Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lizzyy schreef:Wie kan mijn twijfels wegnemen? Voor mijn ongeschoren merrie ben ik aan het kijken voor een regendeken. Ze staat s'nachts binnen en overdag buiten als het weer het toelaat. Nu heb ik de Amigo Bravo op het oog, maar is de 100 gram verstandig, of de 0 gram?
Ze heeft een dunne vacht en stond op haar vorige stalling in een buitenbox onder een staldeken. Als ze buiten staat merk ik dat ze het koud heeft af en toe. Ze loopt veel en haar haren slaan omhoog. Help?
Kyrseltje schreef:Vraagje, ik ben me ondertussen maar eens aan het verdiepen in vliegendekens voor dit jaar. Vorig jaar hadden we van die paardenluisvliegen/herteluizen. Oftewel enorme krengen die de paarden helemaal laten flippen en niet dood gaan. Nu ben ik dus opzoek naar een vliegendeken die alles zoveel mogelijk bedekt. Die beesten gaan voornamelijk rond de koker en onder de staart zitten; een zeer gevoelige plek waar ze hier helemaal lijp van worden. Het is onmogelijk om die plekken te bedekken maar misschien dat een deken met buikflap/lange staartflap werkt?
Ik ben dus opzoek naar een deken met buikflap en een langere staartflap, maar ook één die niet te los hangt. Paard heeft er een handje van om dekens met een ander model dan die van amigo, kapot te trekken. Maar volgens mij heeft amigo geen dekens met buikflap of wel? Zijn er andere dekens die wat overeen komen met amigo en die wel een buikflap hebben? Verschilt de Rambo bijvoorbeeld veel met amigo? Of komt dit wat overeen?
(Andere tips tegen die kleine *** beestjes zijn ook welkom)