[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:30

Die van QHP klinkt niet gek!

Bucas shamrock vind ik ook fijn inderdaad. Heb een dikke Rambo voor de winter maar die is nu al echt te warm, zal die teddy ook zijn dan denk ik. Heb een bicolor fleece deken van Eskadron, die is wel fijn qua pasvorm en droogt ook snel. Er is zoveel op de markt :=

Voor de geïnteresseerde ; De Rambo summer series te paard

Afbeelding

febe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:35

Echt een mooi deken, Capriootje! Ik vraag me wel af hoe lang die wit zal blijven. :P

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:36

febe6 schreef:
Echt een mooi deken, Capriootje! Ik vraag me wel af hoe lang die wit zal blijven. :P

Ja ik ook := Hij heeft er al mee gerold maar het zand is nu droog dus geeft geen vlekken. Als er modder ofzo is gaat ie er vast in liggen.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:55

Ik ben erg benieuwd hoe die je op langere termijn gaat bevallen Capriootje! Hou je ons op de hoogte?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:27

Bedankt, denk dat ik dan eerst voor de Power Cooler van Bucas ga :) Vandaag mooi korting bij Divoza, en hij is daar al goedkoper dan bij andere winkels zie ik :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:39

Beau_Myrthe schreef:
Ik ben erg benieuwd hoe die je op langere termijn gaat bevallen Capriootje! Hou je ons op de hoogte?

Ja hoor! :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:19

LiiNd_Y schreef:
Bedankt, denk dat ik dan eerst voor de Power Cooler van Bucas ga :) Vandaag mooi korting bij Divoza, en hij is daar al goedkoper dan bij andere winkels zie ik :)

Dit wilde ik net zeggen :D ik heb em ook net besteld, met 25% korting izzie echt heel cheap!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:25

Ir1ne schreef:
LiiNd_Y schreef:

Dit wilde ik net zeggen :D ik heb em ook net besteld, met 25% korting izzie echt heel cheap!

Jaa en ik had nog een spaarcheque van 10 euro :D

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:37

LiiNd_Y schreef:

Ik heb de bucas select cooler.
Erg blij mee en kan hem aan me regendeken vast maken (irish) waardoor ik rustig naar huis kan ipv moeten wachten totdat me paard droog is.

Ik twijfel of ik een nieuwe bucas sun shower of een buzz off rain ga bestellen, nu met de korting zeer interessant bij divoza.
Ik heb nog geen vliegendeken en wel al een sun shower maar die raakt op.

Iemand hier ervaring met de buzz off rain EN de sun shower? Zoja welke gebruiken jullie het meeste?
Laatst bijgewerkt door JenniferU op 29-03-17 13:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:43

Hier de Bucas Shamrock, echt een super fijne deken! Gebruik hem er vaak. Als ik een keer geld over heb wil ik de cooler of de select cooler er ook nog wel is bij voor de wat warmere dagen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:58

Ik vind de bucas zebra deken zo mooi maar ik ben bang dat mijn paard er te breed voor is.
Zijn er mensen met een paard modelletje Fjord/Tinker waar die wel goed op ligt?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:06

Je hebt de Big Neck versies, dat zou wel moeten kunnen...

Demyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:00

Wanneer leggen jullie vliegendeken op? Onze (nieuwe) pony heeft nogal snel de neiging tot schuren, dus ben bang dat hij helemaal los gaat als de vliegen/muggen komen....
En doen jullie die deken dan dag en nacht om? Bij onze vorige (lease)pony's deden we ze 's avonds af en 's morgens weer op. Maar in de schemer zijn er toch ook veel vliegjes actief?
En slijten jullie dekens veel harder als hij dag- en nacht evt de deken opheeft? Ik vind ze namelijk nog niet zo goedkoop...

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:17

Vliegendeken laat ik altijd dag en nacht op. In de schemer juist heel veel muggen!
Ik vind dat er nu al veel insecten zijn. Nog geen deken op hoor. Ben wel al aan het sprayen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:24

Demyana schreef:
Wanneer leggen jullie vliegendeken op? Onze (nieuwe) pony heeft nogal snel de neiging tot schuren, dus ben bang dat hij helemaal los gaat als de vliegen/muggen komen....
En doen jullie die deken dan dag en nacht om? Bij onze vorige (lease)pony's deden we ze 's avonds af en 's morgens weer op. Maar in de schemer zijn er toch ook veel vliegjes actief?
En slijten jullie dekens veel harder als hij dag- en nacht evt de deken opheeft? Ik vind ze namelijk nog niet zo goedkoop...

Schuren komt bij die van mij (IJslander en shetlandpony) niet door vliegen of mugjes maar door verkeerd voer of een onbalans in de organen, maar nooit door mugjes. Lijkt mij handig om in elk geval de oorzaak van het schuren uit te zoeken als je dat nog niet gedaan had :)

Ik heb er eentje die een wandelend muggenbuffet is terwijl de ander de dazenmagneet is. Vreemd genoeg lusten in mijn wei de dazen niet wat de muggen blieven en andersom. Dazenpaard heeft ook opvallend vaker teken dan het muggenpaard. Vliegen hebben ze wel allebei last van. Het dazenpaard heeft een zebradeken, die gaat overdag om. Muggenpaard heeft een gewone vliegendeken in 1 kleur, die gaat ook overdag om en ik zorg ervoor dat hij zo laat mogelijk weer af gaat. Na de schemering lukt niet altijd midden in de zomer en dan bekijk ik per keer hoe erg het is met de muggen of hij om blijft of 's nachts af gaat.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:32

De bucas big neck ligt bij mijn haflinger te strak op zijn schouders. Je ziet het niet goed op de foto maar de deken trekt. Dit is een maat 205

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Wesco op 29-03-17 18:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:34

Wesco schreef:
De bucas big neck ligt bij mijn haflinger te strak op zijn schouders.[ [url=m/gc6iqm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is dat de big neck? -O-
Dat gaat hem niet worden dan, dan toch maar kijken voor een RISH oid, arme beest word opgegeten van navel tot uier door steekvliegjes.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:37

De Rambo past wel goed. Wel een maat kleiner dan normaal Dit is de maat 198.

Afbeelding

Dit is Wes zijn bouw.

Afbeelding

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:00

Kunnen jullie advies geven voor mij en mijn haflinger.
Vandaag erachter gekomen dat mijn regendeken niet meer waterdicht is. (2de handje regendeken bij een winterdeken gekregen)

Nu wil ik eigenlijk wel graag een sunshower of Rambo summer series aanschaffen. Kan deze een regendeken vervangen? Of moet ik daarnaast nog een regendeken aanschaffen?

Ik heb nu een 200 en 400 grams combo dekens van ej waar ze het super onder doet in maat 195cm. En nog reserve staldeken +/- 200gr. En outdoor deken 300gr. En nog een hele oude fleece gevoerde regendeken met gaten :=

Deze winter heeft ze maar heel kort onder de 400 gr. gestaan verder alleen onder 200gr met hals.

Ook zit ik een beetje met de maat. Ik heb nu een bucas select cooler in de maat 140/190 en eigenlijk is die te krap. Gebruik hem alleen voor zweetdeken dus dat wil wel.
Wat adviseren jullie?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:04

Wat voor een bouw heeft je haflinger? Op mijn haflinger passen alleen de Rambo, Shires of Fedimax dekens goed.
Laatst bijgewerkt door Wesco op 29-03-17 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:08

Nessa schreef:
Vliegendeken laat ik altijd dag en nacht op. In de schemer juist heel veel muggen!
Ik vind dat er nu al veel insecten zijn. Nog geen deken op hoor. Ben wel al aan het sprayen

ik ook, die van mij wordt helemaal leip van die kleine prikvliegjes...

Wesco schreef:
De bucas big neck ligt bij mijn haflinger te strak op zijn schouders. Je ziet het niet goed op de foto maar de deken trekt. Dit is een maat 205

[ [url=m/gc6iqm.jpg]Afbeelding[/url] ]

een 205 op een haf :wow:
okee...
Bucas heeft wel vaker dat het strak op de schouders ligt, ik vind dat overigens juist heel prettig want hij ons paard zit het echt fantastisch...

Azmay schreef:
Wesco schreef:
De bucas big neck ligt bij mijn haflinger te strak op zijn schouders.[ [url=m/gc6iqm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is dat de big neck? -O-
Dat gaat hem niet worden dan, dan toch maar kijken voor een RISH oid, arme beest word opgegeten van navel tot uier door steekvliegjes.

divoza heeft vandaag 25% korting, dat is op een sweet itch een leuke korting!

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:15

Ze is niet heel erg breed. Maar best wel lang voor een haflinger. Ook heeft ze een best wel hoge schoft.
De Combo dekens van ej passen wel erg goed.

Misschien helpt een foto. Hoop dat het hiermee te bepalen is. Anders moet ik even verder zoeken.
Afbeelding

Heb ook al genoeg dekens geprobeerd die of achter haar schoft gaan trekken.
Vind het namelijk wel een hoge aanschafprijs om het even te proberen

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:19

Je moet het eigenlijk gewoon proberen.. Bij mijn fjord ligt de normale maat van Bucas heel goed. Heb wr verschillende Rambo's en andere merken op gehad, maar dat was allemaal niks. Te strak op de schouder, die plooitjes van Bucas geven precies op de juiste plaats meer ruimte.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:22

Grappig dat het zo verschilt. Ik dacht als Wes zijn nek buigt bij de Bucas big neck dat hij er uit zou scheuren op zijn schouders. En die buikflap was te kort.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:22

plus Bucas en Rambo kun je beide 2e hands makkelijk voor een redelijke prijs weer kwijt, zeker als je het met een kortinkje koopt.