[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:39

Deken prijzen zijn de laatste jaren ook zo belachelijk hoog geworden ;(

CelebiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:48

Bedoelde ook niet dat deze goedkoop was. Het is een Amigo toch? Die hebben wel de minst stevige stof van hun dekenlijn. Daar doelde ik vooral op, dat sommige (soms nog duurdere) dekens een ander soort stof gebruiken om dit soort scheuren te minimaliseren.

Hopelijk een eenmalig grapje dit en anders in het vervolg misschien toch kijken naar die Hexstop stof of de ballistic nylon..

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:49

Het is de Amigo Bravo dus gewoon 1200denier, zelfde als een Rhino of Rambo.. Rambo heeft dan weer 1680 ook geloof ik, maar ik vind de Bravo versies niet onder goedkope troep meer vallen zoals de amigo heros zijn.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:11

Aatrox schreef:
Het is de Amigo Bravo dus gewoon 1200denier, zelfde als een Rhino of Rambo.. Rambo heeft dan weer 1680 ook geloof ik, maar ik vind de Bravo versies niet onder goedkope troep meer vallen zoals de amigo heros zijn.

De stoffen zijn niet te vergelijken en de denier zegt niet alles. Rambo heeft dekens van ballistic nylon en Rhino is van polypropyleen. Dat is wel even anders dan het polyester van Amigo.

Er wordt niet voor niets 3 jaar garantie gegeven op de Rambo en Rhino dekens en niet op de Amigo dekens.

_soraja_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:13

Alvast een beetje op de zaken vooruit lopend heb ik een vraag over dekens die je in de zomer kunt gebruiken.

Mijn paard staat in een groepje waarbij er een is die nogal graag hapt. Aflopen zomer stond hij met allemaal happen uit de vacht. Het zag er echt niet uit.

Nu zoek ik twee soorten dekens om hem hier een beetje tegen te kunnen beschermen. Een hele lichte regen deken en een vliegendeken.

Ik heb afgelopen zomer zo'n twee in een deken gehad, maar die was binnen twee dagen helemaal aan flarden.

Hij staat nu onder een rhino deken en die blijft al de hele winter heel.

Iemand ideeën? Bucas past hij slecht helaas anders was de sunshower misschien wel wat geweest. Ik zag dat Nika een 1680d twee in een deken heeft, misschien is dat een optie? En een hele sterke vliegendeken? Bestaan die? Ben bang dat een sterke deken ook al snel heel warm is?

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:36

Aatrox schreef:

Totaal niet vergelijkbaar met rhino of rambo.. je vergist je in de denier. Rambo is balistic nylon en amigo bravo ripstop stof. Die rambo stof is echt tig keer sterker dan amigo bravo.

Bucas de dure lijn en de kudos lijn van lemieux zijn ook balastic nylon. Niet vergelijkbaar met de goedkopere dekens.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 59 min geleden

Nou mijn rambos gaan normaal sneller kapot dan de nieuwe amigo bravo series.. Dus dat is ook een beetje onzin allemaal.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 55 min geleden

Dat is geen onzin die stoffen zijn bewezen sterker. Maar dat ze bij jou allemaal dan zo snel stuk gaan dan zullen er toch slooppaarden bijzitten? Hier gaan de dekens rustig 10 jaar mee.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19 min geleden

Aatrox schreef:
Nou mijn rambos gaan normaal sneller kapot dan de nieuwe amigo bravo series.. Dus dat is ook een beetje onzin allemaal.

Tsja, als je het niet wilt horen... _O-

Je kunt vast een deken wasserij vinden die ook reparaties uitvoert. Die zijn er hier in de omgeving zat.

Voor de toekomst adviseer ik een Rambo Supreme. Kost een klein vermogen, maar écht onverwoestbaar gebleken hier.