[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JenniferU

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:18

Pfff heb bij juun de deken afgedaan. De deken was vochtig en paard waa warm.
Bucas power light had hij op.

Ga toch maar op zoek naar een bucas sunshower iemand daar ervaring mee? Het is hier nml 18 graden met regen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:25

DromenLies schreef:
Ik gebruik mijn uitrijdeken als ik ohz naar wedstrijd ga en guur/nat weer is, verder nooit.

Brrrrr onder het zadel naar wedstrijd... Mij niet gezien, knap hoor!
Laatst had ik een wedstrijd op welgeteld 1,5km van stal. Ga ik ook met de trailer :')

Buitenritten zijn overigens verder geen punt hoor.

Maar inderdaad buitenritten en dergelijke wanneer je lang stapt. Dan vind ik een uitrijdeken een ander verhaal. Maar met gewone training, gewoon niet doen.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:27

Gisteren helaas ook moeten beginnen. Had gehoopt nog te kunnen wachten tot eind deze maand, maar door de vele regen en harde wind stond paardje er ellendig bij. Ze heeft nu haar Bucas Freedom Light ongevoerde regendeken op

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:01

Afgelopen maandag de Amigo Aussie op gehad, goede temperatuur met toch redelijk wat buien. Paard was helemaal droog, of had die slimmerd gewoon binnen in zijn schuilstal gestaan ???

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:13

Sun staat nog steeds zonder deken in weer en wind. Heeft ze totaal geen problemen mee. De afgelopen jaren is ze niet geschoren geweest en was ze niks anders gewend.
Zodra ik m'n regendeken binnen heb ga ik der scheren :j
Die ben ik nu trouwens aan het bestellen maar twijfel over de maat van het halsstuk. Ik wil graag de Amigo Bravo Halsstuk 150g. Dekenmaat bestel ik 183 en heb een hele stevige haf. Volgens de maat tabel zou een M goed moeten zijn. Wat is jullie ervaring? Wordt een maat groter wijder of juist langer?
Edit: Ik heb voor nu nog maar even geen hals besteld. Ik moet toch nog een keer een onderdeken bestellen of de Amigo Bravo Medium en bij de laatste zit dan sowieso de hals erbij :)

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:25

Ik rij doorgaans alleen maar in het bos. Wat voor uitrijdeken adviseren jullie ?
Hoef geen weg niets over dus geen reflectiestrepen nodig

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:46

MadelonSunny schreef:
Sun staat nog steeds zonder deken in weer en wind. Heeft ze totaal geen problemen mee. De afgelopen jaren is ze niet geschoren geweest en was ze niks anders gewend.
Zodra ik m'n regendeken binnen heb ga ik der scheren :j
Die ben ik nu trouwens aan het bestellen maar twijfel over de maat van het halsstuk. Ik wil graag de Amigo Bravo Halsstuk 150g. Dekenmaat bestel ik 183 en heb een hele stevige haf. Volgens de maat tabel zou een M goed moeten zijn. Wat is jullie ervaring? Wordt een maat groter wijder of juist langer?
Edit: Ik heb voor nu nog maar even geen hals besteld. Ik moet toch nog een keer een onderdeken bestellen of de Amigo Bravo Medium en bij de laatste zit dan sowieso de hals erbij :)

Ik zou een M doen, In omvang maakt het niet super veel uit maar de L is een stuk langer. Bij dekenmaat 183 hoort ook maat M

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:01

JenniferU schreef:
Ga toch maar op zoek naar een bucas sunshower iemand daar ervaring mee? Het is hier nml 18 graden met regen

Ja, hele fijne deken :j Hij werd minder waterdicht, maar na een keer opnieuw inspuiten gaat hij nu alweer 4 jaar mee :)

Angel wordt wel echt heter/feller in de winter. Ze staat nu best hoog in het krachtvoer dus dat schroef ik gewoon wat omlaag zodra ik merk dat ze wat te fris wordt.

Uitrijdekens gebruik ik ook niet, dan ga ik wel wat eerder draven als het echt zo koud is. Alleen als het echt heel koud is en het regent leg ik hem wel eens op. Ik gebruik dan een waterdichte Rhino.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:23

De inrijdeken ligt er hier alleen op met instappen (en bij extreme kou een klein rondje draf) en tijdens het uitstappen bij de dressuurtraining. En in de winter als we een stapritje gaan maken ook buiten, maar bij veel draven of galopperen gebruik ik hem niet veel

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:34

Iemand hier ervaring met de rambo ionic stable sheet?

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:44

Is er hier ook iemand die ervaring heeft met de back on track rugverwarmer?

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:47

Silvano light dekens outlet, iemand ervaring?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:48

Die zijn niet waterdicht :n maar als je ze daar niet voor wil gebruiken dan wel prima dekens.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:12

Ik zit erover na te denken om een nieuwe deken te kopen voor mijn paard, het moet wel een Horseware zijn aangezien die het beste liggen.

Ik zag dat bij de paardendrogist de Amigo Hero Light plus, Amigo Hero Medium plus en de Amigo Hero Medium one piece in de aanbieding zijn. Eventueel zou een Mio ook kunnen, maar ik lees dat deze niet geheel waterdicht zijn?

Iemand ervaring met deze dekens? Is een vaste hals fijn? Of toch liever een losse hals? Paard heeft lange manen en die wil ik graag behouden.
Is een vaste hals om te vouwen/vast te zetten op deken voor op stal?
Paard staat in een binnenstal en komt in de winter ongeveer 4 uur in de paddock ook met regen/sneeuw.

Als regendeken heb ik nu een Rhino Wug van een aantal jaar oud en deze ligt echt super goed. In de winter kan ik hier andere dekens onder doen maar heb toch liever nog een wat dikkere niet al te dure waterdichte deken erbij.

Ik hoor graag jullie adviezen, alvast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:14

Amigo mio is alleen de bovenste kleur waterdicht. Ik heb zelf losse halzen maar vaste werken net zo prettig. Terugslaan zou ik niet doen.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:16

@playboysches

De Amigo Hero's hebben geen bevestiging voor liners, dus hier moet je al rekening mee houden als je hiermee wilt gaan werken (de Bravo variant heeft dit wel).
Een vaste hals kun je bijna nooit terug 'vouwen' en vast zetten, als je dit wel graag wilt voor opstal zou ik kiezen voor een losse hals. Als je kiest voor een losse hals, die je er alleen buiten op wilt zetten, blijven de manen sowieso mooier. Hou er wel rekening mee dat de manen op het schoft eigenlijk altijd een beetje stuk gaan door het dragen van een deken.

Ik heb geen ervaring met de Mio, hier kan ik je dus niks over vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:18

Dat manen mooier blijven ben ik het niet mee eens. Mijn paard heeft gewoon mooie dikke manen en staat 365 dagen per jaar met een hals op.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:33

Yvank_ schreef:
Dat manen mooier blijven ben ik het niet mee eens. Mijn paard heeft gewoon mooie dikke manen en staat 365 dagen per jaar met een hals op.

Echt waar :oo Dat verschilt misschien ook heel erg per paard.
Mag ik dan weten welke deken je gebruikt? Is het proberen waard!
Want ik heb die ervaring (helaas) niet.. :n

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:50

playboysches schreef:
(...)
Iemand ervaring met deze dekens? Is een vaste hals fijn? Of toch liever een losse hals? Paard heeft lange manen en die wil ik graag behouden.
Is een vaste hals om te vouwen/vast te zetten op deken voor op stal?
(...)

Hier ben ik ook wel benieuwd naar :j De voor- en nadelen van een vaste hals vs losse hals.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:51

Het is vooral belangrijk dat je de halsdeken schoon houdt en evt de manen inspuiten met anti-klit.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:08

Yvank_ schreef:
Die zijn niet waterdicht :n maar als je ze daar niet voor wil gebruiken dan wel prima dekens.

Ah balen.. had hun een mail gestuurd. Ze zeggen dus dat de stof van de deken 100 procent water dicht is. Maar dat onderaan de deken geen strip o.i.d zit, waardoor het daar iets er bij in zou kunnen lopen. Maar hun hadden nog nooit klachten gehad.. maar denk dus niet dat ik hem bestel...

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:28

Nies_ schreef:
Het is vooral belangrijk dat je de halsdeken schoon houdt en evt de manen inspuiten met anti-klit.

Ik heb een oudje van 25 jaar die ik graag wat warmer wil inpakken omdat ik merk dat zij het vorige winter ook sneller koud had. Ze zal ook niet geschoren worden want ze is met pensioen.

Voegt een hals daar wat aan toe of is het meer bedoeld voor geschoren halsen? Ik heb altijd dekens zonder hals gehad.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:49

Zijn er mensen die ervaringen hebbem met de Vari-layer dekens van Rambo?

Voor degenen die nog een Amigo Hero deken aan willen schaffen, doe dit snel want de Hero lijn gaat uit de collectie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:49

Oh ja joh? Wat komt er dan voor in de plaats?

tessjaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:50

ik leg mijn vraag zoals vele andere hier neer..
ik zoek voor mijn shetlander een goede winterdeken met hals, het liefst een losse
hij heeft maat 135 of 4ft6. vorig jaar een rhino gehad maar daar was de hals te klein van :(
iemand nog goede alternatieven?
verder zoek ik een 100 grams onderdeken/liner heb nu een amigo regendeken
maar kan niks potentieels vinden