Perla schreef:die schimmel?
nee wietse die steiger/bok/bijt vosje palomino..
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Perla schreef:die schimmel?
XlucienneX schreef:Perla schreef:die schimmel?
nee wietse die steiger/bok/bijt vosje palomino..
vlasta schreef:Het gevolg is dat er een aantal mensen op stal boos zijn omdat iedere keer die dekens stuk zijn en die moeten dus achter een draadje.
maar bijna alle paarden zijn nu achter een draadje![]()
ik geloof ook niet dat dat de bedoeling is om paard paard te laten zijn.
CAuvraySky schreef:Ik zoek een winterdeken voor C'Auvray , momenteel heeft ze noch maat 185 maar ze groeit nog min. 5 cm
Deken moet aan deze voorwaarden voldoen:
-Waterdicht
-Goede kwaliteit (dus heel stevig , anders overleeft het niet)
-Betaalbaar (dus niet over de 120 euro)
Ik vind de HH Odin wel mooi , wat vinden jullie van dat deken?
Bonny4life schreef:doet hier iemand ook weleens een extra regendeken over jullie gewone waterdichte winterdeken? ik doe dit best vaak en ze zijn beiden ademend. het is gewoon ff extra waterdicht dan zeg maar..
vlasta schreef:Bonny4life schreef:doet hier iemand ook weleens een extra regendeken over jullie gewone waterdichte winterdeken? ik doe dit best vaak en ze zijn beiden ademend. het is gewoon ff extra waterdicht dan zeg maar..
ik heb wel eens begrepen dat 2 keer waterdicht niet meer warmte geeft dan 1 waterdichte deken.
vlasta schreef:
ik heb wel eens begrepen dat 2 keer waterdicht niet meer warmte geeft dan 1 waterdichte deken.
Citaat:nee ik doe het ook niet voor de warmte maar meer voor extra regen tegen houden, mijn regendeken alleen is niet meer zo optimaal en eronder zit een winterdeken die ook waterdicht is. niemand die dit ook doet?
SymO schreef:vlasta schreef:
ik heb wel eens begrepen dat 2 keer waterdicht niet meer warmte geeft dan 1 waterdichte deken.Citaat:nee ik doe het ook niet voor de warmte maar meer voor extra regen tegen houden, mijn regendeken alleen is niet meer zo optimaal en eronder zit een winterdeken die ook waterdicht is. niemand die dit ook doet?
Nee doe ik niet, ik hou het bij 1 deken. Mijn paard vindt 2 dekens over elkaar verschrikkelijk!
Een ding heb ik nu wel geleerd, volgend jaar ga ik weer "back to the nature".. geen dekens meer. Te onhandig, vind ik zelf en heb nu niet het idee dat mijn paard staat te springen als ik weer met die deken kom aanzetten na het rijden.
Dan hou ik volgend jaar maar wat meer rekening ermee met het rijden, maar dekens liever niet... (behalve fleece deken en ongevoerde regendeken).
Bonny4life schreef:doet hier iemand ook weleens een extra regendeken over jullie gewone waterdichte winterdeken? ik doe dit best vaak en ze zijn beiden ademend. het is gewoon ff extra waterdicht dan zeg maar..
Bonny4life schreef:maar als het gaat broeien dan moet je dat toch ook kunnen voelen?? dan moet het toch mega warm worden? ik voel er niks van.. ze is er hetzelfde onder als met 1 deken.. maar ik had gehoord dat het alleen gaat broeien als je niet ademende dekens erover of onder hebt...
vlasta schreef:Bonny4life schreef:maar als het gaat broeien dan moet je dat toch ook kunnen voelen?? dan moet het toch mega warm worden? ik voel er niks van.. ze is er hetzelfde onder als met 1 deken.. maar ik had gehoord dat het alleen gaat broeien als je niet ademende dekens erover of onder hebt...
volgens mij gaat het ook niet broeien alleen heeft het qua warmte geen nut.
omdat de eerste deken de bovenlaag waterdicht is komt er van de bovenkant waar dus de 2de deken ligt weinig tot geen warmte door die 1ste deken heen.
(kan het fout hebben maar zo is het mij toen verteld)
joeylover schreef:Weet iemand hoe het zit met onder en bovenmaten?
Ik heb hier een 215 deken, welke bovenmaat moet deze deken dan hebben?
joeylover schreef:joeylover schreef:Weet iemand hoe het zit met onder en bovenmaten?
Ik heb hier een 215 deken, welke bovenmaat moet deze deken dan hebben?
Iemand
vlasta schreef:volgens mij gaat het ook niet broeien alleen heeft het qua warmte geen nut.
omdat de eerste deken de bovenlaag waterdicht is komt er van de bovenkant waar dus de 2de deken ligt weinig tot geen warmte door die 1ste deken heen.
(kan het fout hebben maar zo is het mij toen verteld)