Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 17:31

Mijn geschoren kouwkleum heeft alweer 2 weken zn 360 op en voelt niet eenswarm er onder.
Is laatste weekend van september geschoren (toen begonnen met 200 gr) en staat overdag buiten.
:)

tessie1985

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 18:01

mijn niet geschoren paarden staan onder fleecegevoerde regendekens en voelen lekker warm, en staan de hele dag buiten ( in avond op stal ) ik wacht nog even tot het weer stabiel kouder blijft en word, dan gooi ik de 200 grams outdoor erop :)
aangezien ik pas weer rond november mn paarden weer kan rijden.... (net kindje gekregen) dus ga dit jaar ook niet scheren... straks eerst hun en mezelf op conditie brengen :-)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 19:32

Ik heb de bucas smartex rain opgelegd. Ik vond haar te koud zeker vanmorgen.

Ik zit er alleen een beetje eme dat ik bang ben voor problemen met inregenen. Maar goed, dat is toch een kwestie van proberen...

Veertjelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 19:46

die van mij heeft een paar weken onder 100 gr gestaan en sinds vanavond onder 200

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 20:55

Tancreda4 schreef:
Ik heb de bucas smartex rain opgelegd. Ik vond haar te koud zeker vanmorgen.

Ik zit er alleen een beetje eme dat ik bang ben voor problemen met inregenen. Maar goed, dat is toch een kwestie van proberen...

Regent de Bucas rain in? Ms halsje bij erge regenval? Of wordt dat te warm voor nu?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 20:58

Alle dekens regenen in, ook de bucas Freedom & irish turnout helaas. Verder liggen ze als een huis. Het is niet altijd veel, maar wel iets, zeker bij flinke stortbuien. Brede boeg en smal halsje erboven waarschijnlijk, want het lijkt wel goed aan te sluiten. Nu vind ik een hals nog te warm, mar als het veel inregent moet het wel. Ze heeft hem vannacht op om te proberen, morgen even controleren, anders moet het toch maar in combi met een hals ben ik bang. Ik heb deze deken al een tijd, maar toen stond ze nog op stal en maar een paar uurtjes buiten (deed ik er een Wug overheen als het goot in die uurtjes) maar nu staat ze voorlopig nog 24/7 buiten.

Dit is de Irish, super fijne deken en lijkt helemaal goed te zitten, maar ze wordt wel wat nat op de schouders.
http://img.photobucket.com/albums/v195/ ... C08800.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v195/ ... C08801.jpg

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:01

regenen niet alle dekens zonder hals iets in bij zware en langdurige regenval?

hier de ook de smartex er nog op
en de ander bloot

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:04

Paard is geschoren, en er ligt nu een 150 grams op. Stal is verder goed geisolleerd. ;)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:07

Hoe is dat bij jou Nouvel? Inregenen van de Smartex? Blijft dat ook gewoon bij de schouders, of trekt dat door het fleece/ blijft het langer nat?

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:09

vandaag viel het mee, bij de dunne Dominick die katoenen voering heeft is het erger, daar trekt het nog meer doorheen...

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 23:46

Bij mijn paard gaat zondag de Amigo 100 grams op. :) Paardje heeft al een ijsberen vacht.. hij raakt heel snel, heel erg warm.. Achja, ik vind het wel schattig. <3

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 02:10

Hier nu ook de smartex rain op. Hij stond eerst onder een 0 grams. Dus met de fleece voering nu toch iets warmer.
Verder nog geen ervaringen met deze deken heb hem net overgekocht. De vorige regende ook wat in bij de schouders.

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 08:34

Bij mij hebben ze allebei 200 op, de geschoren pony met ongevoerde hals.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 08:42

Mijn paard heb ik woensdag helemaal geschoren en staat onder een 150 grams deken. Ze voelt lekker warm. Moet zeggen dat mijn paard het snel warm heeft en zweet. Een dikkere deken erop komt dan ook echt niet goed.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 10:18

Mijn leasepony staat al wel met een deken op, ik vind het nog wat vroeg, maar goed ik heb hier helaas niks over te zeggen.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 10:20

Hier een paard dat niet in de rui is, geen wintervacht, niks... Onder een 0gr voor de tocht. :)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 10:21

Mijn paardje staat nu met 1 fleece laagje en daarover haar katoenen deken.

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 10:43

ik weet nog niet waneer ik hem ga scheren maar nu houd k hem nog lekker onder een fleecedeken en 0grams regendeken want ik heb geen zin om strax super veel grams op hem te leggen. ik weet alleen niet waneer ik hem laat scheren.....

madouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:54

heb mn pony vorige week onder gevoerde deken gedaan, stond daarvoor met alleen ongevoerde regendeken.
ze staat wel een beetje op de tocht snachts dus denk dat ik volgende maand ook de halsdeken er al op doe

Tanuya schreef:
ik weet nog niet waneer ik hem ga scheren maar nu houd k hem nog lekker onder een fleecedeken en 0grams regendeken want ik heb geen zin om strax super veel grams op hem te leggen. ik weet alleen niet waneer ik hem laat scheren.....

wil mijn pony ook nog scheren.. hoorde dat je dat het beste in oktober kunt doen?
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 13-10-12 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 12:16

Mijn geschoren paard staat onder 100 grams. Wilde er een 200 opgooien omdat ze d'r vacht kwijt was maar ze voelt heerlijk aan onder 100. Dus ga ze niet kwellen met 200, ik hou voel wel iedere dag even :j

Overigens als het overdag goed vriest, dus echt koud is poets ik niet, haal ik er een borstel overheen ná het rijden. Ik poets trouwens altijd na het rijden ipv ervoor. Voor het rijden een borsteltje eroverheen en dan het zadel erop.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 12:21

Snorro schreef:
Hoe kun je je paard in godsnaam 4 dekens op doen? Ik snap zulke mensen echt niet.. je kan toch wel bedenken dat dat vreselijk oncomfortabel moet zijn voor een paard? Ik leg er max 2 dekens op, en dat vind ik eigenlijk al niets, maar anders wordt het wel een heel duur grapje. :+

Inderdaad, dat sommige paarden heel veel grams nodig zouden hebben oke, maar 4 dekens is gewoon belachelijk.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 12:27

ik wilde het nog niet maar hij stond buiten in de regen en wind met de Amigo 0gr en was er echt koud onder
hij deed ook wat zuur, nu ligt de 100gr deken erop
en hij voelt weer lekker warm aan.

even aankijken hoe het volgende gaat dan word het rond 14gr en dat hij dan niet gaat zweten onder 100gr

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 12:35

* Denkt weer terug aan de tijd dat een paard gewoon paard was*.. Vroeger liep mijn verzorgpony mee als sinterklaas paard. Werd gewassen met koud water in de winter. was toen gewoon normaal..Pony is 42 jaar geworden.. Nu krijg ik al de volle laag als ik in september de staart van mijn fries was met koud water.. moet het nl met een emmer doen met warm water. Hallo dan ben ik 4 uur bezig met die dikke staart.

Nee hoor ik haal nog een bucas smartex extra erbij en dan vind ik het best. Ga geen garderobe voor mijn paard aan leggen. Dan heeft mijn paard een vliegen deken regen deken en winterdeken die geschikt is tot -20. Hier op stal hebben de meesten zeker wel 10 dekens. van 0 tot 900 gram en dan vaak nog over elkaar heen.. sommige hebben er nu al 3 op. En ik wordt raar aangekeken omdat die van mij gewoon nog onder een regendeken staat. En geen ijzers heeft. Een commentaar joh. Dan heb ik echt zo iets van het is mijn paard ik bemoei me ook niet met jouw paard. terwijl ik wel zie dat dat beest op veel te kleine ijzers staat.

Het spijt me zeer maar de paarden zijn geen paarden meer tegenwoordig. Maar het is ieder voor zich. lekker zelf weten.

Zo heb me hart gelucht :D

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 12:40

amanda2 schreef:
Mijn geschoren kouwkleum heeft alweer 2 weken zn 360 op en voelt niet eenswarm er onder.
Is laatste weekend van september geschoren (toen begonnen met 200 gr) en staat overdag buiten.
:)

Jeemig, wat doe jij op als het echt min15 gaat vriezen???? :D

Onze merrie staat sinds vorige week zondag (toen het 's nachts kouder ging worden)onder een 100grams met halve hals.
Als het echt kouder gaat worden, krijgt ze een 200grams met hele hals op.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 12:41

@Denise
Maar dat wil niet zeggen dat vroeger alles beter was.. Ben het wel met je eens dat sommige paarden meer als paard behandeld moeten worden en niet op elke wondje spul smeren en met iedere regenbui een deken op doen.