[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:35

Samantha89 schreef:
Ik zat inderdaad ook naar de amigo bravo xl te kijken, maar ik heb een aantal reacties gelezen dat ze toch gingen lekken. En dan leg ik liever een paar tientjes extra neer zodat ik in ieder geval een deken heb die niet lekt maar waar ze ook 3 jaar garantie op geven. Rambo durf ik dus ook niet aan vanwege de veranderingen in kwaliteit en het lekken.

Rambo geeft op een aantal modellen 10 jaar garantie op waterdichtheid. Hier nog geen lekkende rambo's gehad bij 24/7 buiten.

Capriootje

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:47

Ik heb weleens een mindere rambo gehad. In veel jaren en verschillende dekens maar dit is netjes opgelost met een nieuwe deken. Ik had nu een Rhino medium erbij gekocht maar helaas past dit lang niet zo fijn als Rambo op mijn paard. Gebruik nu vooral de duo force (100gram) met liners en echt heel blij mee :j

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:56

Ik heb nu de Rhino 0 gram met hals(kon er niet meer zonder hals vinden in zijn maat) en een 100 gram besteld. Waren beide op voorraad, ben benieuwd wanneer ik ze binnen krijg en ben heel benieuwd of ze passen en hoe ze van voor bij hem zitten. Is het niks stuur ik ze weer terug en ga ik verder kijken. En is/voelt de 100 gram toch te dik/zwaar/warm in verhouding met de 50 gram van euroriding en past de 0 gram Rhino gewoon goed dan stuur ik de 100 gram terug en bestel ik een 50 gram liner.
Jammer dat er niet een deken pas service bestaat net zoals een zadelpas service :o

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:21

8)7 iemand nog geweldige tips? Behalve dicht naaien vd deken..
Musketons en T sluitingen maakt ze aan haar hooi net vast de disc niet... maar sinds 2 weken is het klitteband van de deken gewoon compleet de stiksel los heb al meerdere malen weer aangemaakt ( naaimachine) maar geen idee hoe ze het doet... zowel de deken als klitteband zien er niet aangevreten uit.. eigenlijk gewoon.. behalve dan dat de stiksels los zijn ( en vandaag op de wei een klitteband verloren en nog niet gevonden)
Maar dus geen idee hoe ze het doet en al helemaal geen idee waarom
Ze staat van ongeveer 9.00 tot 17.30 op grote wei snap dr geen biet van... 8)7

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:19

Sok over de musketon en sluitingen heen doen ?
Klittenbandjes die losgaan of loslaten geen ervaringen mee. Is je naaidraad stevig genoeg ?
Vervelend

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:23

Waar veel kracht op komt zet ik vast met pektouw van waar je ook mee vlecht.
Er zullen vast alternatieven zijn, maar dat ik wat ik nog steeds voorhanden heb. :D
Met de hand.

Maar die klittenband dingen voorop wil ik sowieso niet, veel te bang dat op een gegeven moment de klittenband zelf niet meer voldoende klit.
Ik heb ook een sok om de gespen

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:18

snorkel1986 schreef:
8)7 iemand nog geweldige tips? Behalve dicht naaien vd deken..
Musketons en T sluitingen maakt ze aan haar hooi net vast de disc niet... maar sinds 2 weken is het klitteband van de deken gewoon compleet de stiksel los heb al meerdere malen weer aangemaakt ( naaimachine) maar geen idee hoe ze het doet... zowel de deken als klitteband zien er niet aangevreten uit.. eigenlijk gewoon.. behalve dan dat de stiksels los zijn ( en vandaag op de wei een klitteband verloren en nog niet gevonden)
Maar dus geen idee hoe ze het doet en al helemaal geen idee waarom
Ze staat van ongeveer 9.00 tot 17.30 op grote wei snap dr geen biet van... 8)7

Ik zag bij Kramer gisteren toevallig hoesjes voor om de sluitingen. Denk dat ze iets dikker zijn en dan minder snel oprollen zoals een sok kan doen: https://www.kramer.nl/Paard/Paardendeke ... -Protektor

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:27

DuoPenotti schreef:
Er zullen vast alternatieven zijn, maar dat ik wat ik nog steeds voorhanden heb. :D
Met de hand.

Maar die klittenband dingen voorop wil ik sowieso niet, veel te bang dat op een gegeven moment de klittenband zelf niet meer voldoende klit.

Ik gebruik voor dat soort dingen flosdraad. Speeltjes van mijn hond maak ik daar ook mee.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:40

Als je heel sterk klittenband wil hebben moet je de Shires dekens hebben ben ik afgelopen week achter gekomen per ongeluk :Y) .
Blijkbaar had ik de gespen van de voorsluiting niet dicht gedaan na mijn buitenrit van zondag en toch zat de deken nog helemaal goed dinsdagavond *\o/* .

Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:56

gr_roos schreef:
DuoPenotti schreef:
Met de hand.

Ik gebruik voor dat soort dingen flosdraad. Speeltjes van mijn hond maak ik daar ook mee.

Dat is een goed idee, dankjewel!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:07

Is de stiknaad van binnen stuk? Dat had ik mijn met oudere Rhino die hij al een paar seizoenen had gedragen. Toch iets meer wrijving bij de schouders en borst waardoor de stiknaad van het klittenband gewoon door gesleten was. Opnieuw gestikt en nu werkt het weer. Maar als er heel veel wrijving is, gaat het dus misschien elke keer van binnenuit kapot?