[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Appaloosa9

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:26

ik ben opzoek naar een vliegendeken voor mijn fries die meteen uw-wetend en zo bescherming bied en eigenlijk ook tegen een bui kan. Nu zit ik al een tijdje de bucas buzz off Rain te bekijken maar hoor hier soms niet hele goede dingen over waaronder pasvorm te klein.
Heeft iemand hier ervaring mee?

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:17

Ik ben op zoek naar een vliegenuitrijdeken. Graag eentje met afneembare hals en degelijke sluiting op de borst. Breed en los, liefst niet te duur want deze maand al een hoop dekens gekocht.
Iemand een idee?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:21

neile schreef:
Ik ben op zoek naar een vliegenuitrijdeken. Graag eentje met afneembare hals en degelijke sluiting op de borst. Breed en los, liefst niet te duur want deze maand al een hoop dekens gekocht.
Iemand een idee?

Die van Amigo vind ik zelf super fijn in gebruik

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:21

Fly rider of gewoon een oversized vliegendeken over je zadel? Of tussen dekje en zadel.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 06:55

neile schreef:
Iemand een idee?

Ik heb die van Bucas en dan een maat groter als mijn andere dekens.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 14:06

Heeft iemand een aanbeveling voor een vliegendeken? Hoeft geen hals of buik aan te zitten. Van de gewone dekens past Amigo heel fijn, al vallen ze wel iets klein. Iets wat wel robuust is en niet meteen kapot gaat.

Ik heb bij Agradi gekeken maar de Amigo vliegendekens daar staan me niet aan. Deze van Bucas vind ik wel wat:
https://www.agradi.nl/bucas-buzz-off-classic-blue.htm

Maar daar zitten geen bilkoorden bij dus die deken heeft hij zo af. En ik hoef ook geen buikstuk.
Paard is 1.70 maar wel stevig gebouwd.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 14:52

Ik ben echt op zoek naar een uitrijdeken, dus met zadeluitsparing. En liefst ook iets wat echt goed om het paard heen zit, ook aan de borst. Amigo.. Ja, niet overtuigd. Lijkt heel degelijk maar zou graag onder de 60 euro blijven als dat haalbaar is.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 15:49

Scum schreef:
Heeft iemand een aanbeveling voor een vliegendeken? Hoeft geen hals of buik aan te zitten. Van de gewone dekens past Amigo heel fijn, al vallen ze wel iets klein. Iets wat wel robuust is en niet meteen kapot gaat.

Ik heb bij Agradi gekeken maar de Amigo vliegendekens daar staan me niet aan. Deze van Bucas vind ik wel wat:
https://www.agradi.nl/bucas-buzz-off-classic-blue.htm

Maar daar zitten geen bilkoorden bij dus die deken heeft hij zo af. En ik hoef ook geen buikstuk.
Paard is 1.70 maar wel stevig gebouwd.

Voor mijn brede heb ik van shires zijn niet duur en zitten goed.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 16:06

Hmm.. het punt is dat hij wel stevig is, maar dekens bij de nek vaak open staan Amigo zit wat dat betreft perfect.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 16:14

Nek vind ik juist goed aansluiten en is lekker lang. Heb er helaas geen foto van

xGin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 12:13

Wie heeft er allemaal een amigo xl en welke onderdeken gebruiken jullie hierbij? Mijn paard past enkel de amigo xl dekens. Echter gaan die van 0 gram naar 250 grams en ik zou er eigenlijk nog een tussengrams van 100 a 150 gram tussen willen. Wie heeft er een onderdeken onder zijn amigo xl die mooi ligt en een net zo grote nekopening heeft als de amigo? :D

Afbeelding

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 12:53

neile schreef:
Ik ben echt op zoek naar een uitrijdeken, dus met zadeluitsparing. En liefst ook iets wat echt goed om het paard heen zit, ook aan de borst. Amigo.. Ja, niet overtuigd. Lijkt heel degelijk maar zou graag onder de 60 euro blijven als dat haalbaar is.

Die van Bucas is met zadeluitsparing ;)

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 23:06

Ik vraag me af.

Heeft mijn paard bij 30 graden met UV werende deken het echt minder warm dan het andere paard in dezelfde omstandigheden zonder deken?

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 00:24

Goede vraag, ik doe boven de 20 graden niks op, m’n merrie is zwartbruin maar vraag me af of ik daar goed aan doe.... heb een Bucas met UV..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 01:48

Ik heb het idee dat het wel scheelt. Hier gaat de deken op als het richting 30 gaat (of als er veel dazen zijn). Ik heb vossen. Het is nog wel warm en zweten dan ook, maar de zon brand een stuk minder op hun huid.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 08:10

Saaams schreef:
Ik vraag me af.

Heeft mijn paard bij 30 graden met UV werende deken het echt minder warm dan het andere paard in dezelfde omstandigheden zonder deken?

Dat ligt eraan. Mijn donkere merrie voelt onder een uv werende deken zeker minder warm dan op als ik bv haar deken op dr hals even terug sla en dan dr hals voel. Die is dan echt warmer..
Maar bv dr bonte maatje voelde zonder deken veel koeler, behalve op z'n zwarte vlekken maar hij had meer wit ;)

Ze staat nu op een plekje met veel schaduw dus ik doe hem alleen op met veel vliegen en dazen.
Maar zonder schaduw en donker paard scheelt het zeker!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 08:44

Gebruiken jullie de UV dekens tegen het verkleuren van de vacht?

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 08:56

Ik niet.. Ik doe echt alleen een deken op als ze het nodig heeft. Niet voor mezelf ;)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 08:59

Op mijn zwarte merrie ook enkel functioneel, niet voor het mooie ;) Hier vooral in gebruik tegen dazen, al heb ik het vorig jaar niet gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 09:13

Weten jullie of er toevallig losse halsdelen te verkrijgen zijn voor een vliegendeken? Ik heb een amigo vliegendeken maar de hals is te smal; gebruik de hals eigenlijk nooit maar hij wordt zoveel gestoken :(

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 11:05

Bedankt voor de antwoorden!
Deken ligt er nu op ivm geschoren vlak vanwege echo op haar billen.
Maar vroeg me daadwerkelijk af of het verschil kan maken. We hebben hier weinig dazen wel veel vliegen en knutjes

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 12:01

Ik denk dat dat zeker wel zal schelen :)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 13:09

O.k interessant om te weten dat het zo scheelt kwa warmte onder een UV deken.
Ik heb mijn wedstrijd paarden altijd overdag op de wei en die verkleuren best wel. Ik zou dan 2 vliegen in 1 klap slaan met een UV deken.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 15:00

Ben toch voor de Amigo gegaan. De pasvorm is gewoon altijd goed. Wel een maat groter genomen omdat ze wat klein vallen en dat heeft goeg uitgepakt. Hals kon eraf. Nu kijken hoe lang de deken het volhoudt.Hij heeft een vriendje die er graag aan trekt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 19:31

Doet iemand hier wel eens waterdichte dekens wassen bij tankstation? Sta er nu voor dekjes eb een staldeken :+

Afbeelding