[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:00

Is zweten pas het moment dat je ingrijpt?? Wauw... dan ben je al heel ver hoor..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:07

smurffie schreef:
Is zweten pas het moment dat je ingrijpt?? Wauw... dan ben je al heel ver hoor..

Diva kan ik nu onder 300g zetten en dan zweet ze nog niet, maar prettig zal het niet zijn gezien ze onder 100g al warm staat.

Ik zou zweten ook geen fijne maatstaaf vinden :o

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:27

Mijn Rambo die ik pas 4 weken gebruik is nu al aan het slijten >;)

Afbeelding

De sluiting van de liner schuurt de binnenkant van de deken open geloof ik. Het gaat om de borst.

Dit komt denk ik redelijk ongelofwaardig over, ik begrijp ook niet hoe dit nu al kan met zo'n vreselijk dure goede deken %)
Gelukkig heb ik garantie. Ik hoop dat Horseware er iets mee kan... hebben er meer zulke ervaringen met Horseware/Rambo?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:30

smurffie schreef:

Mijn paard staat koud onder 200 grams.
Dus zolang hij nog niet te warm staat onder 300, blijft hij daaronder staan.
Het was gewoon "bij wijze van" ....

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:35

woepsie90 schreef:
Mijn Rambo die ik pas 4 weken gebruik is nu al aan het slijten >;)

[ [url=m/6qf7R9.jpg]Afbeelding[/url] ]

De sluiting van de liner schuurt de binnenkant van de deken open geloof ik. Het gaat om de borst.

Dit komt denk ik redelijk ongelofwaardig over, ik begrijp ook niet hoe dit nu al kan met zo'n vreselijk dure goede deken %)
Gelukkig heb ik garantie. Ik hoop dat Horseware er iets mee kan... hebben er meer zulke ervaringen met Horseware/Rambo?

Ik zou zeker even contact opnemen met de winkel waar je de deken hebt gekocht. Bij mijn Rambo dekens die 3/4 jaar oud zijn begint het nu een beetje op het stiksel maar lang niet zo erg als dit, dit hoort echt niet.

PenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:10

Hai allemaal,
Zoals de meeste hier, ook ik aan het kloten met verschillende dekens. Vond 200 echt te warm voor overdag maar 0 misschien toch te koud voor 's nachts (en ik had geen 100).
Lang verhaal kort: Ik wil de bucas power turnout deken aanschaffen omdat ik dat gezeul met dekens helemaal zat ben. Dan staat hij in ieder geval tussen de 0 en 15 graden goed, en mocht het gaan vriezen kan ik er nog een liner onder doen.
Anyway: Nu lees ik dat deze dekens groot vallen. ik heb een E pony van 1.55, hij is niet echt smal gebouwd (maar zeker niet breed zoals een Haflinger/Fjord) maar op de een of andere manier schuiven heel veel dekens naar achter en staan ze echt op spanning bij zijn borst. Dus mijn brandende vraag aan jullie: Wat is jullie ervaring met deze dekens voor de wat smallere paarden en pony's? Werkt het magneetsysteem goed? Of kan ik beter geen Bucas aanschaffen maar bijv een Amigo Bravo? of ander merk?

Vind het zo zonde om €239 uit te geven om er de volgende dag achter te komen dat het voor geen meter ligt...

ALVAST HEEL ERG BEDANKT! /3

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:23

En wéér een Rambo die te snel slijtage vertoond.. ik begin echt steeds meer te geloven dat de kwaliteit niet meer is wat het was..

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:41

PenC schreef:
Hai allemaal,
Zoals de meeste hier, ook ik aan het kloten met verschillende dekens. Vond 200 echt te warm voor overdag maar 0 misschien toch te koud voor 's nachts (en ik had geen 100).
Lang verhaal kort: Ik wil de bucas power turnout deken aanschaffen omdat ik dat gezeul met dekens helemaal zat ben. Dan staat hij in ieder geval tussen de 0 en 15 graden goed, en mocht het gaan vriezen kan ik er nog een liner onder doen.
Anyway: Nu lees ik dat deze dekens groot vallen. ik heb een E pony van 1.55, hij is niet echt smal gebouwd (maar zeker niet breed zoals een Haflinger/Fjord) maar op de een of andere manier schuiven heel veel dekens naar achter en staan ze echt op spanning bij zijn borst. Dus mijn brandende vraag aan jullie: Wat is jullie ervaring met deze dekens voor de wat smallere paarden en pony's? Werkt het magneetsysteem goed? Of kan ik beter geen Bucas aanschaffen maar bijv een Amigo Bravo? of ander merk?

Vind het zo zonde om €239 uit te geven om er de volgende dag achter te komen dat het voor geen meter ligt...

ALVAST HEEL ERG BEDANKT! /3

voor mijn tuiger va 163 was de power turnout maat 6.6 145/195 te groot, maat kleiner ging ook niet werken
ik vind ze dus idd ruim vallen qwa ruglengte.
qwa breedte vond ik het nog mee vallen, ze vallen (vind ik) net zo ruim als de smartex en de irish.
qwa tempreratuur wel een ideale deken en zeker als het warmer is stond mijn paard er echt super onder ondanks dat hij geschoren was.

power turnout light:
Afbeelding
Afbeelding

irish:
Afbeelding
Afbeelding

ik hoop dat je er wat aan heb.

PenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:51

Heel veel dank Jennifer! Ze lijken inderdaad wel erg lang.. Ik ga me eens even verdiepen in de Irish..

Wellicht dat zo'n kruis sluiting (V-sluiting) zoals de Rambo Original Turnout heeft ook wel het naar achter schuiven tegen gaat..
Alle tips zijn welkom _/-\o_

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:01

PenC schreef:
Heel veel dank Jennifer! Ze lijken inderdaad wel erg lang.. Ik ga me eens even verdiepen in de Irish..

Wellicht dat zo'n kruis sluiting (V-sluiting) zoals de Rambo Original Turnout heeft ook wel het naar achter schuiven tegen gaat..
Alle tips zijn welkom _/-\o_

Ik heb de Rambo met Vsluiting en die schuift inderdaad niet naar achteren! Andere dekens deden dat wel. Al kan je een paar posts eerder zien dat mijn Rambo binnen 4 weken al begint te slijten 8)7

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:16

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:00

Het blijft toch een beetje proberen welk type deken wel mooi blijft liggen op je paard, de ene kan juist wel goed Bucas hebben, de andere juist niet. Hier groot Bucas fan, en de Horseware dekens liggen een stuk minder prettig. Wat erg jammer is want vind de Wug en de V sluiting wel mooi en practisch...

Qua lengte, Bucas heeft natuurlijk ook de tussen maten waardoor je gemakkelijker de juiste lengte kan kiezen. Hier op een 1.63m paard de 6.3 deken.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:50

Ja het is echt uit proberen.
Per paard weer anders wat fijn ligt.

Einde van de ochtend heeft stalgenootje deken eraf gehaald. Heel lief! Kon ze weer lekker met de blote billen in het zonnetje genieten.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:18

het blijft idd een drama haha de juiste deken,

@ RianneH ik heb bijv van rhino een 6.3 gepast die was echt veel te kort en een rhino 6.6 was weer te ruim.
van bucas heb ik de 6.3 niet geprobeer alleen een big neck en die was qwa ruglengte net aan haha.
6.6 is net weer te lang.

als me bucas dekens zijn verkocht ga ik van het weekend een rhino medium plus passen kijken hoe die valt die heeft nml de V sluiting die ik graag wil en de halsaansluiting die ik graag wil.

PenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:00

Is ook zo Rianne maar ik dacht een beetje research kan geen kwaad.

En zou toch echt niet mogen Woepsie90! Hopelijk snel en goed afgehandeld!

Amigo ligt trouwens erg goed op hem. Kan ik gebruiken als mal haha (wat een gedoe hè meiden hahah)

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 08:37

aangezien ik volgendjaar winter mijn haffje toch wel onder een deken wil hebben.
welke maat hebben jullie haflinger ?
ik zat te denken aan een 175 of 185 ze is zeker niet breed voor een haf en is circa 145 groot.

en hoe veel grams zou ze moeten hebben ?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:16

Hoeveel grams ligt echt aan je paard. Hier hebben bijvoorbeeld heel veel mensen hun paarden onder 500 grams (of meer) gehad, ongeschoren.
Mijn deels geschoren tinker heeft maximaal 200 grams gehad. Ze is 146

Dekenmaat zul je moeten proberen.
Evt meerdere maten bestellen. Kun je goed passen. Mijn tinker (half haflinger) heeft 195, maar is wel breed.

Afbeelding

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:38

lianne304 schreef:
aangezien ik volgendjaar winter mijn haffje toch wel onder een deken wil hebben.
ik zat te denken aan een 175 of 185 ze is zeker niet breed voor een haf en is circa 145 groot.

Heb je de OP gelezen?

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:41

lianne304 schreef:

Tussen de 0 en 600 gram *D
Voor een specifieker advies is iets specifiekere informatie nodig. Wordt ze geschoren, staat ze binnen of buiten etc.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:13

Ik zie op agradi actie voorbij komen van 40% korting op horsewear dekens. Misschien tipje voor sommige!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:26

Jeetje wat haat ik dit geklungel wel of geen deken nu.

Heb 2 fjorden overdag op de paddock staan nu beide onder 0 gram. De wind is best fris. De ene fjord is helemaal geschoren en de andere een streep. Ik ga zo richting huis en kom pas weer om 4 uur. Dus houd het denk zo of zouden jullie de dekens eraf halen? Moeilijk dit zeg

Even een foto van hoe der vacht ongeveer isAfbeelding

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:29

Hier is het echt te fris voor zonder deken nu. Ik heb alles nog met staan . Maar geen idee wat het weer straks doet.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:31

Ja denk dat ik het zo maar laat.
Wanneer doen jullie echt de deken af met geschoren paarden. De fjord op de foto is paar jaar geleden geschoren (2 of 3 jaar) geen idee wat ik toen deed qua dekens op en af.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:36

Ik heb ze al een paar dagen af.. Maar het verschilt zo per paard! Ik heb er een geschoren en een in een behoorlijk dikke vacht en die hebben nagenoeg de hele winter evenveel op gehad.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:11

Ik kom ook even binnenvallen :=

De temperaturen overdag en snachts verschillen zo, dat ik ook niet meer weet hoeveel er nu op moet. Helaas is de 100 grams kapot, en er is nog geen nieuwe. Het is dus kiezen tussen 200 (Of een 200grams outdoor, of een 200 gram staldeken met 0 grams regendeken erover) of 400, maar dat is overdag te warm. Ze staan in een kapschuur (uit de wind, maar niet uit de kou) dus 200 snachts is te koud ben ik bang.

Helaas niet de mogelijkheid om sochtends en savonds dekens te wisselen. Dus ik kan kiezen uit de volgende opties:
-200 grams outdoor
-200 grams stal met 0 grams regendeken
-200 grams stal en 200 grams regendeken

Fleece/zweetdekens zijn aanwezig, dus die zouden evt ook nog ergens tussen kunnen.

Nieuwe 100 grams komt natuurlijk nog, maar die is er op dit moment niet dus ben ik opzoek naar een tijdelijke oplossing.

edit: Paard is van top tot teen geschoren :)