Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Newallure schreef:Voor mijn hafje (1.50, tussen ouderwets en nieuw type haf in) van drie ben ik op zoek naar een stevige luchtige vliegendeken met afneembare hals. Hij word af en toe gebeten door de ruin waar hij bij staat![]()
Hebben jullie misschien tips/ervaringen?
koos2015 schreef:Het wordt 18 graden en snachts ook redelijke temperatuur. Ik zou niks opdoen...
Nouvel schreef:Zondag geeft 'ie inderdaad ineens 18 graden, daarna weer iets lager.
Kun je niet zondag de deken aflaten en 's avonds weer een ongevoerde op doen?
xLiez schreef:Hopelijk weet iemand hier de perfecte deken voor mijn pony. Op dit moment staat hij zonder deken maar de regendeken die hij heeft veroorzaakt waarschijnlijk witte haren op zijn schoftIk dacht eerst dat het aan het zadel lag (hier komt ook zeker iemand voor langs) maar nu zag ik dat hij ook witte haren heeft op zijn voorflank, precies een lijn in de vorm van het deken. Dus helaas ligt het waarschijnlijk wel aan zijn regendeken. Mijn pony is een haflingerxfries dus iets breder gebouwd. Heeft iemand de tip voor de juiste deken?
Durf zijn 0 grams regendeken nu niet meer op te doen ivm met die witte haren die er zomaar opeens zaten.
Newallure schreef:Thx voor de antwoordenBucas is niet echt bijt proof begreep ik van een vriendin....
Fedmax en RSIH ken ik niet. Ga ik is kijken hoe sterk die zijn.
Ik zat zelf te denken aan de rambo protector. Maar weet niet wat zijn pasvorm of ademend vermogen is.
Koper schreef:xLiez schreef:Hopelijk weet iemand hier de perfecte deken voor mijn pony. Op dit moment staat hij zonder deken maar de regendeken die hij heeft veroorzaakt waarschijnlijk witte haren op zijn schoftIk dacht eerst dat het aan het zadel lag (hier komt ook zeker iemand voor langs) maar nu zag ik dat hij ook witte haren heeft op zijn voorflank, precies een lijn in de vorm van het deken. Dus helaas ligt het waarschijnlijk wel aan zijn regendeken. Mijn pony is een haflingerxfries dus iets breder gebouwd. Heeft iemand de tip voor de juiste deken?
Durf zijn 0 grams regendeken nu niet meer op te doen ivm met die witte haren die er zomaar opeens zaten.
Wat voor deken (merk en type) heb je nu? En hoe ziet je pony er uit (standfoto zonder deken?)
Wat je zou kunnen doen is een deken met halve hals, die schuren en knellen vaak minder op de schoft. Ook heb je dekens voor barokke en/of brede paarden, zoals de big neck van Bucas.
Newallure schreef:Thx voor de antwoordenBucas is niet echt bijt proof begreep ik van een vriendin....
Fedmax en RSIH ken ik niet. Ga ik is kijken hoe sterk die zijn.
Ik zat zelf te denken aan de rambo protector. Maar weet niet wat zijn pasvorm of ademend vermogen is.
xLiez schreef:Hopelijk weet iemand hier de perfecte deken voor mijn pony. Op dit moment staat hij zonder deken maar de regendeken die hij heeft veroorzaakt waarschijnlijk witte haren op zijn schoftIk dacht eerst dat het aan het zadel lag (hier komt ook zeker iemand voor langs) maar nu zag ik dat hij ook witte haren heeft op zijn voorflank, precies een lijn in de vorm van het deken. Dus helaas ligt het waarschijnlijk wel aan zijn regendeken. Mijn pony is een haflingerxfries dus iets breder gebouwd. Heeft iemand de tip voor de juiste deken?
Cerilene_ schreef:Hallo iedereen.
Voor aankomend weideseizoen ben ik op zoek naar een nieuwe regendeken voor mijn pony en de zoekfunctie bracht mij hier.
Regendekens zijn altijd een hele opgave. Maar de muizen hebben aan haar huidige deken gezeten, dus ze moet echt een nieuwe.
Afgelopen keer zijn we uitgekomen op een bucas. Al met al best tevreden, maar nog steeds niet top.
Het gaat om een Arabisch type oudere merrie van 1.53. Rondgeribd en met hoge schoft en iets doorgezakte rug dus.
Ze staan zomers 24/7 op het land. Dus de eerste vereiste is dat de deken absoluut 100 procent waterdicht is en blijft. Dit was bij vele goedkopere Regendekens niet het geval. Bij dagenlange regenval gingen ze toch door. De bucas was top in dat opzicht, dus ik zoek iets van die kwaliteit.
Maar dan het volgende punt: de pasvorm. Vaak zit het voor geen meter en krijgt ze snel drukplekken op haar schoft.
Zo ook met de bucas. Met een schoftbeschermer was het te doen. Maar dus zeker niet ideaal.
Deze ronde hoop ik een betere optie te vinden. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?