Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Denise1984 schreef:* Denkt weer terug aan de tijd dat een paard gewoon paard was*.. Vroeger liep mijn verzorgpony mee als sinterklaas paard. Werd gewassen met koud water in de winter. was toen gewoon normaal..Pony is 42 jaar geworden.. Nu krijg ik al de volle laag als ik in september de staart van mijn fries was met koud water.. moet het nl met een emmer doen met warm water. Hallo dan ben ik 4 uur bezig met die dikke staart.
Nee hoor ik haal nog een bucas smartex extra erbij en dan vind ik het best. Ga geen garderobe voor mijn paard aan leggen. Dan heeft mijn paard een vliegen deken regen deken en winterdeken die geschikt is tot -20. Hier op stal hebben de meesten zeker wel 10 dekens. van 0 tot 900 gram en dan vaak nog over elkaar heen.. sommige hebben er nu al 3 op. En ik wordt raar aangekeken omdat die van mij gewoon nog onder een regendeken staat. En geen ijzers heeft. Een commentaar joh. Dan heb ik echt zo iets van het is mijn paard ik bemoei me ook niet met jouw paard. terwijl ik wel zie dat dat beest op veel te kleine ijzers staat.
Het spijt me zeer maar de paarden zijn geen paarden meer tegenwoordig. Maar het is ieder voor zich. lekker zelf weten.
Zo heb me hart gelucht
Denise1984 schreef:Nien@ volg je gevoel. Ik heb hier op stal nog een Fries staan van 18 en die staat de hele winter onder een 200 gram . En krijgt het niet koud omdat hij evengoed winter vacht aanmaakt. Ze passen zich heus wel aan.
NeverGiveUp schreef:Paard was net een beetje aan het rillen. Misschien nog niet heel erg maar heb nu een lekker regendekentje erop gelegd. Je moet ook niet kosten wat het kost die deken maar aflaten terwijl je paard er niet meer comfy bij staat. Goeie timing zo.
Vala schreef:NeverGiveUp schreef:Paard was net een beetje aan het rillen. Misschien nog niet heel erg maar heb nu een lekker regendekentje erop gelegd. Je moet ook niet kosten wat het kost die deken maar aflaten terwijl je paard er niet meer comfy bij staat. Goeie timing zo.
Zo dacht ik gisterenavond ook, ik kan het nog wel niet willen maar als mijn paard zo koud aanvoelt krijgt hij toch de deken op.
Vala schreef:Ze geven volgende week wel weer hogere temperaturen op.