Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Denise1984

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 12:49

Nee tuurlijk was vroeger niet alles beter..toen hadden we ook nog prikkeldraad enz. Maar je begrijpt verder wel wat ik bedoel toch

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 12:51

Denise1984 schreef:
* Denkt weer terug aan de tijd dat een paard gewoon paard was*.. Vroeger liep mijn verzorgpony mee als sinterklaas paard. Werd gewassen met koud water in de winter. was toen gewoon normaal..Pony is 42 jaar geworden.. Nu krijg ik al de volle laag als ik in september de staart van mijn fries was met koud water.. moet het nl met een emmer doen met warm water. Hallo dan ben ik 4 uur bezig met die dikke staart.

Nee hoor ik haal nog een bucas smartex extra erbij en dan vind ik het best. Ga geen garderobe voor mijn paard aan leggen. Dan heeft mijn paard een vliegen deken regen deken en winterdeken die geschikt is tot -20. Hier op stal hebben de meesten zeker wel 10 dekens. van 0 tot 900 gram en dan vaak nog over elkaar heen.. sommige hebben er nu al 3 op. En ik wordt raar aangekeken omdat die van mij gewoon nog onder een regendeken staat. En geen ijzers heeft. Een commentaar joh. Dan heb ik echt zo iets van het is mijn paard ik bemoei me ook niet met jouw paard. terwijl ik wel zie dat dat beest op veel te kleine ijzers staat.

Het spijt me zeer maar de paarden zijn geen paarden meer tegenwoordig. Maar het is ieder voor zich. lekker zelf weten.

Zo heb me hart gelucht :D

Hahaha heerlijk _/-\o_

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:21

Dames, vraagje:

Mijn 19 jarige merrie heeft deze winter voor het eerst een deken op. We doen momenteel meer dressuurwerk dan vroeger (waardoor ook meer poetsen dus natuurlijke vetlaag uit de huid?) en ik had het idee dat ze stijf werd na een werkdag en dat ze ook vaker stond te rillen om de bloedsomloop op gang te krijgen). Nu lijkt dat opgelost, kan dat kloppen? Eigenlijk ben ik geen voorstander van dekens, maar door bovengenoemde reden en om eerlijk te zijn ook een beetje luiheid van mijn kant heb ik haar nu sinds 1 week een 200 grams Amigo deken op liggen waar ze prettig onder voelt en niet onder zweet.

Is het echt zo dat je de vachtwerking van een paard helemaal uitschakelt als je met dekens begint? Als ik die paardnatuurlijk website lees voel ik me bijna crimineel dat ik haar een deken opgedaan heb...

Is het voldoende als ik haar voor de echte winterkou nog een 100 grams onderdeken eronder doe? Of raden jullie een 200 grams onderdeken aan?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:24

Ik heb er sinds gisterenavond de regendeken op. Ik wilde nog wachten maar mijn paard maakt op dit moment geen haar meer aan en stond met koude oren en neus en wat snot. De andere paarden op stal die nog geen deken ophebben hadden allemaal warme neuzen en oren. Dus nu toch maar begonnen met de deken. Hij voelde vanochtend lekker behaaglijk aan eronder.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:58

Nien@ volg je gevoel. Ik heb hier op stal nog een Fries staan van 18 en die staat de hele winter onder een 200 gram . En krijgt het niet koud omdat hij evengoed winter vacht aanmaakt. Ze passen zich heus wel aan.

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 15:13

Denise1984 schreef:
Nien@ volg je gevoel. Ik heb hier op stal nog een Fries staan van 18 en die staat de hele winter onder een 200 gram . En krijgt het niet koud omdat hij evengoed winter vacht aanmaakt. Ze passen zich heus wel aan.

klopt :j
die van mij heeft ook vanaf nu ook de 200 op, en houdt ie ook op
paarden passen zich prima aan :)

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:45

Wij hebben net geschoren. Ze stond hiervoor onder een ongevoerde regendeken. Nu geschoren onder 300 gram. Is dit te overdreven? Ze is nogal een koukleum en der spieren doen snel moeilijk. Ze staat zolang het weer aardig goed is 24/7 buiten. Wanneer het echt de hele nacht keihard plenst gaat ze op stal.. Ben bang dat dit nu te warm is

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:46

Ik denk dat 300 grams dan wel lekker is hoor.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:52

Oh correctie 370 gram..

Bonny_CT

Ik denk dat 300 makkelijk kan.. Mijne staat nu onder ongevoerde regendeken, is ook gevoelig op haar spieren en nieen, ga zodra ik weer een scheerapparaat vast kan houden scheren.. Dan gaat er een 200 met hals op en een onderdeken..

Bonny_CT

Vergeet niet dat als de deken al een keer gewassen is dat ze ook veel dunner zijn

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:05

Ik heb vandaag ook geschoren en 300 gram op!

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:13

Oké dan laat ik het op!

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:15

mijne heeft nu een 200 grams op ze is niet geschoren is niet te warm toch ?

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:18

die van mij heeft een 300 grams op en is geschoren

zo lang je paard er niet onder zweet lijkt mij het niet te warm

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 18:16

ladylisa schreef:
mijne heeft nu een 200 grams op ze is niet geschoren is niet te warm toch ?

Verschilt per paard, als je paard er niet heel heet onder staat dan kan het makkelijk :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 18:18

Paard was net een beetje aan het rillen. Misschien nog niet heel erg maar heb nu een lekker regendekentje erop gelegd. Je moet ook niet kosten wat het kost die deken maar aflaten terwijl je paard er niet meer comfy bij staat. Goeie timing zo.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 18:48

Pony is vandaag geschoren en staat met 200 gram op. Als het straks kouder wordt gaat de 370 op.

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:34

paard staat nu met 200 grams op, voelt lekker eronder en heeft nog mooi dun vachtje! :) andere paard is vandaag terug gekomen van training+keuring en heeft nu ook een 200 grams op.
en de 4-jarige staat nog steeds met haar zomer vachtje onder een ongevoerde regendeken, en voelt heerlijk warm aan! :)

wat kunnen paarden toch verschillen...!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:38

NeverGiveUp schreef:
Paard was net een beetje aan het rillen. Misschien nog niet heel erg maar heb nu een lekker regendekentje erop gelegd. Je moet ook niet kosten wat het kost die deken maar aflaten terwijl je paard er niet meer comfy bij staat. Goeie timing zo.

Zo dacht ik gisterenavond ook, ik kan het nog wel niet willen maar als mijn paard zo koud aanvoelt krijgt hij toch de deken op.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:39

Vala schreef:
NeverGiveUp schreef:

Zo dacht ik gisterenavond ook, ik kan het nog wel niet willen maar als mijn paard zo koud aanvoelt krijgt hij toch de deken op.

Ja inderdaad, gewoon naar je paard kijken die weet het het beste :P

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:41

mijne staat sinds vandaag met een 150 grams op..mijn 220 word gewassen en gerepareerd, duurt even maar tegen die tijd kan die deken wel op!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:42

Ze geven volgende week wel weer hogere temperaturen op.

Polderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:48

Vala schreef:
Ze geven volgende week wel weer hogere temperaturen op.

Fijn :D Het is wel om simpel van te worden die temperatuursschommelingen! Zat ik net vandaag te bedenken dat als het zo doorgaat (vandaag was het 10 graden hier) de 200 grams er vrij snel op zal gaan... Wordt het weer warmer :) Hij voelt nu nog prima onder de fleece gevoerde regendeken. Kan ik de 200 grams nog even poetsen :j

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:50

als dat zo is dan gaat de fleecegevoerde regendeken er weer even op! ligt eraan hoe groot het verschil is en wat de nacht doet..hij staat nl nog tot eind van de maand buiten!