Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Annetje schreef:Die zijn aan de voorkant niet verstelbaar en eigenlijk voorzie ik dan al problemen. Het moet dan wel perfect passen... aan welk model/type dacht je?
SBravour schreef:Ik zou denken aan rambo? Die vallen vaak mooi om de schouders, ik heb die ook voor mijn paard met een brede halsaanzet..
Muze schreef:Het is echt een kwestie van passen.
Rambo, amigo past de mijne niet.
Gaat allemaal trekken op de schouder.
Joman schreef:Muze schreef:Het is echt een kwestie van passen.
Rambo, amigo past de mijne niet.
Gaat allemaal trekken op de schouder.
Maar als ik het goed heb, heb jij een koudbloed toch? Die hebben natuurlijk wel een hele andere bouw dan een warmbloed. Kan me levendig voorstellen dat amigo en rambo niet passen bij een koudbloed!
Annetje schreef:Hopelijk kunnen jullie me hier helpen. Ik zoek voor mijn oude paard een vliegendeken. Ik heb er al veel geprobeerd, maar niks werkt. De dekens trekken en schuren bij de schoft, bij de schouders en ze zitten hem niet lekker. Een maat groter valt dan weer achter zijn schoft en dan trekt het al helemaal.
Bij onze ruitershop raadden ze de bucas aan die hier op de vorige pagina staat, maar dat ding was tot nu toe nog de ergste deken en jammere is dat bij het passen er een gaatje in kwam en het dus niet meer terug genomen werd in de winkel![]()
Het gaat om de appaloosa in mijn profiel. Hoge schoft, hangbuik want ouder en doet niks meer. Hij staat nu zonder deken, maar over een week of twee zitten er zo veel dazen dat dat eigenlijk geen doen meer is. Andere jaren deed ik 1 dag de deken op en 1 dag af, zodat het niet de kans kreeg om echt te schuren, maar dat is natuurlijk ook niet echt fijn.
pyjama's heb ik ook geprobeerd, maar die zijn na een week zes keer zo groot en dan poept hij achter in de pyjama én ook die dekens schuurden aan de voorkant van zijn borst.
Dus... kom maar op, wie weet de perfecte deken die hij 24/7 op kan houden?
Edit paard in kwestie:
[ [url=m/soSGqJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij is 1.61m
Joliieeenn schreef:Nu we het toch al over de winter hebben..
Wanneer starten jullie weer met dekens opgooien? Ik was vorig jaar te laat waardoor hij een mega vacht al had (erna wel geschoren). Kreeg naar mijn hoofd geslingerd dat ik ook veel te laat was met een deken opgooien.. ze staan hier 24/7 buiten tot het echt koud/nat wordt. Vorig jaar heb ik hem mager binnen gehaald waarschijnlijk omdat hij niet meer wilde slapen in de modder, eenmaal op stal waren de kilo's er snel wer aan. Dusss... Wanneer starten jullie?