[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:51

Yvank_ schreef:
Oh ja joh? Wat komt er dan voor in de plaats?

Niks, Amigo Bravo blijft wel gewoon.

kusvoorjou

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:56

En deze deken? (Even gekopieerd van epplejeck)

DEKEN SHIRES TEMPEST FULL NECK 100GR

Hippe waterdichte deken met 100 grams vulling en vaste hals.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:10

Ik ben van plan om de Bucas Celtic stable extra aan te schaffen, iemand hier ervaringen mee ?

De staldekens van Harry's Horse blijf ik ook mooi vinden alleen jammer dat daar geen stay dry in zit...

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:20

Wie o wie kan mij helpen. Ik ben opzoek naar een deken met een hoge loopsplit. Het lijkt onmogelijk... Vorig jaar de freedom van ej een super deken helaas niet in nul grams te krijgen. Had ik een mooie deken gezien van master is deze pas na een aantal weken leverbaar... Wie weet een goede optie voor mij?

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:23

tirzasarah10 schreef:
Wie o wie kan mij helpen. Ik ben opzoek naar een deken met een hoge loopsplit. Het lijkt onmogelijk... Vorig jaar de freedom van ej een super deken helaas niet in nul grams te krijgen. Had ik een mooie deken gezien van master is deze pas na een aantal weken leverbaar... Wie weet een goede optie voor mij?

equi theme easy move een idee? bevalt hier prima.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:24

Iemand die Divoza al gekregen hier? Die mij kan uitleggen hoe dat met Bucas werkt?
Die temperatuurbalk die er onder staat...

Stonden een aantal dekens met diezelfde beschrijving bij die maar 145 euro kosten. Kijk, daar wil ik wel een uitzondering voor maken, wat dure dekens betreft.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:38

Janine1990 schreef:
Iemand die Divoza al gekregen hier? Die mij kan uitleggen hoe dat met Bucas werkt?
Die temperatuurbalk die er onder staat...

Stonden een aantal dekens met diezelfde beschrijving bij die maar 145 euro kosten. Kijk, daar wil ik wel een uitzondering voor maken, wat dure dekens betreft.

Ja heel apart, ik las het ook net.. ben benieuwd.
Heb nog gekeken alleen zie geen 100 gr. Regen deken met hals staan? Of kijk ik er over heen...

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:09

samirah schreef:
tirzasarah10 schreef:

equi theme easy move een idee? bevalt hier prima.

Ik heb hem even bekeken maar valt de deken ook goed op brede schouders? Ik ga hem sowieso onthouden! Bedankt! :)

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:25

tirzasarah10 schreef:

Rambo optimo

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:57

gaan de hero's eruit???? :oo
dat is jammer, ik vind ze ideaal voor twijfelachtig weer, lekker dun en licht

Patriciadr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:00

Bucas is wel een super sterk en goed merk!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:35

Zorro_ schreef:
Is er hier ook iemand die ervaring heeft met de back on track rugverwarmer?

Ik heb sinds twee dagen de Rambo Ionic... Beetje zelfde idee. Mijn paardje is er in ieder geval heel lekker warm onder ondanks dat de deken maar heel dun is. Volgens mij heeft chess een BoT deken dus je zou haar eens kunnen vragen.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:57

Ik heb een bot mesh deken. Heel fijn deken. Paard is echt een heel stuk losser en soepeler. En is blijft lekker warm onder het dunne dekenje. 'S winters doe ik hem onder mijn winterdeken.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:10

@tirzasarah10; Past zeker goed bij brede schouders. Ligt hier op een Gelderse vos maatje sportieve tank, en een breedgebouwd rijpaard van ong. 1.75m. Ligt bij beide perfect. Ik zal later proberen een foto te plaatsen.

Rambo optimo is ook een optie evt.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:21

Dat ik nu pas dit topic vind :o
Maar ik weet het niet meer wat ik moet doen. Ik heb voor mijn paard een rhino 0 grams deken waar liners aan kunnen. En heb 2 rambo stal dekens van 400 gram en een bucas turnout extra deken. Maar die schuift op mijn paard dus 2 dagen.opgehad en ga ik maar verkopen is dit een kwaaltje van bucas of komt dit dat de deken net iets te groot is.. maar ik ga dus alle dekens verkopen behalve de rhino.

Maar waar moet ik nou voor gaan bucas of rambo?

Ene kant kan ik niet geloven dat de bucas deken bijv goed is voor -10 tm + 16. Maar die adviseert mij bucas en die weer rambo

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:48

Bucas en Rambo zijn beide echt goede dekens maar mijn ervaring is dat het erg per paard afhankelijk is welke beter passen. Bucas vind ik zeer mooie dekens, helaas past mijn paard ze écht niet. Dus heb ik voor Rambo gekozen en die ligt als een huis.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:58

Capriootje schreef:
Bucas en Rambo zijn beide echt goede dekens maar mijn ervaring is dat het erg per paard afhankelijk is welke beter passen. Bucas vind ik zeer mooie dekens, helaas past mijn paard ze écht niet. Dus heb ik voor Rambo gekozen en die ligt als een huis.

De bucas die ik dus heb als ik bijv 10 minuten wandel kan ik hem zeker 8 keer recht trekken zelfs nog met een extra buiksingel om. Dus daarom verkoop ik deze deken. Dus als alles zo ligt weet ik dat ik dus niet voor bucas ga. Zelf heb ik met de horseware dekens de rhino og rambo nooit geen problemen gehad en deze hebben al heel wat andere merk dekens overleefd door de jaren heen.
Rhino en rambo blijft ook mooi. Denk dat ik mijn keuze gemaakt heb haha door meerdere pagina's hier te lezen lees ik dat er meerdere problemen hebben met pasvorm van bucas

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:18

Ja dat kan, dan ligt het gewoon niet op jouw paard. Dat heb ik dus ook. Als je al goede ervaringen hebt zou ik zeker gewoon bij het vertrouwde blijven en de bucas inderdaad verkopen

thearabian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:02

Ik meng me even :o
Ik heb een paard van 18 jaar dat nu al z'n vachtje begint te krijgen. Maar ik ben nog hevig opzoek naar dekens. Ik twijfel tussen wat en wanneer ik er een deken op ga leggen... Zou ik in de herfst beginnen met regen deken en als t koud wordt deken eronder doen? Of wachten tot t koud wordt? En zal ik voor een 200 gr staldeken gaan met daar overheen een regendeken? Of een 500 gr staldeken met een regen deken? Ik ben erg benieuwd naar reacties!! Andere mogelijkheden zijn altijd welkom! :=

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:15

samirah schreef:
@tirzasarah10; Past zeker goed bij brede schouders. Ligt hier op een Gelderse vos maatje sportieve tank, en een breedgebouwd rijpaard van ong. 1.75m. Ligt bij beide perfect. Ik zal later proberen een foto te plaatsen.

Rambo optimo is ook een optie evt.

Super ik ga hem dan bestellen!:)
De rambo is toch wel boven mijn prijs klasse .. :o

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:40

Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer..

Ik ben op zoek naar een merk dat goede waterdichte dekens verkoopt, voor een pony die 24/7 buiten staat. Bij voorkeur met afneembare hals, anders met vaste hals.. maat 135/137.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 23:04

Ik weet het ook even niet meer.

Ik heb inmiddels een hh, qhp en regendeken van hkm gepast maar bij alle drie trekken ze giga op de schouders en staat de deken bij de hals open. Geen succes dus. Ik heb nu dus een Amigo besteld in de hoop dat ie dus wel gaat passen? Wie herkent deze problemen en wat voor merk ligt er bij jullie wel goed?

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 23:43

Heb je een foto? Ik zie nog niet helemaal voor me hoe ze op de schouders trekken maar op de hals openstaan. Trekt hij 'om de schouders heen'? Misschien is dan een wug modelletje iets?

Vond het wel grappig om te zien vandaag dat het Rambo deken van mijn merrie tussen de buien door telkens weer helemaal droog werd terwijl de Bucas power turnout zeiknat bleef (van binnen beide kurkdroog hoor).

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 06:13

MoniekV schreef:
Zijn er mensen die ervaringen hebbem met de Vari-layer dekens van Rambo?

Voor degenen die nog een Amigo Hero deken aan willen schaffen, doe dit snel want de Hero lijn gaat uit de collectie.

Geen ervaring mee maar ben er wel voor aan het kijken.
Gister gesproken met de winkel en die geven aan dat deze deken verwarmt op de plaatsen waar het nodig is en het paard daardoor goed warm blijft. Ook is deze deken lichter omdat hij dus geen onnodige vulling heeft.

Ik ben nu aan het kijken voor deze als onderdeken maar hij heeft geen loop split. Dit zou dus de werking van de optimo afdoen. De winkel adviseerde daarom ook een rambo duo ipv optimo maar vind de loopsplit juist zo fijn . Mede ook omdat het paard nogal gek doet met rennen en liggen in de wei

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 07:06

MoniekV schreef:
Zijn er mensen die ervaringen hebbem met de Vari-layer dekens van Rambo?

Voor degenen die nog een Amigo Hero deken aan willen schaffen, doe dit snel want de Hero lijn gaat uit de collectie.

Ja ik heb de medium. Superfijne deken omdat hij zo licht is en de hals zit vast met klittenband dus kan niet opwaaien in de wind.