Ben eigenlijk tegen dat gewissel, mja ik doe ook een jas uit als het in eens weer zomers wordt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Danique1990 schreef:Vandaag m'n paardje geschoren en staat nu met een 400 gram halsdeken ( morgen overdag gaat de hals eraf )
MartineC1711 schreef:Danique1990 schreef:Vandaag m'n paardje geschoren en staat nu met een 400 gram halsdeken ( morgen overdag gaat de hals eraf )
Zo zie je maar dat het overal weer anders is.. Dit vind ik wel overdreven, maargoed, jij kent jouw paard het beste
Mijn geschoren haflinger staat nog steeds onder de burka + 100 grams regendeken, ze voelt hier iedere keer nog warm onder en voorlopig hou ik deze op. Zeker nu ze weer hogere temperaturen gaan opgeven!
danamuts schreef:ik zou pas gaan scheren als de temperatuur weer daalt. Meer richting de 10 graden, dan de 15 graden gaat.
Je paard ga je nu scheren, vervolgens daalt de temperatuur weer, dus je paard gaat weer haren aanmaken.
Kun je beter doen als de temp. redelijk constant "koud" is (zo'n max 10 graden hou ik altijd aan)
sanurie schreef:Dus zorg ervoor dat je zo'n spuit hebt. Gaat echt niet, geef hem dat, wacht dan 20 min ongeveer en ga weer verder. Niks lelijker dan een on afgeschoren paard!
PercyLeen schreef:sanurie schreef:Dus zorg ervoor dat je zo'n spuit hebt. Gaat echt niet, geef hem dat, wacht dan 20 min ongeveer en ga weer verder. Niks lelijker dan een on afgeschoren paard!
Die gaat niet helemaal op hoor, die van mij brak er gewoon doorheen omdat ie al goed over de zeik was. Gelukkig was hij dit jaar braaf maar anders was ie rechtstreeks in het bloed gespoten
Hier onder een 300 grams gezet, het lijkt wel zomer