Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Higoma145

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:11

hier heeft het 1ne paard momenteel een 150 gram op en de andere 200 gram, heb nog een nieuwe 200 gram met hals liggen en ga er waarscheinlijk nog 1 halen en dan wil ik ze onder de 200 grams met hals zetten zodra ik weer op de been ben en ze weer een beetje wat kunnen doen dan wil ik de halsdekens opgooien,

maar nu regelen stalgenootjes alles voor me dus ik weet iig dat ze het lekker warm hebben :)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:13

xDeena_ schreef:
Ik heb een vraagje, ofja, 2 eigenlijk haha.

Zijn winterdekens gewoon waterdicht of moet daar nog een regendeken overheen ?

En hebben er mensen van jullie 2dehands dekens aangeboden in de maat 175/185, tis voor een haflinger van 1.47 die opzich niet erg breed is. Liefst een regendeken. Ik zoek niet te duur aangezien het voor mijn verzorgpaardje is :)

Er zijn waterdichte winterdekens te koop (outdoor), maar daar moet je bij de aanschaf dus wel op letten want dat zijn ze niet allemaal!
Een tweedehands deken kan niet meer of minder waterdicht geworden zijn door vaak wassen!

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:34

Mijn merrie staat nog onder de smartex, heeft echt flink haar en wordt eind van de maand geschoren denk...
Mijn jonge paard staat nog bloot, vandaag laatste dag weiland, morgen paddock, misschien dat ik hem dan ook een regendekentje op doe omdat hij dan veel minder beweegt...

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:18

Hier staat mijn merrie nog onder de fleece gevoerde regendeken.
Einde van de week zou de temperatuur hier in belgië terug kunnen oplopen tot 17 graden en dat vind ik toch echt te warm om met een dikker deken te staan. Ze staat overigens nog niet echt in het haar.
Snacht gaat er bij haar wel de 250 gram op maar die gaat smorgens terug af voor het regendeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:23

smurffie schreef:
Aiai, nu al 400 uit 2 dekens.. t Is overdag nog over de 10 graden...

Waarom zit jij eigenlijk in dit topic? Om te rellen/anderen te veroordelen? Eerst veroordeel je mensen die 2,5 jarigen een deken op doen, nu veroordeel je mensen die hun paarden veel dekens op doen.

1 tip voor je: live and let live.

Gebruikster die vroeg naar winterdekens: die kunnen inderdaad waterdicht zijn maar kijk even of dit bij de beschrijving staat als je ze koopt (wat Simodi ook al zegt). Je kunt ze ook nog inspuiten met spray om ze waterdicht te krijgen.

Mijn 2,5 jarige :P staat nog steeds onder een ongevoerde regendeken, die heeft ze pas een week op en ik zag nu al dat haar vacht op haar hals langer is dan op haar lijf. Ben er erg blij mee want ze moet over 2 weken op show en dan wil ik niet aankomen met een teddybeer :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:26

Als ik nu een 100grams had, had ik die gelijk opgegooid. :j

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:29

en ik lees dat sommige paarden volgensmij komende winter in totaal 600/700 grams op zullen moeten, godver, 400 grams nu? Gezonde paarden hebben dat in iedergeval niet nodig, het is nieteens koud.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:37

Hier nog alleen een regendeken.. 3 november wordt die geschoren, dus hij mag nu even nog wat haren aanmaken :P

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:44

Die van mij is geschoren en heeft het weekend zijn bucas all in one op gehad..
meneer was niet aangenaam onder zijn 200 grams..
ga zo kijken hoe hij nu voelt en of hij onder minder kan of niet

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:49

Hier de jaarling en 2 jarige ook een deken op gegooid, staan nu beide onder 300 grams

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:52

Goos_Horses schreef:
Hier de jaarling en 2 jarige ook een deken op gegooid, staan nu beide onder 300 grams

mag ik vragen waarom je jaarling ook al een deken op heeft? puur nieuwschierigheid hoor ;)

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:52

die van mij staat onder een 200 grams en ik wil geen rel veroorzaken maar 400 grams vind ik persoonlijk ook al wat veel. Mensen houden duidelijk ook geen rekening met het feit dat laagjes warmte isoleren. Dus een 300 grams + 100 grams is vele malen warmer dan wanneer er 1 x 400 grams op ligt....

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:54

omdat ze het beide (zowel de jaarling als de 2 jarige) bij de vorige eigenaar heel zwaar gehad hebben, botten steken er aan alle kanten uit en als ze dan ook nog eens hun energie moeten gebruiken om warm te blijven komen ze nooit op een gezond gewicht.

2 jarigen zetten we overiges wel vaker onder dekens ook zonder medische redenen dit zodat ze vast rustig kunnen wennen aan dagelijks gepluk aan hun lichaam en wat "gewicht" op hun rug zo hebben ze een kleine voorsprong als ze eraan toe zijn om onder het zadel te kunnen

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:55

die van ons staan nog lekker met hun bontvachtje . *D

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:58

weet iemand van jullie waar je een wamte tabel kan vinden voor de bucas all in one?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:58

xSlvna schreef:
en ik lees dat sommige paarden volgensmij komende winter in totaal 600/700 grams op zullen moeten, godver, 400 grams nu? Gezonde paarden hebben dat in iedergeval niet nodig, het is nieteens koud.

Sommige paarden zijn geschoren en dan lijkt het me een ander verhaal. Die van mij staat onder 350 grams en is geschoren en hij heeft het er bepaald niet warm onder hoor :n

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:03

Goos_Horses schreef:
omdat ze het beide (zowel de jaarling als de 2 jarige) bij de vorige eigenaar heel zwaar gehad hebben, botten steken er aan alle kanten uit en als ze dan ook nog eens hun energie moeten gebruiken om warm te blijven komen ze nooit op een gezond gewicht.

2 jarigen zetten we overiges wel vaker onder dekens ook zonder medische redenen dit zodat ze vast rustig kunnen wennen aan dagelijks gepluk aan hun lichaam en wat "gewicht" op hun rug zo hebben ze een kleine voorsprong als ze eraan toe zijn om onder het zadel te kunnen

MIjn tweejarige is nog heel schriel door een bloedwormeninfectie en die heeft nu ook gewoon een deken op. Voorlopig een met fleece gevoerde regendeken, wanneer het echt koud wordt, schakelen we over op iets zwaarders.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 11:07

Goos_Horses schreef:

oke :) ik was er even benieuwd naar :j
mijn 2,5 jarigen staan ook beide onder een deken, de 1 heeft 150 gram op en de ander 200 gram, gewoon omdat ze allebij weinig tot geen vacht aan maken, vorig jaar vond ik het nog te jong om ze onder dekens te zetten, bovendien toendertijd sloopte mijn ruin alles, nu zijn ze gelukkig braaf en blijven ze overal vanaf :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:01

Ik heb 9 okt een deken besteld, deze zou binnen 2 weken geleverd worden. Nu komt hij pas ergens in november. := Mijn paard wordt de 25ste geschoren, dus heb die deken eigenlijk wel nodig volgende week.
Ik denk dat ik een mailtje ga sturen... Want als ik deken deken nu opnieuw bestel, dan staat er dat hij binnen 2 tot 5 werkdagen wordt geleverd. :+

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:03

@Rien dat is wel n lange levertijd als deze pas in november komt. Hoop voor je dat ze m alsnog eerder kunnen leveren.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:14

jeetje dat duurt nog wel ff dan :s

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:18

Ik snap best dat er soms een tijd over heen kan gaan, vooral wanneer het een goede populaire deken is, waar ook nog eens 15% korting over heen gaat. Maar dat er ruim een maand overheen gaat vind ik een beetje overdreven. :=

jessicaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:22

Mijn pony is niet geschoren, maar kweek heel snel een dikke wintervacht echt verschikkelijk:S Dus nu staat hij sinds 1 week onder een regendeken 150gr. Daarvoor had hij een regendeken 0gr. fleecevoering. Hij heeft het daaronder niet warm, de deken is zonder hals.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:29

Rienn schreef:
Ik snap best dat er soms een tijd over heen kan gaan, vooral wanneer het een goede populaire deken is, waar ook nog eens 15% korting over heen gaat. Maar dat er ruim een maand overheen gaat vind ik een beetje overdreven. :=

bij divoza zeker...of niet is dat die rhino van 200 gram of niet. ik moet ook nog een deken hebben ik heb al een rhino maar wil der een bij maar die 200 gram is niet leverbaar gelijk.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 14:14

miss_kippie schreef:
Rienn schreef:

bij divoza zeker...of niet is dat die rhino van 200 gram of niet. ik moet ook nog een deken hebben ik heb al een rhino maar wil der een bij maar die 200 gram is niet leverbaar gelijk.

Nee bij Agradi. Nog nooit eerder besteld, maar denk dat dit ook de gelijk de laatste keer is geweest. Of er moet een goede oplossing komen.