vorst..sneeuw en ijs komt er weer aan.wat nu met de paarden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: vorst..sneeuw en ijs komt er weer aan.wat nu met de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:01

Een pensionstal kiezen die voldoet aan al je mogelijkheden is makkelijk gezegd, maar daar hangt ook een prijskaartje aan die niet voor iedereen te betalen is. Bij ons in de buurt met vol pension (weidegang, binnenhal, stapmolen en alles wordt gedaan) betaal je al snel 300euro. Dat is niet voor iedereen te betalen, ook al zal iedereen het willen.

Ik ben blij dat ik ze thuis heb, ook al kan ik niks meer thuis behalve longeren en ze kunnen op de wei. Maar met de steeds strengere winters hoop ik op het winnen van de loterij zodat we een binnenbak konden bouwen *D Minder rijden is niet erg, maar wel donders irritant!

Kristel16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:47

Tjaaa... Ik zit daar ook mee, ik denk dat het handigste is om een winterstop te maken. Of je moet op een club ofzo gaan rijden maarja dan moet je alsnog over die gladde wegen, kun je niet de bak schuiven en kijken of je dan kunt rijden???
Veel succes

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:03

Ik heb ze ook thuis staan en nee, hier is een binnenbak niet te betalen ( nog afgezien of je een vergunning krijgt ervoor)
Dus ik vind het makkelijk gezegd dat je dan maar beter voorbereid moet zijn. Ik strooi en hark me gek om iig een longeercirkel goed te houden in de bak.
En laat ik voorop stellen dat ik vanaf dag 1 niet blij geweest ben met sneeuw.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:07

Fitzroy schreef:
En laat ik voorop stellen dat ik vanaf dag 1 niet blij geweest ben met sneeuw.

Same here :+

Ik heb een aparte longeercirkel en die strooi ik ook met zout. Zo kan ik iig nog longeren... als er weer sneeuw ligt, schep ik dat weg langs de draad. T is behelpen, maar ach dan hoef ik ook niet steeds naar de manege.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:17

Om bij de longeercirkel te komen moet je hier eerst over het ijs en dan langs de vier (!) meter hoge sneeuwschans voor de kinderen van de stalhouder. De grond in de longeercirkel is net te bevroren, en we bewaren het weinige zout dat we hebben liever om het pad naar de weides vrij te houden. Liever buiten en niet rijden, dan wel lunnen longeren en voor de rest van de dag binnen staan.

De paarden vinden het volgens mij niet zo'n probleem, al moet die van mij wel weer eens stevig aan het werk gezet worden....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:20

jamiroquai schreef:
Om bij de longeercirkel te komen moet je hier eerst over het ijs en dan langs de vier (!) meter hoge sneeuwschans voor de kinderen van de stalhouder. De grond in de longeercirkel is net te bevroren, en we bewaren het weinige zout dat we hebben liever om het pad naar de weides vrij te houden. Liever buiten en niet rijden, dan wel lunnen longeren en voor de rest van de dag binnen staan.

De paarden vinden het volgens mij niet zo'n probleem, al moet die van mij wel weer eens stevig aan het werk gezet worden....

Zo doen we het hier ook. Geen zout meer verspillen aan de bak om die rijdbaar te houden. Maar bewaren voor ijzel of iets om pad naar de bak/wei te kunnen maken.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:21

opzich is er hier nog zout zat te krijgen... stonden nog aantal pallets bij formido. (omg. zuidwolde/dedemsvaart)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:22

Het scheelt bij ons thuis heel erg dat we nog geen asfalt om de schuur hebben. Wel het puin al, maar omdat er nog geen asfalt ligt, is daar gras doorheen gegroeid. Wij hoeven dus eigenlijk daar amper zout te gebruiken omdat sneeuw weghalen voldoende is.

Maar mensen wat banketstaaf we over zout en strooien, het gaat DOOIEN :D

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:23

dat roepen ze toch al een tijdje? :p ik weet zo onderhand niet meer wat ik moet geloven :(

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:25

NkPrecious schreef:
dat roepen ze toch al een tijdje? :p ik weet zo onderhand niet meer wat ik moet geloven :(

Ik dacht, laat ik eens optimistisch zijn :D

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:26

Ik heb eens even bij het lokale weerbericht gekeken. S'nachts op of iets onder het vriespunt en overdag richting de 5 graden. Maar ja, als het dooit en het vriest weer op.....

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:28

En wat te denken van al die sneeuw die nog moet dooien en het water wat wil gaan vallen (regen). Dan gaan we van een ijsbaan naar een zwembad. Das fijn :\

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:31

Ik vind de zomer heerlijk maar paardlief heeft zomereczeem dus die zal zich nu wel meer op haar gemak voelen dan ik. Ach , met kou heb ik geen probleem. Verse sneeuw ook niet, maar door dit ijs kan ons verlangen naar een fijne buitenrit helaas niet gestild worden.
Behalve dat, heb ik weinig te klagen moet ik zeggen. Ze staan 24/7 op de wei, hebben voldoende hooi en vermaken zich prima volgens mij. Het is wel meer werk dat moet ik toegeven.
Achja, het gaat dooien he :D !

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:25

Sneeuwt het al ergens? Er zou nl vanavond eerst sneeuw in het oosten vallen en daarna zou de temperatuur pas omhoog gaan. Hopen dat morgen alles weg is, inclusief die ijslaag die er nog lag!

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:30

Hier geen sneeuw, het vriest wel alweer 2 graden.

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:06

Hier in Friesland ook alweer -2.
heb afgelopen maandagavond weer voor het eerst kunnen longeren :D

Zal zo even met de sjofel + manegevlakker door de bak, weer even alles losspitten.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:06

ik wens jullie allemaal warme regen toe!

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:30

knollentuin schreef:

whaha :+ ja laten we hopen op warme regen :P helaas voor het noord-oosten nog even (natte) sneeuw voorspeld :(

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:38

En wij krijgen hier ook weer sneeuw zegt Piet :D

Joepie...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:40

Hier is het nog droog.. maar t is de hele dag nog niet boven 0 geweest.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:02

Hier in Roermond nog geen sneeuw. Neerslag wordt pas morgen verwacht, maar dan wel meteen de hele dag: neerslagkans 90 % !!!!!!!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:03

Dat er 90% kans is op neerslag houdt niet in dat het de hele dag regent hoor. 'Kans op' is wat anders dan 90% van de dag regen :)

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:14

Mmmmmmmmmmm, ja , dat heb ik een beetje ongelukkig opgeschreven.... :o

Maar ja, zal je net zien dat ik op knollie zit terwijl de enige enorme regenbui van die dag eraan komt......... :(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:18

rowo schreef:
En wat te denken van al die sneeuw die nog moet dooien en het water wat wil gaan vallen (regen). Dan gaan we van een ijsbaan naar een zwembad. Das fijn :\

mijn paarden kunnen wel zwemmen maar niet schaatsen :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:30

knollentuin schreef:

Alsjeblieft niet. Alles begint net mooi droog te vriezen. Dooi is welkom, maar die nattigheid kan ik niet gebruiken.