[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Re: [Centraal]Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 00:58

Mijn paard heeft vandaag zonder deken gestaan, gisteren stond ze te zweten met deken. Vannacht staat ze met 200 gr. Morgenochtend gaat ze weer zonder deken.
Vrijdag heb ik 's ochtends niemand die de deken afkan doen (ze worden rond 6 uur gevoerd, dus dan is het nog ijskoud). En ik kan alleen naar stal als mijn man thuis is, want ik heb een zoontje van 7 maanden en geen auto. Dus ik kan niet even heen en weer om de deken af te doen.
Dat is wel lastig hoor, dat ik niet zelf even heen en weer kan rijden.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 15:01

Geen idee of ik hier mijn vraag moet stellen, ik hoor wel als het niet zo is.

Bijrijdpaard - haflinger schijnt bij zijn vorige eigenaren geschuurd te hebben. Deze hebben zijn manen helemaal afgeknipt.

Paard is nu 3 jaar van de huidige eigenaren en is vorig jaar begonnen met schuren aan staart en manen. Niet heel ernstig maar toch aanwezig genoeg om er wat aan te doen.
Hebben een product van leovet gebruikt en dat ging opzich goed.

Nu is zijn manenbos aardig flink gegroeid en vinden wij het zonde en niet eerlijk voor het paard als we het dit jaar weer zo laten. Nu willen wij een deken kopen maar twijfelen we tussen een eczeem of vliegendeken, aangezien het geen echte eczemer is. En wij ook zijn manenbos willen behouden. Welke deken is geschikt en "voldoet" aan de volgende eisen.

- moet tegen een stootje kunnen
- dag en nacht om kunnen, wegens het niet kunnen wisselen van dekens
- manen moeten niet afgeschuurd worden
- snel drogen na een regenbui.

Wij zaten te denken een aan Rambo sweetitch hoody.
Voor en nadelen?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 18:59

Simon staat nog onder 200 gram. Was iedere keer nog koude wind overdag en s nachts onder de 5 graden.

Nog geen weer voor dekenloos.

Wij hebben een rambo sweet itch en ik ben er heel tevreden over

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:23

PeterBezemer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:25

mijn paardje (arabier, niet geschoren) heeft alleen een (regen)deken op als het regent, de rest regelt ze zelf met haar eigen natuurlijke instelbare deken (vacht) ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:28

Lijkt erg strak om de schouders te zitten?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:32

Yvank_ schreef:
Lijkt erg strak om de schouders te zitten?

Toch belemert deze deken hem totaal niet in zijn beweging en dan zou hij toch schuurplekken moeten hebben? Ik heb deze dekens namelijk gekocht omdat hij 2 mega schuurplekken op zijn borstkarst had van mijn oude dekens heb toen eerst een maat groter gehad maar daar verzoop hij in.. Toen deze besteld de liner er onder heeft niets alleen de voering van de amigo bravo heeft 2 gaatjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:35

Mijn paard had ook geen enkele plek maar deken zat wel.te strak ging ook.de voering stuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:37

Bij mijn fries gaat om 07:00 de 0 grams regen deken af en gaat hij om 20:00 ongeveer weer op. Over een paar weken wil ik haar helemaal zonder deken zetten. Ze is een aantal maanden geleden geschoren maar ze krijgt al weer een lekker vachtje.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:39

Yvank_ schreef:
Mijn paard had ook geen enkele plek maar deken zat wel.te strak ging ook.de voering stuk.

-O- Weg deken van 150 euro dus? Dan zet ik er zelf wel een lap stof overheen hij gaat nu toch bijna dekenloos

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:49

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:58

Zo slecht lijkt de deken niet te zitten? Voelt het zo krap dan aan de voorkant?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:00

_PatriciaH schreef:
Zo slecht lijkt de deken niet te zitten? Voelt het zo krap dan aan de voorkant?

Nee totaal niet zelfs. Kan er met gemak 2 handen achterplaatsen. Zelf heb ik het gevoel dat de naden aan de voorkant niet helemaal goed waren en dat daardoor deze gaatjes zijn ontstaan

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:13

Wat raar, heb deze deken ook en zit misschien wel wat ruimer aan de voorkant (slank paard) maar nergens last van. Ben benieuwd wat de mening van de winkel is...

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:18

_PatriciaH schreef:
Wat raar, heb deze deken ook en zit misschien wel wat ruimer aan de voorkant (slank paard) maar nergens last van. Ben benieuwd wat de mening van de winkel is...

Ik ben ook benieuwd. Mijn ruin is laat gecastreerd heeft dus wel wat meer front maar mijns inziens past de deken wel oke wat meer ruimte voor was misschien mooier maar het is ook niet zo dat hij super strak zit.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:34

Ik heb het ook gehad met mijn amigo, begon met een klein gaatje en de volgende dag complete voorvoering gescheurd. Heb een nieuwe gekregen was een fabrieksfout te strak gestikt.

Overigens heb ik die van mij nog onder de 200 staan, had de 50 amigo al klaarliggen maar ze is er helaas nu al uitgegroeid, mocht iemand nog opzoek zijn? Hij is 3x gebruikt maat 190.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:37

Livito schreef:
Ik heb het ook gehad met mijn amigo, begon met een klein gaatje en de volgende dag complete voorvoering gescheurd. Heb een nieuwe gekregen was een fabrieksfout te strak gestikt.

Overigens heb ik die van mij nog onder de 200 staan, had de 50 amigo al klaarliggen maar ze is er helaas nu al uitgegroeid, mocht iemand nog opzoek zijn? Hij is 3x gebruikt maat 190.
O blij te horen hoop dat hier bij mij ook sprake van is. Welke maat is die 50 en is dat n outdoor deken of liner systeem

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:15

Ik heb er hier 3 onder Amigo Bravo staan waaronder een ouderwetse type haflinger en alle dekens zijn gewoon heel.. Ben benieuwd wat de winkel hiervan gaat zeggen..

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:09

Blon_D schreef:
Mag ik jullie vragen hoe jullie deze deken vinden liggen? Mijn ruin heeft geen schuurplekken oid maar de voering van deze nog geen 3 maanden oude amigo bravo heeft een paar gaten? Heb foto's gestuurd naar de winkel en zij wilden een foto waarop de pasvorm zichtbaar was... Wat is jullie mening?

https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... 5412_o.jpg

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 66f371f3bd

Mijn fjord met exact hetzelfde deken heeft ook gaten in de voering. Erg zond, en ze heeft ook geen schuurplekken of iets.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:16

vreemd zeg, die gaatjes in de voering...

Ik heb ze vanmorgen voor ik naar mijn werk ging toch ook maar weer onder 200 gezet en de halzen er aan gedaan voor de regen.
wilde ze onder 100 houden, maar nu met dat koude en natte weer toch maar even terug...

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:19

Yvank_ schreef:

horseware vond de deken aan de ruime kant zitten.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:22

Was om eerlijk te zijn ook het eerste wat mij opviel, hij lijkt wat te ruim waardoor hij naar achteren kan gaan trekken en er teveel trekkracht op de voering kan komen te staan. Toch erg zonde, willen ze niets vergoeden?

Heb de mijne nog onder 100gr liner + 0gr wug staan, met mooie dagen gaat hij overdag een paar uurtjes af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:24

Blon_D schreef:
Yvank_ schreef:

horseware vond de deken aan de ruime kant zitten.

Ja dat kan prima kloppen, te ruim waardoor die naar achteren gaat hangen en dan dus te strak op schouders is en de voering stuk trekt..

Ajpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:40

Hier 24/7 buiten weer naar 300/400 gram

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:51

Kasmir schreef:
Was om eerlijk te zijn ook het eerste wat mij opviel, hij lijkt wat te ruim waardoor hij naar achteren kan gaan trekken en er teveel trekkracht op de voering kan komen te staan. Toch erg zonde, willen ze niets vergoeden?

Heb de mijne nog onder 100gr liner + 0gr wug staan, met mooie dagen gaat hij overdag een paar uurtjes af.
Daar is nog niets over gezegd dekenmaat kleiner kan hij namelijk van voor niet hebben zit te strak om zijn borst. ze wilden fotos zien van de liner op omdat deze dezelfde maat heeft en wel goed ligt.