!