[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

petravdmeerx

Re: [Centraal]Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:31

Hier nog altijd onder de 200! Bevalt prima tot nu toe!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:15

Wie kan mijn twijfels wegnemen? Voor mijn ongeschoren merrie ben ik aan het kijken voor een regendeken. Ze staat s'nachts binnen en overdag buiten als het weer het toelaat. Nu heb ik de Amigo Bravo op het oog, maar is de 100 gram verstandig, of de 0 gram?
Ze heeft een dunne vacht en stond op haar vorige stalling in een buitenbox onder een staldeken. Als ze buiten staat merk ik dat ze het koud heeft af en toe. Ze loopt veel en haar haren slaan omhoog. Help? :)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:19

Lizzyy schreef:
Wie kan mijn twijfels wegnemen? Voor mijn ongeschoren merrie ben ik aan het kijken voor een regendeken. Ze staat s'nachts binnen en overdag buiten als het weer het toelaat. Nu heb ik de Amigo Bravo op het oog, maar is de 100 gram verstandig, of de 0 gram?
Ze heeft een dunne vacht en stond op haar vorige stalling in een buitenbox onder een staldeken. Als ze buiten staat merk ik dat ze het koud heeft af en toe. Ze loopt veel en haar haren slaan omhoog. Help? :)

Ik heb nu een 0 grams deken met fleece. Is dus ongeveer 50 gram. Ik zou de 100 grams doen en het in de gaten houden. Allee morgen word het heel warm rond de 17 graden. Dus dan zou ik het niet doen.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:23

Als het echt 17 graden wordt haal ik 300 af en gaat de regendeken op.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:43

Of een 0grams met 100gr liner dan heb je ze alle 2 ;).

Ik heb m'n merrie nu zonder dek buiten staan, om half 6 gaat er weer 100gr op.

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:47

die van mij mag van de week 'naakt' :o Zal ze erg blij mee zijn.....en word weer echt poetsen voor het baasje :')

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:23

Vind het nu heel moeilijk wat leg ik op.
In november geschoren en dat nu onder een 200 grams.
Snachts is het wat kouder.
Ik ben alleen savonds bij de paarden.
Dus wat doe ik vanavond toch maar 100 gram en hopen dat hij het niet koud krijgt of toch de 200 gram op laten.
Pensionhoudster wisselt ook nog weleens. Alleen ik heb afgelopen jaar liners gekocht.
Ze gaat niet alles losmaken en nieuwe vastmaken enz.
Heb nog wel eenn reserve 0 grams liggen zonder fleece. Of dat hij deze om krijgt als iemand overdag wisselt.

Djulita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:17

Ik heb bij mijn paard vanochtend de 200 gram liner onder de deken uitgehaald (ze is in november geschoren en staat 's nachts in een dichte stal). Ze staat nu alleen onder een regendeken. Vandaag was het niet koud en de aankomende dagen wordt het ook niet koud.

Ajpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:19

Hier onder 200 en 300

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:33

Paard heeft eindelijk weer eens zonder deken mogen staan! Vond het zo warm! Helaas moest die weer op toen ze op stal ging, net te koud...

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:05

Vraagje, ik ben me ondertussen maar eens aan het verdiepen in vliegendekens voor dit jaar. Vorig jaar hadden we van die paardenluisvliegen/herteluizen. Oftewel enorme krengen die de paarden helemaal laten flippen en niet dood gaan. Nu ben ik dus opzoek naar een vliegendeken die alles zoveel mogelijk bedekt. Die beesten gaan voornamelijk rond de koker en onder de staart zitten; een zeer gevoelige plek waar ze hier helemaal lijp van worden. Het is onmogelijk om die plekken te bedekken maar misschien dat een deken met buikflap/lange staartflap werkt?

Ik ben dus opzoek naar een deken met buikflap en een langere staartflap, maar ook één die niet te los hangt. Paard heeft er een handje van om dekens met een ander model dan die van amigo, kapot te trekken. Maar volgens mij heeft amigo geen dekens met buikflap of wel? Zijn er andere dekens die wat overeen komen met amigo en die wel een buikflap hebben? Verschilt de Rambo bijvoorbeeld veel met amigo? Of komt dit wat overeen?

(Andere tips tegen die kleine *** beestjes zijn ook welkom :7 )

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:11

Wij hadden eerst Nika, met buikflap werkt prima maar super warme stof en manen gaan er helemaal stuk van. Andere pony kreeg schuurplekken. Voor exceem paard was het wel een uitkomst.

Heb nu amigo, inderdaad zonder buikflap maar werkt even goed. paard heeft er geen last van.

Tenzij in het bos dan is ze ook ingepakt met een amigo rijdeken en dan gaan ze idd bij het kruis zitten! Veel vliegenspul doen we er dan op....

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:12

250 grams

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:13

Kyrseltje schreef:
Vraagje, ik ben me ondertussen maar eens aan het verdiepen in vliegendekens voor dit jaar. Vorig jaar hadden we van die paardenluisvliegen/herteluizen. Oftewel enorme krengen die de paarden helemaal laten flippen en niet dood gaan. Nu ben ik dus opzoek naar een vliegendeken die alles zoveel mogelijk bedekt. Die beesten gaan voornamelijk rond de koker en onder de staart zitten; een zeer gevoelige plek waar ze hier helemaal lijp van worden. Het is onmogelijk om die plekken te bedekken maar misschien dat een deken met buikflap/lange staartflap werkt?

Ik ben dus opzoek naar een deken met buikflap en een langere staartflap, maar ook één die niet te los hangt. Paard heeft er een handje van om dekens met een ander model dan die van amigo, kapot te trekken. Maar volgens mij heeft amigo geen dekens met buikflap of wel? Zijn er andere dekens die wat overeen komen met amigo en die wel een buikflap hebben? Verschilt de Rambo bijvoorbeeld veel met amigo? Of komt dit wat overeen?

(Andere tips tegen die kleine *** beestjes zijn ook welkom :7 )

Hier horseware fan maar mijn vliegendeken is een bucas zebra :j met buikflap.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:15

Hm ja probleem is dat vliegenspul dus niet werkt. Die beesten zijn echt hels, je kan ze niet dood slaan, ze laten zich niet afschrikken door vliegenspul, niks. Het enige wat werkt is met een vliegenmepper in de wei staan, de beestjes van de paarden af slaan en vervolgens ze kapot knijpen met je nagels. Duivels zijn ze.

Welke amigo heb jij?

Yvank__ zit die qua model beetje het zelfde als de amigo dekens? Vooral qua aansluiten enzo?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:17

Ik heb Rambo sweet itch hoody's en ben daar heel erg tevreden over. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:18

Ja vindt ik wel :j en vindt hem fijner dan de Rambo SIH die ik hiervoor had.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:28

Ben toch bang dat de losse zijkanten erg leuk zijn om aan te trekken... Misschien dat ik toch maar eerst amigo zonder buikflap ga proberen o.i.d. hopelijk blijven die beestjes dit jaar weg. Lastig met meneer bijtgraag.

Morgen mag hij denk ik eerst lekker een dagje zonder deken, lekker zonnetje met 15/16 graden als het goed is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:29

Amigo zou ik niet doen die zijn absoluut niet sterk mijn niet sloopgrage paard had hem zo kapot! Dan moet je eerder een rambo protector nemen.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:37

De Rambo sih heeft wel een halve buikflap en heeft ook een goede lange staartflap.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:42

Hier ook een rambo. Erg fijne vliegendeken.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:46

Oh hm, maar die zijn allemaal zo los rond de benen en buik. Hij had in de winter 10 minuten een HH deken op en die was binnen een no time kapot.. Ga nog maar eens even googlen.
Thanks voor de tips iig!

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:48

ik heb ook een rambo vliegendeken, nog weinig gebruikt, valt hier aan de kust gelukkig nog redelijk mee met het beestjesgespuis...

nu beide onder 100

Djulita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:49

Hier ook een Horseware fan, maar in de vliegendeken ook een Bucas Buzz off Zebra

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:15

Duidelijk dit haha, Rambo of Bucas gaan het worden! Dankjulliewel.