[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mariposa11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:47

Terug brengen als hij nieuw is en doorlekt..

Heb je al vliegendeken gehad met verstelbare voorsluiting? Dan kan je meer ruimte maken voor..

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:59

Oh balen van de Bucas! Heb je ook foto’s gemaakt van de binnenkant van de deken? Zou ook terug gaan, maar als je geen gehoor krijgt kan je er ook nog voor kiezen er een bus waterdichte spray overheen te spuiten.

Mijn paard regent ook in, heb daarom ook bij de regendekens een hals.

Als de juiste lengte betekend dat de deken aan de voorkant te strak is dan past de deken gewoon niet bij je paard. Een langere deken om aan de voorkant passend te krijgen gaat maar zelfs en goed helaas.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:41

Ik heb al verschillende merken geprobeerd. Van Kramer 2, bucas, amigo, epplejack en een onbekend "weet ik niet uit mijn hoofd merk". Als iemand tips heeft voor een ander merk wat breder is voor en geld qua stof, dan hoor ik het graag.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:46

Dat zijn juist allemaal redelijk smalle.. shires valt breed dacht ik, ik heb een heel breed verstelbare maar moet even broeden op t merk. Oh ja, norton!
Wheaterbeeta..

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 11:08

Welke winter/regen deken heb je? Vind jouw paard niet heel breed, ik zou zelf een V sluiting proberen. Dochorse heeft ook een ander merk dan horseware met die sluiting. En vooral opletten dat je niet te lang koopt, naad van de staartflap zou op het begin van de staart moeten liggen.

Je zou ook kunnen denken om zo’n eczeem deken te nemen. Dan heb je helemaal geen sluiting op de borst.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 11:26

RianneH schreef:
Oh balen van de Bucas! Heb je ook foto’s gemaakt van de binnenkant van de deken? Zou ook terug gaan, maar als je geen gehoor krijgt kan je er ook nog voor kiezen er een bus waterdichte spray overheen te spuiten.

Nee, niet aan gedacht eigenlijk! Er is nu ook contact gezocht met de verkopende ruitersportzaak, dat schijnt beter te werken dan contact proberen te krijgen met bucas, dus op hoop van zegen!
Welke spuitbus is aan te raden?

Hier nu ook een regendeken met hals besteld, weer vertrouwd horseware, dus hopelijk werkt dat beter!

De bucas lekt niet door bij wat miezerregen, maar zodra de hemel open breekt, gaat ie lekken...

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:00

Letizia schreef:
RianneH schreef:

Nee, niet aan gedacht eigenlijk! Er is nu ook contact gezocht met de verkopende ruitersportzaak, dat schijnt beter te werken dan contact proberen te krijgen met bucas, dus op hoop van zegen!
Welke spuitbus is aan te raden?

Hier nu ook een regendeken met hals besteld, weer vertrouwd horseware, dus hopelijk werkt dat beter!

De bucas lekt niet door bij wat miezerregen, maar zodra de hemel open breekt, gaat ie lekken...

Heb ik ook gehad met mijn bucas deken en alles via de winkel geregeld. De winkel heeft hem destijds terug genomen, gewassen en opnieuw behandeld met waterdicht spul. Thuis getest en lekte dus alsnog. Uiteindelijk deken weer terug gestuurd en geld terug gekregen. Ik heb toen een Amigo regendeken gekocht, was het zo zat... Maar de winkel heeft alles supernetjes afgehandeld en betaald.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:33

Goed om te horen @weidebloem!
Je amigo wel waterdicht? Stomme vraag eigenlijk, want ben zelf al jaren tevreden om amigo :+

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 19:32

Letizia schreef:
Goed om te horen @weidebloem!
Je amigo wel waterdicht? Stomme vraag eigenlijk, want ben zelf al jaren tevreden om amigo :+

Haha, ja heel blij met mijn Amigo en die paste gelukkig ook heel mooi.

Gambler21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:33

Zijn er hier mensen die mij kunnen helpen met de keuze voor dekens?

Ik ben op zoek naar goede waterdichte dekens voor een paard dat 24-7 buiten staat, waar het niet inregend bij de schouders. Is een halve hals bedoeld tegen inregenen? Ik wil geen hele hals in ieder geval. En zouden jullie gaan voor een regendeken met liners of waterdichte dekens in verschillende diktes? Ik zou graag in ieder geval 0, 100 en 200 gram kunnen gebruiken. Mijn paard is buikig en breed op de borst met een hoge schoft. Wie heeft er tips qua merk en model?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 20:12

Aangezien het een terugkerend onderwerp blijft.
Mijn pony groeit echt uit haar bucas (met borstverbreder)

Ze is niet enorm breed op de borst, maar wel rondgeribt en flink schouderpartij. Waar dus de meeste deken gaan knellen.

Bucas zebra buzz off heeft ze nu.
Ik heb al de hele lijn van amigo gehad. Dat is allemaal waardeloos. Hals te lang, deken veel te krap en kort.

Rambo Protector heb ik ook gehad. Maar vind de stof erg stug en warm.

Iemand suggesties?
Hals is geen pre. Fijne luchtige vliegendeken. Zou fijn zijn als de buik bedekt is.
Prijs ook geen probleem voor de juiste deken.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 20:50

De nieuwe lijn van Bucas? Die is immers veel breder dan de buzz off's.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 21:09

Yvank_ schreef:
De nieuwe lijn van Bucas? Die is immers veel breder dan de buzz off's.

Is dat zo? Die Buzz X Full?
Is de overweging waard. Aangezien ik wel echt bucas fan ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 21:27

Ja de X ja :j , hier pasten de Buzz off's eigenlijk niet goed, strak en trekken. Deze zijn echt veeel breder. Hebben ook een compleet andere pasvorm lijkt op de pasvorm van de winterdekens van ze.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 21:29

Yvank_ schreef:
Ja de X ja :j , hier pasten de Buzz off's eigenlijk niet goed, strak en trekken. Deze zijn echt veeel breder. Hebben ook een compleet andere pasvorm lijkt op de pasvorm van de winterdekens van ze.

Dan kan ik alleen maar juichen!
Bedankt voor de tip.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 16:30

Mando schuurt enorm momenteel echt tot bloedends toe.

Had had al schimmel gehad, staan schuren door de vliegen, bacteriële infectie, gespoten tegen de jeuk.
Week later weer stuk geschuurd, weer gespoten en wassen met betadine dus de DA adviseerde zet hem onder vliegendeken dan hopen we het patroon van vliegen en schuren te doorbreken.

Vrijdag equimatch gemaild en die had Mando zijn maat nog liggen.
Kon ik gelijk ophalen, wat een service.
Vandaag weer berichtje gedaan want hij had weer zo staan schuren of hij nog iets in Mando zijn maat had liggen.
Ja hoor, kom maar halen.

Echt service. Zelfs op zondag zo fijn.
Dus andere deken nu in de was, nieuwe pyama op gedaan.

Mando is weer gelukkig met zijn 2 nieuwe shires dekens.
Nu echt hopen dat hij stopt met schuren.

Afbeelding

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 16:41

Wat een toffe deken. Bevalt hij?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 16:44

Zulke fijne dekens die shires! Ben nu 1 keer vreemd gegaan naar een qhp en gelijk weer schuurplekken :(

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 17:05

Mooie dekens! Geen probleem mee dat ze veel te lang zijn? Lijkt me lastig wanneer de boeg breed is maar de rug niet mee gaat met de standaard..

Hier, even afkloppen, weinig last van prikkers, dus de vliegen dekens blijven voorlopig nog even in de kast liggen. Maar augustus is pas net begonnen..

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 18:19

Ja ik vind deze mooier dan de effen.

Ik heb altijd shires bevallen prima en nu iets langer vind ik niet erg met dat schuren.

Ik had ook liever geen vliegendeken gehad ik voel me gewoon schuldig maar het moet nu even ook van de week met warmte.

Dit was vanochtend het resultaat.

Dan maar onder deken.

Afbeelding

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 20:40

Nu het zo warm wordt van de week kwam een vliegendeken in me op. Er zijn toch dekens die uv wering op de rug hebben? Zou dit helpen mijn paard "koel" te houden of laat ik hem toch beter bloot staan?

Ze kunnen de schuilstal in maar dit doet hij niet. Alle paarden blijven in de volle zon staan ...

Mdrf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 08:50

Heeft iemand ervaring met de Rambo Optimo Supreme summer sheet? Hoe is de pasvorm en is de deken warm of zijn de paarden er koel onder?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 13:07

Na aanleiding van de leuke foto in dit topic heb ik de shires besteld

Normaal hebben we 175/125. Nu is deze maatvoering wat anders zag ik. Dus voor 180/130 gegaan. Iets ruim maar niet te groot. Enorm blij mee. Hij is vooral breed genoeg en dat is vaak een issue met alle dekens.

Afbeelding

Afbeelding

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 00:01

Afbeelding
Iemand ervaring met deze deken? De pasvorm en de kwaliteit? Deze is nu maar 40 euro.
Normaal gesproken heeft m’n paard amigo/ Rambo met v sluiting. Zo’n waterdichte rug lijkt me ideaal. Maar is dit wat? Of geef ik beter wat meer uit aan een horseware deken?

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 12:04

Ik vind deze te donker, vaak is het zoals afgelopen dagen, zon met regen.
Dan zijn alle donkere kleuren in dekens in mijn optiek te warm

Ik heb de Bucas buzz off rain en die is dan heel fijn. Ik gebruik hem ook in het voorjaar bij regen icm zon. Verder heb ik met dekens de afgelopen jaren echt geleerd dat goedkoop duurkoop is. Voor mij alleen Bucas en horseware dekens...

Afbeelding