Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eliana schreef:Graag jullie advies
Mijn pony staat 24/7 buiten met schuilstal (gaat hij alleen zelden in zijn hooiruif staat buiten dus dat is veel belangrijker';) ).
Ik zou hem graag willen scheren, hij loopt elke dag 30-45 minuten en zweet nu al behoorlijk.
Wat zou handig zijn, lijf scheren en dan hoofd en benen niet omdat hij buiten staat? Of nog andere ideeen?
Em_ schreef:Mijn paard staat 24/7 buiten (is 17 jaar) en is nog nooit geschoren. In de winter staat hij zonder deken want z'n vacht is dik genoeg. Dat heeft z'n voor en nadelen natuurlijk. We rijden best actief en hij zweet nu al enorm.
Het liefst wil ik hem zonder deken maar wel minder bezweet. Advies dat ik heb gekregen is alleen een baan van z'n hals scheren. Dat wil ik wel proberen maar ik heb geen ervaring met scheren. Kan je zoiets makkelijk zelf doen? Want voor een klein stukje scheren betaal je naar verhouding heel veel en dat vind ik zonde.
Wat zou jullie advies zijn?
Queelens schreef:Ladyson: Ik weet niet of je het goed kan zien maar dit was gelijk na het scheren tot de kaaklijn.
In principe zie je er niet gek veel van met rijden en een prima optie als een paard het niet zo tof vind als je zijn hoofd scheert
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=54C7FE37
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... d301b5a40e
Hier word het ook weer hoogtijd om te scheren maar zit tegen een struikelblokje aan te kijken.
In principe scheer ik weer het liefste zoals voorgaande jaren (zie foto's hierboven; alleen zadelplek en tot kaaklijn laten staan). Vanwege de wedstrijden en het vele rijden en snel zweten is dat fijner. Nu is het alleen dat ik sinds dit jaar eigenlijk met regelmaat de bossen in ga. Hoe doen jullie dat met uitrijdekens?
Queelens schreef:Hier word het ook weer hoogtijd om te scheren maar zit tegen een struikelblokje aan te kijken.
In principe scheer ik weer het liefste zoals voorgaande jaren (zie foto's hierboven; alleen zadelplek en tot kaaklijn laten staan). Vanwege de wedstrijden en het vele rijden en snel zweten is dat fijner. Nu is het alleen dat ik sinds dit jaar eigenlijk met regelmaat de bossen in ga. Hoe doen jullie dat met uitrijdekens?
Piekosjj schreef:Queelens schreef:Hier word het ook weer hoogtijd om te scheren maar zit tegen een struikelblokje aan te kijken.
Ik heb een waterdichte uitrijdeken van Horseware met een zachte binnenkant (geen fleece, maar geeft wel iets warmte) en deze leg ik er op de weg naar het bos of weer naar huis, dit is zo'n 20 minuutjes stappen. Ik rol de deken achter m'n zadel op (met klipje aan beugelriemlusje vastklikken) en draaf meteen aan als ik het bos in kom. Bij stapritjes laat ik 'm er lekker opliggen de hele rit.
DinaxUllie schreef:Die van mij vind alles best behalve zn onderbenen en hoofd.mafkees
Oren mag ik ook niet doen. Zijn altijd hele mooie pluisjes
Zelfs niet met de schaar. Dit doe ik meestal als hij verdooft is bij de tandarts
safina schreef:Em_ schreef:Mijn paard staat 24/7 buiten (is 17 jaar) en is nog nooit geschoren. In de winter staat hij zonder deken want z'n vacht is dik genoeg. Dat heeft z'n voor en nadelen natuurlijk. We rijden best actief en hij zweet nu al enorm.
Het liefst wil ik hem zonder deken maar wel minder bezweet. Advies dat ik heb gekregen is alleen een baan van z'n hals scheren. Dat wil ik wel proberen maar ik heb geen ervaring met scheren. Kan je zoiets makkelijk zelf doen? Want voor een klein stukje scheren betaal je naar verhouding heel veel en dat vind ik zonde.
Wat zou jullie advies zijn?
Ben je van plan hem zonder deken te laten staan in de winter? Want dan zou ik zeker geen jachtmodel doen en een dekenmodel kan dan ook wel koud zijn. Dan is een streep onder de hals en over de borst misschien verstandiger. Nummer 11 van dit plaatje bedoel ik
[ Afbeelding ]