[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SharonIndezz

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:48

Ik heb de progress style ook, heerlijk apparaat.. weinig geluid, ligt in de hand, en scheer resultaat is super

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:34

Janntjuh schreef:
Hopelijk kunnen jullie mij adviseren.
Ik zit te twijfelen tussen 2 apparaten, de Liscop lite en de Heiniger Progress Style. De eerste kan ik kopen voor €225, de andere voor €270. Ik ga hem gebruiken om mijn (inmiddelse fluffy) tinker 2-3x in het jaar helemaal te scheren en om de baard bij te houden. Welke raden jullie mij aan?

Ik heb sinds kort de Liscop lite, heel fijn apparaat! Een enorm verschil met het apparaat wat ik eerst gebruikte. Deze is een heel stuk stiller en lichter en geeft een heel mooi resultaat.
Was zelf ook aan het twijfelen tussen deze 2 apparaten....

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:06

Hier ook hele goede ervaringen met de Liscop Lite!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 22:10

Ik heb ook de liscop lite, scheer niet heel veel en vind het voor mijn gebruik een fijn apparaat.
Vorig jaar 2 eigen paarden ermee gedaan en 2 paarden van anderen, veel meer scheer ik niet.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 09:26

Ik heb ook een liscop. Fijne machine. Maakt niet teveel kabaal. En ligt fijn in de hand.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 19:24

Ik gebruik nu een moser adelar van een stalgenoot maar ik wil graag zelf 1 aanschaffen. Nu kan ik de moser adelar alleen nog vinden bij 1 winkel. Andere winkels hebben de Wahl adelar, weet iemand wat het verschil is behalve het logo? Is het wel dezelfde kwaliteit en onderdelen? Prijs scheelt namelijk €30 tussen Moser en Wahl terwijl er wel hetzelfde type op staat vermeld. Ik hoop dat iemand van jullie dat meer duidelijkheid over kan geven.

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 14:41

Ik had een vraag, ik ben van plan een scheermachine aan te schaffen en zag bij de agradi de farmclipper 4 van kerb, zou die goed zijn voor 1/3 pony's per jaar?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 00:40

Wij hadden dat apparaat.
Maakte veel herrie maar dat maakt mij opzich niet uit, daar hebben mijn hafs niets vsn.
Maarhij ligt niet fijn in de hand eb trilt ontzettend.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:34

VWestra schreef:
Ik gebruik nu een moser adelar van een stalgenoot maar ik wil graag zelf 1 aanschaffen. Nu kan ik de moser adelar alleen nog vinden bij 1 winkel. Andere winkels hebben de Wahl adelar, weet iemand wat het verschil is behalve het logo? Is het wel dezelfde kwaliteit en onderdelen? Prijs scheelt namelijk €30 tussen Moser en Wahl terwijl er wel hetzelfde type op staat vermeld. Ik hoop dat iemand van jullie dat meer duidelijkheid over kan geven.

ik zou persoonlijk voor de Moser Max45 gaan :o , is dan wel met kabel. Maar hierdoor weinig tot geen krachtverlies. Met die reden heb ik jaren geleden de moser adelar verkocht, hij hield het voor mij gewoon niet lang genoeg vol.

Verder denk ik dat Wahl het model heeft overgenomen en dat je er grofweg vanuit kan gaan dat het dezelfde kwaliteit is.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 17:25

Bedankt voor je reactie. Die moser max houd mij tegen ivm het snoer. Het gemak van accu is Zo groot. Heb een fries dus de tondeuse is voor benen, baard en oren.

Gisteren bij Jorna heel goed geslaagd voor de wahl adelar. Wel in en andere doos als de moser. Maar die is niet meer leverbaar. De moser waar ik het afgelopen jaar mee gewerkt heb is al +10 jaar oud en nog goed:) hopen dat die van mij het ook zo lang uithoudt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 01:50

Is het verantwoord om 2ehands een moser max aan te schaffen? Zijn er bekende defecten die voorkomen bij dit apparaat?

daphiena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:47

Is er ergens een losse messenset voor de farm clipper akku te koop? Ik heb gezocht maar kom er niet uit :')

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:53

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met global scheermachines?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:47

Getsie ik moet er ook weer aan geloven.
Had gehoopt dat ik dit jaar niet hoefde te scheren. Maar helaas.
Vanmorgen veel stapwerk en wat gedraafd met mijn paard. Ja hoor nat en stomen.
Kom er toch niet onderuit.

De voorgaande jaren kon ik altijd een scheermachine van iemand lenen. Maar dat is nu geen optie meer.
En huren lukt niet in mijn omgeving. En dus toch maar aan het overwegen om er een te kopen.

Maar wat is nu een leuke voordelige maar wel fijne scheermachine voor 1 a 2x scheren per jaar.
Zag op agradi goede recensies bij het scheerapperaat van hkm en die is nu ook leuk geprijsd (175 euro).
Of is dat helemaal niks?
En kan ik beter voor een duurder/ betere gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 14:00

Bij de EJ verhuren ze ook, zit er eentje in Breda toch?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 15:27

Klopt
Die heb ik vorig jaar gebeld over het verhuur van scheermachines. Maar die deden het niet meer.
Ik huurde altijd bij Chebelle maar die zit inmiddels ook niet meer in Oud-gastel / Oudenbosch.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 02:54

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 09:09

Hoe heet dat poeder ook al weer, als je paard een wondje heeft van het scheren? En waar kan ik dat bestellen?

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:25

Hier is de tijd helaas ook weer aangebroken. Vorig jaar een scheermachine gehuurd bij de divoza, maar wat een lawaai maakt dat ding! Ben er 3 dagen mee bezig geweest om het hele paard te scheren, om het kwartier was dat ding weer overhit en deed ie het niet meer.
Wil er nu dus zelf graag een aanschaffen maar heb 0 verstand van scheermachine's

Ik zoek een apparaat die niet te zwaar is, die stil!! is, en het liefst zonder snoer.
Heb de aesculap economcl gezien die aan mijn eisen voldoet, maar die is wel errrug duur.

Wie weet de goede machine voor mij? :D

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:46

Ik ben niet zo van het zonder snoer. Maar de heiniger xpierence is er ook zonder snoer en dat is echt een top machine.

Tevens heb ik jaren veel paarden geschoren met de heiniger progress en die was ook goed, was zelfs iets stiller. Hij vroeg toen alleen veel onderhoud (maar waren er ook zon 60 per jaar.)

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:49

Is er iemand met een Farmclipper 3 die weet op hoeveel mm dit apparaat scheert?

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:16

Eva schreef:
Hier is de tijd helaas ook weer aangebroken. Vorig jaar een scheermachine gehuurd bij de divoza, maar wat een lawaai maakt dat ding! Ben er 3 dagen mee bezig geweest om het hele paard te scheren, om het kwartier was dat ding weer overhit en deed ie het niet meer.
Wil er nu dus zelf graag een aanschaffen maar heb 0 verstand van scheermachine's

Ik zoek een apparaat die niet te zwaar is, die stil!! is, en het liefst zonder snoer.
Heb de aesculap economcl gezien die aan mijn eisen voldoet, maar die is wel errrug duur.

Wie weet de goede machine voor mij? :D

Heiniger explorer :D

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 15:56

Heb hem gezien inderdaad, denk dat ik die maar ga aanschaffen!
Het is de stilste die ik tot nu ben tegen gekomen, 65db

Liesbethje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 16:11

Lauraxnick schreef:

Ik heb de farmclipper 3, volgens de beschrijving scheert hij op 1mm maar de ervaring leert dat hij gelijk scheert aan mijn tondeuse van sectolin op 2mm

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:08

Liesbethje schreef:
Lauraxnick schreef:

Ik heb de farmclipper 3, volgens de beschrijving scheert hij op 1mm maar de ervaring leert dat hij gelijk scheert aan mijn tondeuse van sectolin op 2mm

Dank voor je antwoord! Weet je toevallig ook of er messen op kunnen van andere merken?