[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:23

Wesco schreef:
Grappig dat het zo verschilt. Ik dacht als Wes zijn nek buigt bij de Bucas big neck dat hij er uit zou scheuren op zijn schouders. En die buikflap was te kort.

haha ja ik heb een kwpn'er met flinke schouders maar niet zo'n brede nek aanzet ofzo waardoor alle dekens naar achteren zakken.
Behalve Bucas, dus Bucas it is ;)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:37

Even een vraagje voor de gebruikers van de Rambo Summer Series...
Is dit een soortgelijke deken als de Bucas Buzz-off rain? Die heb ik namelijk liggen alleen die zit niet helemaal lekker en is bij 20+ graden gewoon echt te warm.
Kan je bij die Rambo het 'regendeel' nou ook eraf/uit halen of zit dat ingebouwd zegmaar? En hoe valt de maat?

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:48

Mickymyrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 11:50

JoycexEnya schreef:
Hoi

Ik kom mij even melden, Zijn 0 grams regendekens zo zeldzaam, dat ze of best duur zijn of niet in de maat van mijn paard.

Mijn paard staat nu nog op stal 's nachts, maar gaat per 1 april naar de wei 24/7 buiten zonder schuilstal (wel schuilmogelijkheden onder bomen), ze is 6 november geschoren en is nog steeds best kort in het haar, dus denk wel dat ik regendeken met hals moet hebben.

En wanneer kan een geschoren paard zonder deken staan, ze krijgt best snel schuurplekken van dekens. Ze heeft ze op der borst, onder het zadel en bij de singel. Ik denk daarom dat fleecvoering niet handig is.

Wie kan mij een linkje sturen naar een regendeken 0 Gram zonde fleece onderkant, dus vlak met hals. Maat 185 Budget is rond de 80 euro.
Op marktplaats en bokt markt staat niks of is de advetentie verouderd.

Even op Agradi kijken, daar hebben ze er een aantal. En anders zo'n borst ding ( even de naam kwijt, tis een soort sleazy ) er onder doen, als ze geschoren is heeft ze ook een wat minder dikke vacht dus het zal denk ik niet veel te warm zijn. Overigens zit de fleece bij fleece gevoerde dekens meesal niet bij de borst maar alleen op de rug

mexz

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 19:37

Hmm lastig. Mn paard is vorige week geschoren. Hij stond afgelopen 2 dagen overdags bloot want het was hier 22 graden en snachts een 100 grams want toen was het een graad of 11. Nu wordt het vannacht een graad of 7 hier maar een gevoelstemperatuur van 2 graden. 100 of 200 grams?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 19:48

Die van mij staat nu enkele dagen zonder. Al merkte ik net wel dat ze het vandaag met de regen wat fris had. Nu op stal geen deken dus.

Wel even der nieuwe 50g bucas gepast. Heel blij mee!! Hopen dat deze wel waterdicht blijft.
Afbeelding

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:01

Die heb ik ook! Hele fijne deken, goed waterdicht ook!

Hier al een aantal dagen 24/7 zonder. Haar komt er met bossen af en ze was de deken ook helemaal zat. Ze kan goed schuilen met regen en overdekt eten dus ik denk dat ie ook niet meer op gaat dit voorjaar.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:04

RianneH schreef:
Die heb ik ook! Hele fijne deken, goed waterdicht ook!

Hier al een aantal dagen 24/7 zonder. Haar komt er met bossen af en ze was de deken ook helemaal zat. Ze kan goed schuilen met regen en overdekt eten dus ik denk dat ie ook niet meer op gaat dit voorjaar.

Ja ik heb nog een 50g bucas maar die is zo lek als een mandje..
(Deken lag op deze deken ook een bucas maar dan 300g)
Afbeelding

Dus hoop en verwacht van deze wel waterdichtheid!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:13

Hier ook zonder. Vandaag stond ze prima. Ook niet koud in de regen
denk niet dat ik de deken er nog op doe

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:18

Sta er versteld van dat er mensen zijn die met deze temperaturen hun paard nog een deken op doen. Enorm slecht voor de organen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:24

SBravour schreef:
Sta er versteld van dat er mensen zijn die met deze temperaturen hun paard nog een deken op doen. Enorm slecht voor de organen.

Tja, deken af omdat het "moet" is ook zo wat.
Hier om de regen een 100 gram op gehad vandaag en ze had het niets te warm.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:31

Als paard echt kort geschoren is, is deken wel prettig met die regen. De vacht werkt dan echt niet zoals zou moeten.

Hier is de vacht al goed gegroeid. En op de rug en billen niet geschoren. Gelukkig kan ze zonder staan nu :). Wel lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 21:11

SBravour schreef:

Heb je daar ook argumenten voor? Ik ben erg benieuwd naar op welke onderzoeken dat gebaseerd is.
En stel dat dat inderdaad 'enorm slecht voor de organen' (welke dan? paard heeft er nogal veel ;) ) is, wat moet je dan doen met paarden die juist vanwege artrose of spierproblemen geen kou/wind/regen verdragen? Op stal met een kacheltje lijkt me ook enorm slecht voor de organen, om te beginnen de voor de longen. 8-)
Ook ben ik wel benieuwd naar wat deze temperaturen dan precies zijn, want hier wordt het morgen 's nachts 5 graden met een koudere gevoelstemperatuur.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 22:10

Die van mij staat ook onder de 50grams bucas irish light.
Hele fijne deken en paard is nog zga kaal dus zonder deken met deze regen en wind? Nee hoor ik bedank
Afbeelding

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 22:35

SBravour schreef:

En ik sta er versteld van dat mensen zulke ongefundeerde over-een-kam-scherende opmerkingen maken. :Y)
Paard is geschoren, als ik die nu in de regen neerplant is dát pas slecht voor zijn organen. Heeft geen haar dr meer op dus alle nattigheid en dus kou slaat gelijk op zijn lijf.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 22:36

En mijn shet heeft gewoon d'r hele vacht maar die krijgt ook een deken op zo :Y)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 22:43

Hier ook een Bucas Irish. Ben er heel blij mee. Is wel flink verkleurd door de zon :+
Deken mag trouwens weg, aangezien paard verkocht wordt en deken is ook wat te klein voor paard.

is maat 215 en heb ook een 300 grams en een hals maat XL.

Mijn merrie had dezelfde bucas, maar die is helaas gesneuveld. Was gelukkig een 2e hands, maar volgend winter koop ik zeker zo'n deken weer voor haar :)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 20:12

Mijn moeder en ik zijn een beetje in twijfelen we hebben een fjordje hele winter zonder deken gestaan. Nu is ze verkouden en kan moeilijk slikken. Haar temp vanmiddag was 38.9 nu 38.6. Moet ze een deken op?

Ze staat 24/7 buiten zonder schuilstal.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 20:19

Zou ik de komende nacht wel doen ja als de weerstand verminderd is. Het wordt tegen het vriespunt.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 20:57

We hebben een deken opgedaan. Da gaf het ook aan.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:26

Koper schreef:
Zou ik de komende nacht wel doen ja als de weerstand verminderd is. Het wordt tegen het vriespunt.

:oo Dat wist ik niet. Ponylief staat onder 0 gram :=

Morgenavond maar een dekentje eronder dan, overdag is het warm zat.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:31

Hier gewoon bloot nog. Denk morgen avond een deken op gezien woensdag 11 graden wordt met weinig zon en windkracht 4. Dan is een deken wel weer fijn. Staat snachts op stal maakt veel uit

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:32

PanamaD schreef:
Hier gewoon bloot nog. Denk morgen avond een deken op gezien woensdag 11 graden wordt met weinig zon en windkracht 4. Dan is een deken wel weer fijn. Staat snachts op stal maakt veel uit

Hier inderdaad hetzelfde! Maar weet nog niet wat ik voor die woensdag ga doen.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:34

Hier ook deken af, zit te twijfelen of ik m weer op zal doen, ze is geschoren in oktober maar zomervacht is er al aardig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 00:08

Maandagnacht heeft [***] zonder dekens gestaan alleen pakte dat iets kouder uit dan ik verwacht had (5 a 6 graden). 's Ochtends leefde hij gewoon nog 8-) en doordat er geen wind stond waren zijn rugspieren ook niet in een kramp geschoten, maar ik had wel het idee dat hij iets met ingezogen spieren in de achterhand stond, iets wat hij doet als hij het fris/koud heeft.
Ik had het erover met mijn stalgenootje en die vroeg zich af of dat erg was, want als een mens het wat fris heeft ga je ook met opgetrokken schouders staan.
Dus ik ben wel benieuwd naar hoe 'erg' jullie zo'n signaal bij een paard vinden?
Ter vergelijking, hij deed het nu maar heel licht, laatst was zijn dek vanbinnen natgeregend en heeft hij daar een paar uur in gestaan en toen trok hij zijn hele buik en spieren in de achterhand hol. Nu zag ik alleen wat meer spanning rond de knieen.

Hij heeft vannacht dus weer een dek op, maar door mijn stalgenootje vroeg ik me wel af hoe serieus je dat soort signalen van een paard moet nemen? Hoe zien jullie het bij je paard of die het koud heeft?