[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mdrf
Berichten: 351
Geregistreerd: 19-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:46

Sophie_vds schreef:
Hi allemaal!

Voor mijn bijna 3,5 jarige quarter/paint merrie ben ik op zoek naar een goed passende regendeken.
Ik hoopte op de amigo/horseware waar je het linersysteem hebt maar helaas ligt dit niet goed.
Meerdere dekens en merken van stalgenoten gepast maar het probleem blijft: qua lengte, omlaag en naar achter ligt 125/175 perfect, maar de borst valt bij alles te laag...

[ [url=m/OA8idQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/D9IWbA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Qua lengte houd ze niet genoeg ruimte over aan de achterkant om een maat kleiner te gaan..

Tips voor een merk of speciale lijn waar de borst hoog valt?

Ik hoor het heeeeel graag!


Je eerste foto is een liner, die valt lager qua sluiting dan de regendeken van Amigo. Ik zou die proberen, een amigo bravo of hero. Denk dat dit wel goed zal liggen want jouw paard is nog niet echt breed.

Sophie_vds
Berichten: 41
Geregistreerd: 17-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:59

Mdrf schreef:
Sophie_vds schreef:
Hi allemaal!

Voor mijn bijna 3,5 jarige quarter/paint merrie ben ik op zoek naar een goed passende regendeken.
Ik hoopte op de amigo/horseware waar je het linersysteem hebt maar helaas ligt dit niet goed.
Meerdere dekens en merken van stalgenoten gepast maar het probleem blijft: qua lengte, omlaag en naar achter ligt 125/175 perfect, maar de borst valt bij alles te laag...

[ [url=m/OA8idQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/D9IWbA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Qua lengte houd ze niet genoeg ruimte over aan de achterkant om een maat kleiner te gaan..

Tips voor een merk of speciale lijn waar de borst hoog valt?

Ik hoor het heeeeel graag!


Je eerste foto is een liner, die valt lager qua sluiting dan de regendeken van Amigo. Ik zou die proberen, een amigo bravo of hero. Denk dat dit wel goed zal liggen want jouw paard is nog niet echt breed.



Hebben we ook gepast maar ook die komen beide te laag... haar verhouding is kennelijk een beetje scheef
Ik heb nu een deken van shire besteld, even afwachten hoe die ligt

Heiberg
Berichten: 56
Geregistreerd: 04-09-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 12:10

Hoi, ik ben nieuw en volg graag dit topic! De deken-dilemma periode is weer aangebroken. Staan die van jullie nog bloot of al met een dekentje?

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 12:13

Alleen vliegendeken. Temp zijn 18,19,20 graden. Daar gooi ik geen deken op, ken wel wegsmelten onder een regendeken.
In de avond staat hij op stal dus daar is het warm zat voor hem voor deze periode

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 13:08

Zonder deken, echt te warm anders voor der.

JackieT
Berichten: 519
Geregistreerd: 14-10-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 14:15

Zolang er geen wind bijkomt staan die van mij ook zonder deken met regen. Als het regent en waait krijgen 2 een 0gr regendeken op, die lopen anders niet fijn de volgende dagen

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 14:21

Hier overdag bloot en in de nacht een 100 gram regendeken.

Nouvel

Berichten: 28586
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 14:46

Hier ook bij goed weer zonder en bij slecht weer dunne regendeken

RianneH

Berichten: 28301
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 14:47

Bloot, al toen het laatst de hele dag regenende was het wel fijn dat de stalbaas in dat tijdsvlak de regendeken op kon doen. Daar buiten is het nog veel te warm hier.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 14:57

Bloot. Vind het echt nog te warm en mijn paard staat net te genieten van de regen .. :+

Ik ga hem ook niet pesten met proberen de haargroei tegen te houden ik scheer hem gewoon wat vroeger en dan dekentjes erop :)

Sintara

Berichten: 7523
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 14:59

Bloot. Ik heb er noodgedwongen twee nachten een deken op gehad (ivm ziek, kou, regen, wind) maar ze is nu weer een stuk fitter en het weer is beter.

Carmenserra
Berichten: 23
Geregistreerd: 23-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 15:05

Hey,

Ik ben op zoek naar een mooie regen en winterdeken voor mijn engels volbloed. Ik heb nu de amigo bravo 12 plus 100 gr maat 6.0 maar hij trekt erg op de schoft en zit te strak om de schouders. Ik wil geen grotere maat omdat hij dan ook langer wordt en hij is al erg lang. Nu zoek ik een goeie deken die past bij paarden met een gespierde schouderpartij en borst maar hij is voor de rest wel normaal gebouwd.
Ik zal vast niet de enige zijn met dit probleem.

Ik hoop dat jullie misschien een goeie deken optie hebben.

Groetjes Carmen

RianneH

Berichten: 28301
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 15:07

Weatherbeetha? Zitten ook schoftkussens in bepaalde types. Hij valt op mijn paard wat te wijd, waar de horsewaredekens mooi aansluiten.

Nouvel

Berichten: 28586
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 15:09

Rambo met V sluiting?

MarjanB

Berichten: 16640
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 15:32

Shires dekens, liggen echt super fijn als ze een bredere borst hebben.

Wilmamarjon
Berichten: 40
Geregistreerd: 27-05-19
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 16:41

Horseware Rambo Optimo serie? De Optimo is speciaal voor paarden met een bredere/ forsere bouw.

Perryx
Berichten: 2505
Geregistreerd: 11-02-13

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:00

Hier dag en nacht onder de recuptex

Muze
Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-04-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:06

Ik kreeg een foto van stalgenote, ( zelf vakantie gehad) waarop te zien was dat de mijne afgelopen week toch wat schraler geworden is. Ook wat rugbespiering weg. Daar schrok ik wat van.
Kan zoiets ook door weersverandering komen?
Ik wil er eigenlijk nog geen deken opgooien...
vanavond zelf even met eigen ogen zien..

Vanillia

Berichten: 7659
Geregistreerd: 22-09-02

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:53

Had die van mij ook Muze, heb zelf het idee dat ie flink wat energie steekt in vacht maken. Ik heb mijn voer wat aangepast.

Ik twijfel of ik voor die van mij een 100gr regendeken zal kopen. Hij staat 4-8 uur per dag buiten en verder op stal. Heb al een 0 grams regendeken, maar wil voorkomen dat ie straks kou staat te lijden buiten en van wat ik begrijp is het niet handig om een paard in wintervacht een 0gr deken op te gooien omdat de vacht zijn isolerende functie dan deels verliest vanwege het gewicht van de deken.

RianneH

Berichten: 28301
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:55

Dat laatste vind ik nogal discutabel, maar heb ik wel vaker hier beargumenteerd waarom :)

Je kan er ook voor kiezen een liner of onderdelen te halen. Al ben ik erg tevreden over mijn 100 grams deken en draagt mijn paard die het grootste gedeelte van de winter dat gewicht.

Mdrf
Berichten: 351
Geregistreerd: 19-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:55

Vanillia schreef:
Had die van mij ook Muze, heb zelf het idee dat ie flink wat energie steekt in vacht maken. Ik heb mijn voer wat aangepast.

Ik twijfel of ik voor die van mij een 100gr regendeken zal kopen. Hij staat 4-8 uur per dag buiten en verder op stal. Heb al een 0 grams regendeken, maar wil voorkomen dat ie straks kou staat te lijden buiten en van wat ik begrijp is het niet handig om een paard in wintervacht een 0gr deken op te gooien omdat de vacht zijn isolerende functie dan deels verliest vanwege het gewicht van de deken.


Die van mij staat 24/7 buiten met in de winter over het algemeen alleen maar een 0 gram deken en alleen bij extreem guur weer komt er 100 gram op. Ze kan prima der haren rechtop zetten, daar zit de deken niet voor in de weg.

Toen die van mij vorig jaar op stal stond in de winter had ze het op stal kouder door het stil staan, toen had ze dus 200 gram op. Dus op stal hebben ze het naar mijn ervaring sneller koud dan dat ze buiten staan en kunnen bewegen.

Muze
Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-04-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:57

Ik ga ook wat extr bijvoeren denk ik maar.

Ik heb voor de mijne een 50 grams. En een liner.
Vind t nu wel echt ( nog/ weer) te warm voor de 50 grams.

cayenne123
Berichten: 344
Geregistreerd: 25-07-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:06

Die van mij heeft 's nachts de Amigo zomerdeken op, raampje staat nog open. Overdag heeft hij de Rambo protector vliegendeken op.

Vanillia

Berichten: 7659
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:11

RianneH schreef:
Dat laatste vind ik nogal discutabel, maar heb ik wel vaker hier beargumenteerd waarom :)


Oh echt? Kwam dat zo vaak tegen dat ik er vanuit ging dat daar dan wel een kern van waarheid in zat, lastig hoor. Ik doe je even een PB!

Die van mij beweegt buiten amper meer dan op stal haha. Die vindt buiten staan stom en sjokt hoogstens een rondje om dan vervolgens weer bij het hek te gaan staan tot 'ie weer naar binnen mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:12

Muze schreef:
Ik kreeg een foto van stalgenote, ( zelf vakantie gehad) waarop te zien was dat de mijne afgelopen week toch wat schraler geworden is. Ook wat rugbespiering weg. Daar schrok ik wat van.
Kan zoiets ook door weersverandering komen?
Ik wil er eigenlijk nog geen deken opgooien...
vanavond zelf even met eigen ogen zien..


Mijn koukleum is ook ingevallen. In het zonnetje is het heerlijk maar vorige hadden we een paar dagen veel wind in de polder en koudere nachten en dan zie je hem al schraler worden.
Overdag staat hij bloot en 's nachts onder 100 gram en weer op stal.