[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 09:34

Binkie_Eline schreef:
Beetje vroeg misschien, maar wat doen jullie morgen met de dekens?

Hij heeft nu een nacht zonder gestaan maar het wordt morgen bijna 11 graden kouder en het gaat ook weer waaien. Toch vanavond dan maar weer een regendeken op? Hij staat 's ochtends buiten (dus wel fris) en verder binnen met twee buitenluiken, vaak wel wat op de wind.

Hier blijft die af. Ik zie eigenlijk ook geen heel spannend weer er aan komen. Maar zit in het zuiden, dat kan wel schelen misschien.

Damelza

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 17:15

ik denk dat ik voor de avonden nu nog een regendekentje opgooi, en dan vanaf volgende week volledig af.

Ik zit nog naar de summer series te kijken, maar die van mij staat niet heel hoog in rang. Dus als ik dat allemaal zo lees is dat zonde geld

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 17:37

Damelza schreef:
ik denk dat ik voor de avonden nu nog een regendekentje opgooi, en dan vanaf volgende week volledig af.

Ik zit nog naar de summer series te kijken, maar die van mij staat niet heel hoog in rang. Dus als ik dat allemaal zo lees is dat zonde geld

Je kan ook naar Nika of Lemieux kijken bijvoorbeeld. Die hebben hetzelfde idee (en nog veel meer merken).

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 17:40

Ik twijfel continu als je kijkt naar de real feel temperatuur zit die toch nog rond de 3 a 2 graden. Maar t is wel een aardig gedoe dat dekens wisselen zeker omdat het nog tot laat warm blijft.

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 18:54

Ik heb de vliegendeken gister opgedaan :o
Moet ik wel zeggen dat mijn paard ontzettend gevoelig is voor vliegen..

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 22:56

manzano schreef:
Damelza schreef:

Je kan ook naar Nika of Lemieux kijken bijvoorbeeld. Die hebben hetzelfde idee (en nog veel meer merken).

Zijn die dan wat sterker?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-26 22:56

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 07:32

Ja mijn stalgenoot heeft die, is gewoon een normale Horseware deken qua pasvorm etc :)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 07:53

manzano schreef:
Damelza schreef:

Die van Nika is wel goed hufterproof.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 08:33

Zeker hufterproof, maar wel warm. Ze hadden die best in wit of lichtgrijs mogen maken. Ik heb de paarse. Maar die is vanaf 16/17 graden met zon wel echt te warm.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 08:47

En een stalgenootje zoekt een eczeemdeken, maar dan zonder hals en met een hele goede buikflap. Want dat is de enige plek waar ze last heeft. Iemand nog tips?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 10:07

De nika was bij mij met 2 dagen gescheurd op de zijkant ;(
Maar denk meer domme pech. Ik heb ook de lemieux arika in zo'n deken en die is zeker steviger dan de Summer series die ik ook nog heb

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 19:03

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 11:36

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 12:12

Ik ga niet eens op de link klikken. Een vreemde extensie, de naam horseware shop en dan ook nog een totaal onlogische prijs. Nee lijkt me niet dat hier moet gaan bestellen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 12:18

Nou ik vond het ook heel bizar en onwerkelijk

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 13:46

Zijn er bokkers met de Bucas buzz off & rain?

Ik heb deze op instagram gewonnen en twijfel heel erg over de maat die ik moet doorgeven.

Ik koop zelf eigenlijk altijd dekens vam Horseware omdat die V sluiting mooi laag uitkomt bij mijn haflinger zijn hals. Daarvan hebben we overigens gewoon de normale versie. Hij zit daarmee tussen maat 183 en 191 in.

Ik heb in een ver verleden eens een Bucas via marktplaats gekocht en ik vond die maat toen heel raar uitvallen. Het was een 183 maar hij was veeeeel langer dan de Horseware dekens en bij de borst juist veel te krap.

Wie o wie kan mij adviseren over de door te geven maat? :')

Ik had online bij een aantal winkels zien staan dat alle vliegendekens van Bucas tegenwoordig automatisch in big nick worden geleverd omdat dat meer paarden past. Maar dat ik dat navroeg bij Bucas kreeg ik de reactie dat deze deken niet in big neck bestaat.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 14:35

Je paard even opmeten en die maat aanhouden.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 16:38

Ik zou een maat nemen die je makkelijk kan verkopen. Klinkt l*llig maar waarom je paard lastig vallen met een deken die qua pasvorm niet goed ligt en een deken die waarschijnlijk in je kast belandt....

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-26 10:04

Ik wilde al een extra eczeem/vliegendeken kopen, maar gisteren zag ik dat er een scheur in de huidige zat dus dat gaf me even een extra schop onder de kont :') .

Weet iemand een vergelijkbaar model zoals de Lemieux Kudos waarbij er wel een 0-grams versie is?
Moet ik dan echt meteen naar een Rambo Optimo? :+

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-26 10:08

De 50 geen optie? Ik gebruik de 0 grams echt bijna nooit... de 50 is meestal fijner want heel ademend en op echt warmere dagen met regen gebruik ik de vliegen/regendeken combo van lemieux.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-26 10:21

SansaS schreef:
De 50 geen optie? Ik gebruik de 0 grams echt bijna nooit... de 50 is meestal fijner want heel ademend en op echt warmere dagen met regen gebruik ik de vliegen/regendeken combo van lemieux.

Daar twijfel ik dus over, gebruik de 0-grams best vaak. Zeker in het voorjaar bij regenachtige dagen. Leg jij dan ook 50g op?
Ik heb ook een 50gr liner en had het idee dat ze dit op bepaalde dagen toch vrij warm vond. Was wel een therapy liner, dus misschien is dat het verschil.
Bij mij staan ze sowieso niet onder hele dikke dekens, lijkt niet nodig.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-26 10:26

Ja ik leg 50 grams op dan ja. Is niet vergelijkbaar met een 50 therapy liner nee.

Ik leg meestal max 200 grams op , op een geschoren paard.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-26 10:43

Ik gebruik mijn nulgrams ook heel vaak.
Die ademt ook goed en is warm genoeg om wind en regen buiten te houden bij wat guur weer boven de 10 graden.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-26 20:21

Ik zie voor mijzelf net geen nut voor een 50 grams. Of ik gebruik een 0 grams als het puur gaat om beschermen tegen wind en regen (ik heb een lichte voor de zomer en een zwaardere voor perioden als nu), of ik gebruik gelijk een 100 grams omdat de temperatuur te laag ligt en paardlief die sowieso nodig heeft als extra warmte, ongeacht wind en regen. Zo'n 50 gram is het dan net niet in de ene of andere richting. Te warm voor situatie één, te koud voor situatie twee.