Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mizsz_Kitty

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:09

Ik wacht het maar af of het morgen echt wel zo warm word, anders gaat regendek er weer op ipv 200 grams voor 3 dagen.
Ben eigenlijk tegen dat gewissel, mja ik doe ook een jas uit als het in eens weer zomers wordt :P

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:20

Mijne houdt denk ik gewoon z'n bucas turnout light op. Deze is warmer als z'n ongevoerde regendeken, maar door de goede kwaliteit zweet hij hier nooit onder. Denk dat hij zich daar prettiger bij voelt als onder zo'n gewone regendeken.
Daarbij kan ik gewoon niet wisselen bij naar buiten gaan of weer naar binnen gaan. staan niet aan huis helaas.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:05

ik ben van 100gr naar 0gr gegaan en vanavond gaat de deken af
en met deze temp blijft hij ook paar dagen af, of het moet regenen als hij naar buiten gaat dan gaat de 0gr regendeken op
nu regent het hier ook en dan is de 0gr lekker voor hem.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:29

simodi schreef:
Danique1990 schreef:
Vandaag m'n paardje geschoren en staat nu met een 400 gram halsdeken ( morgen overdag gaat de hals eraf )

Wow .....

Idd wow!! De mijne is vorige week geschoren en sindsdien een 150 grams, hieronder vind ik haar soms al te warm aan voelen.

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:34

Mijn pony heeft nu met dit weer vandaag 100 grams deken op, en met weer zoals gister had ik haar een 0 grams hals op met een deken van 200 (?) gram op. In de zomer heeft ze meestal vliegendeken en met regenachtig weer regendeken (0 gram) en in de winter heb ik hals op met 400 grams deken op. En in de winter als het echt heel koud is dan doe ik wel is twee dekens onder elkaar. :brr:

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:54

Ik ga van t weekend scheren, mevrouw heeft ondanks haar dekens een mooie vacht aangemaakt. Nu vraag ik me alleen af wat ik op moet doen met het warme weer.. Tot vandaag had ik een 100 gr onderdeken met regendeken met fleece voering op (zeg maar 200 gr) de onderdeken is er nu onderuit en staat ze alleen met de fleecegevoerde regendeken op. Het is hier nu zo'n 18 graden (woon in t oosten) wie heeft er een idee voor komend weekend?

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:06

Danique1990 schreef:
Vandaag m'n paardje geschoren en staat nu met een 400 gram halsdeken ( morgen overdag gaat de hals eraf )

Zo zie je maar dat het overal weer anders is.. Dit vind ik wel overdreven, maargoed, jij kent jouw paard het beste ;)

Mijn geschoren haflinger staat nog steeds onder de burka + 100 grams regendeken, ze voelt hier iedere keer nog warm onder en voorlopig hou ik deze op. Zeker nu ze weer hogere temperaturen gaan opgeven!

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:08

ik zou pas gaan scheren als de temperatuur weer daalt. Meer richting de 10 graden, dan de 15 graden gaat.
Je paard ga je nu scheren, vervolgens daalt de temperatuur weer, dus je paard gaat weer haren aanmaken.
Kun je beter doen als de temp. redelijk constant "koud" is (zo'n max 10 graden hou ik altijd aan)

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:19

MartineC1711 schreef:
Danique1990 schreef:

Zo zie je maar dat het overal weer anders is.. Dit vind ik wel overdreven, maargoed, jij kent jouw paard het beste ;)

Mijn geschoren haflinger staat nog steeds onder de burka + 100 grams regendeken, ze voelt hier iedere keer nog warm onder en voorlopig hou ik deze op. Zeker nu ze weer hogere temperaturen gaan opgeven!

Mijn geschoren pony staat ook onder een deken van 340 gram. Ik denk dat je daar per paard en per deken weinig over kan zeggen. Niet iedere deken heeft dezelfde vulling, dus dat kan ook weer verschillen in de warmte.

Ik weet nog niet wat ik aankomende dagen zal doen. In ieder geval even in de gaten houden of hij niet gaat zweten onder het dek. Het voelt nu in ieder geval al een stuk minder fris buiten.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:20

Besloten mijn fjord toch te scheren. Ikw as vandaag aan het rijden en heb 3 kwartier moeten stappen voor hij enigsinds droog was...
Dus maandag scheerapparaat erover heen

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:25

Mijn pony's zijn dinsdag verhuisd van 24/7 op de wei zonder schuilgelegenheid naar een inloopstalletje. In de wei stonden ze met een ongevoerde regendeken. Nu staan ze weer beiden kaal. Als het kouder wordt gaat er weer een dekentje op. Ergens richting eind november gaan ze beiden kaal en dan komt er wat dikkers op....

Nevaeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:31

Mijn paard heeft nu 200 gr. op.
Maar deze "warme" dagen staat hij even weer onder zijn regendekentje.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:38

danamuts schreef:
ik zou pas gaan scheren als de temperatuur weer daalt. Meer richting de 10 graden, dan de 15 graden gaat.
Je paard ga je nu scheren, vervolgens daalt de temperatuur weer, dus je paard gaat weer haren aanmaken.
Kun je beter doen als de temp. redelijk constant "koud" is (zo'n max 10 graden hou ik altijd aan)

Hmm ja dat had ik zelf ook in gedachten maar ze is nu zo ontploft en zweet zich helemaal kapot als ze even aan de bak moet.. dan nog maar een keer scheren...

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:39

Je kan zeker beter scheren als temperatuur blijven wat lager is. Maar mijn paard loopt volop in de sport.
Gaat elke week mee op springconcours en loopt ook nog SGW wedstrijden. En hij zit zo dik in zijn vacht dat hij voor geen mogelijkheid droog meer word. Dan kan hij alleen maar ziek worden. Dan gaat het scheerapparaat er maar 2x overheen!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:41

is ook mijn idee ;) Hoop dat ze braaf is hihi anders moet ik dr maar platspuiten..

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:42

Eerste x van mij zonder iets geschoren, drama.
Geef nu altijd tranquigel. Dan staat hij super braaf.
Liever dat hij geen stress ondergaat :)

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:43

Dus zorg ervoor dat je zo'n spuit hebt. Gaat echt niet, geef hem dat, wacht dan 20 min ongeveer en ga weer verder. Niks lelijker dan een on afgeschoren paard!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:44

ja ik heb ook een tube gehaald maar ze is eigenlijk heel braaf, kan zo dr oren knippen enz en is normaal voor de duvel niet bang.. wil eerdaags even kijken hoe ze reageert en dan van t weekend maar helemaal doen :)

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:49

Heel slim ;)

michelle___Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:54

Die van mij krijgt met het scheren van dr oren gewoon een praam om. :)
Verder hoeft ze helemaal niet geschoren want dit is haar vacht de hele winter door:
Afbeelding

En ik ga nooit hoger als 220/300gr. :)

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:58

Die van mij gaat alleen maar tegen de praam in. Dus die word geschoren zonder praam. Want hij staat stiller zonder praam dan met praam

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 17:48

heb vandaag de 100 grams opgelegd ipv. 330 paard is geschoren.. vond het veeel te warm vandaag! was hier 20 graden :O

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 17:51

sanurie schreef:
Dus zorg ervoor dat je zo'n spuit hebt. Gaat echt niet, geef hem dat, wacht dan 20 min ongeveer en ga weer verder. Niks lelijker dan een on afgeschoren paard!

Die gaat niet helemaal op hoor, die van mij brak er gewoon doorheen omdat ie al goed over de zeik was ;). Gelukkig was hij dit jaar braaf maar anders was ie rechtstreeks in het bloed gespoten :j

Hier onder een 300 grams gezet, het lijkt wel zomer

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 17:52

Ik was jullie even kwijt, maar ik meld mij ook weer! Interessant weer :)
Paard is al twee weken geschoren en stond onder 300gr. Nu het weer warmer is teruggegaan naar 220gr. Staat 24/7 buiten met schuilstal.

Ga er een 100grams deken bijbestellen, wil haar graag onder twee laagjes houden en zou kan ik het rustig opbouwen.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:00

PercyLeen schreef:
sanurie schreef:

Die gaat niet helemaal op hoor, die van mij brak er gewoon doorheen omdat ie al goed over de zeik was ;). Gelukkig was hij dit jaar braaf maar anders was ie rechtstreeks in het bloed gespoten :j

Hier onder een 300 grams gezet, het lijkt wel zomer

Er zijn paarden die er doorheen breken, maar dat zijn echt uitzonderingen hoor volgens mij !