Ik zat inderdaad ook te kijken of ik de 200 grams al op zou moeten doen en of ik mijn jonge paard (die nog bloot staat) een dekentje op moet gaan doen, maar als het weer 15 graden wordt en even blijft laat ik het even zo... (bucas smartex en bloot)
Amigo regendeken met 100 gram liner, niks te warm!
PanamaD
Geplaatst: 13-10-12 21:11
We zijn er vandaag helaas achter gekomen dat onze regendeken niet water dicht is! Ze staat nu even een nachte zonder deken omdat we niets anders voor der hebben... Beter niets dan een natte koude deken op der rug. Morgen gaan we een nieuwe deken voor der kopen. (ze staat zwz onder 0 gram hoor! Dus heeft ze niet heel veel verschil)
Ik had voorgenomen om dit jaar nog dekenloos door te komen. Maar 's ochtends staat mijn merrie toch wat koukleumig. Weet het even niet meer. Haar wintervacht is natuurlijk ook nog niet volledig, maar toch. Twijfel twijfel...
Ik heb ondertussen de 200 grams erop gedaan, de vacht was onder de 100 grams toch langer aan het worden, dus ben naar de 200 grams gegaan. Hij is er niet echt warm onder, dus gaat prima.
Mijn 100 grams was zeiknat gisteravond. Het was ook ingeregend bij de schouders, dus heb dat droog gewreven met een handdoek en er een 200 grams opgelegd. Die 100 grams heb ik maar opgehangen in het verwarmingshok en dan gooi ik hem er vanavond weer op, want daaronder voelde ze verder prima. Baal er wel een beetje van want met dit k*tweer kan ik blijven switchen natuurlijk.
ik heb er nu de regendeken met fleece voering op liggen ze voelt hier goed onder alleen heeft ze wel wat wintervacht aangemaakt omdat ze snacht nog een poos buiten heeft gestaan met een regendeken zonder voering en toen begon ze nogal wat haar te maken dus snle deze opgedaan, nu is ze gestopt met haar aanmaken en staat snachts inmiddels binnen jammer genoeg want het heeft de laatste weken veel te veel geregent helaas.
Daks
Geplaatst: 14-10-12 14:02
Iemand nog intresse in waterdichte dekens gevoerd. heb een 150 grams 200 grams en 300 grams. zijn nooit gedragen alleen gepast. had ze nieuw gekocht maat 205 maar in 3 maanden is mijn paard van 205 naar 215 gegaan
Ik heb afgelopen woensdag ook gewisseld. Mijn paard staat met een 200gr staldeken + ongevoerde regendeken en mijn pony staat met 150gr onderdeken + ongevoerde regendeken.
Bij ons de ene geschoren pony onder een 200 grams deken en de andere pony is niet geschoren en die staat nu met een fleecehalsdeken en een zomerdekentje erover. Over 2 weken wordt ze geschoren en dan gaat de 200 grams erop.
100 gram. Ze staat nu in een binnenstal, maar binnenkort een buitenstal en dan wil ik de 200 er op leggen.
Luf_Midnight
Geplaatst: 14-10-12 18:20
hier 2 van de 4 geschoren vandaag, de shet heeft nu een '400 grams bucas op met hele hals en een regendeken erop. en me ruin heeft een 300 grams onderdeken met een 100 grams regendeken en ze hals eraan. stonden der heerlijk bij vandaag met al die regen. vooral de shet was super blij met haar halsje (Maat L van een rambo hals om hoe bedoel je dikke nek )
Zijn winterdekens gewoon waterdicht of moet daar nog een regendeken overheen ?
En hebben er mensen van jullie 2dehands dekens aangeboden in de maat 175/185, tis voor een haflinger van 1.47 die opzich niet erg breed is. Liefst een regendeken. Ik zoek niet te duur aangezien het voor mijn verzorgpaardje is
120941
Geplaatst: 14-10-12 19:22
hallo ik hen nu 300 grams op mijn paardje is geschoren en kan slecht tegen de koude ze is gwn lekker warm (zweet niet) dus hou mooi 300 gramms op
Waarschijnlijk gaan we vrijdag mijn pony scheren en dan krijgt ze 200 / 300 op, ligt er aan hoe ze voelt.
Calvacadour
Geplaatst: 14-10-12 19:24
wij hebben er nu een o grams deken op liggen want in stal is het gewoon normale temperatuur als het kouder word doen we er wel een dikkere op maar voor nu is het genoeg