Ik twijfelde om mn merrie van 300 naar 200 te zetten maar ze voelde niet super warm dus heb het niet gedaan, ze staat wel zonder hals.
Flits__
Geplaatst: 05-03-15 23:08
Mijn pony voelde erg warm onder haar 300 gram, dus nu maar terug gezet naar 200 gram. Ze is 2 weekjes geleden nog geschoren en zit dus kort in d'r vacht. Morgen maar kijken hoe ze aanvoelt.
Candor is ook van een 300 grams terug gegaan naar een 200 grams deze week. Hij is niet geschoren, maar zit wel dun in zijn vacht. Van de week ga ik met de furminator kammen, hij is namelijk flink aan het verharen.
Gisteren hebben ze hier s'middags even 2,5 uur zonder dek in het zonnetje gelopen. Daarna gewoon de 200 weer op, ongevoerd krijgen ze hier alleen op met regen maar warme temperaturen.
Ik heb ze beide al een tijdje geschoren onder 250 grams staan. De ene verhaart zelfs en voelt warm. Maar is ook altijd druk (welsh). Mijn mini heeft het buiten wat kouder waardoor hij veel speelt en rent, maar op stal warm. (stallen zijn warm.)
Ik heb de mijne toch nog onder haar dubbele dekens laten staan, morgenochtend ben ik toch redelijk op tijd op stal en dan gaat de deken er onderuit en staat ze even onder 300 grams en dan langzaamaan afbouwen. Of het moet opeens weer erg koud worden..
Ik heb die van mij met een 150 grams deken staan + regendeken
doemaar
Geplaatst: 06-03-15 17:17
Ga die van mij onder de 150 zetten of 100.
Het kan nu alle kanten op. We kunnen nu een aantal vrij warme dagen krijgen en week er op weer sneeuw en vorst Ach zie het allemaal wel krijg ze gewoon weer wat warms op
PanamaD
Geplaatst: 06-03-15 21:44
Mijn paard heeft helaas sinds deze week stramme rugspieren en heeft erdoor veel pijn in der rug. Ze heeft waarschijnlijk vast gelegen.
Morgen ook met het mooie weer moet ze helaas der deken op houden, enige kou is nu niet goed voor der helaas had der graag bloot gezet!!
Hier geschoren, flink aan het haren en 200 gram op. Twijfel om nu overdag naar en fleece gevoerde regen deken te gaan maar vind het windje nog best fris.
Heb ze net rond 15.00 de dekens even afgedaan, de ene is geschoren de andere niet. Staat wel beetje wind en merk dat ik het zelf nu snel warm heb buiten. Hoop dat de paarden het ook zo ervaren. en 17.00 doe ik de dekens weer op