[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:00

Ja, ik kreeg helaas met rijden ook een bui op mn kop.. Maar de dekens waren niet ingeregend gelukkig!
Heb paard onder een EJ tolga, en pony onder de EJ met sterren (naam type kwijt)

quintusgl

Re: [Centraal]Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:53

Dat is de Skyfall deken :D .
Hier deze week 2 dagen overdag de deken af gehad overdag en in de avond weer op. Nu smerig guur koud weer, dus gewoon de 100 gr liner met de Rambo op.

Ajpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 11:07

Paardje heeft z'n deken weer om, stond te trillen in de wei :brr:

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:00

Ik heb de 150 gram deken op + gevoerde regendeken.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:34

Hier van 300 terug naar 200.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 22:52

Ik heb zonet een HH Teddy Fleece aangeschaft, lijkt me wel een lekker zweetdeken voor na het rijden. Vind het ook heerlijk dat er een halve hals op zit die je terug kunt slaan. Mijn geluk dat de laatste in maat 205 was voor €40,- :) Zweetdeken wat ik nu heb ik erg groot (past over m'n zadel) en dun/goedkoop. Merk dat paardlief er koud en nat onder is als ik haar ermee uitstap buiten en dat het deken verzadigd raakt. Niet echt ideaal dus x).

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 23:08

Oh das niet zoveel kasmir! Ik heb die van mij 3x deze winter met dekentje in/uit gestapt (geschoren) :)) vind t een beetje onzin, behalve als je een paard hebt die veel zweet met vacht. Ik ga gewoon snel draven en stap niet te lang uit.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 23:11

Ik scheer m'n paard niet, na het rijden is ze wel nat en meestal stap ik haar dan zonder zadel aan de hand een rondje buiten uit en heeft ze daarna op stal een half uurtje de tijd om uit te wasemen terwijl ik de stallen uitmest x). Vind het ook wel lekker voor de spieren om na het rijden een tijdje uit te stappen.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 23:56

Ik moet wel met deken in en uitstappen. Mijn pony is extreem gevoelig op haar spieren. Ik hoop dat het ooit wat minder wordt

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 00:00

Die HH teddy heb ik ook. Heerlijke deken. Meestal niet voor na het rijden, maar wel bv na het wassen. Of als ze erg nat zijn en ze even een uurtje moeten wachten tot er iemand komt om de deken voor me te wisselen.

Direct na het rijden gooi ik meestal een dunne fleece of een echt wollen op. Ik stap altijd even een paar rondjes onder het zadel uit zonder deken. Daarna laat ik ze of los in de paddock om te rollen en daarna even onder de zweetdeken. Maar vaak ook gewoon los in de stalpadden met zweetdeken. Stappen ze zichzelf uit en ze vermaken zich met de buurpaarden.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 00:04

Ik heb stiekem de hoop dat hij dik genoeg is dat ik haar er even buiten mee kan laten uitzweten. Dat kon met dat dunne zweetdeken niet echt, zoals ik zei; deken verzadigd en paard werd er daardoor juist koud en nat door.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 06:32

Kasmir schreef:
Ik heb zonet een HH Teddy Fleece aangeschaft, lijkt me wel een lekker zweetdeken voor na het rijden. Vind het ook heerlijk dat er een halve hals op zit die je terug kunt slaan. Mijn geluk dat de laatste in maat 205 was voor €40,- :) Zweetdeken wat ik nu heb ik erg groot (past over m'n zadel) en dun/goedkoop. Merk dat paardlief er koud en nat onder is als ik haar ermee uitstap buiten en dat het deken verzadigd raakt. Niet echt ideaal dus x).

Die heb ik ook voor mijn haflinger.
Vindt het een fijne stevig zweetdeken.
Als het droog buiten is laat ik hem vaak ook op. Ben er zeer tevreden over.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:30

ik doe van in en uit stappen zonder deken, en zodra we op stal zijn gaat de zweetdeken op, ruim ik me spullen op en klaar.

juun is vaak best bezweet maar alleen in de hals dus daar hebben we een vrij dikke zweetdeken met hals voor en na de les zegt me instructrice altijd dat ik niet te lang mag uitstappen anders vat hij kou( paard is nog geschoren en altijd moe na de les) dus dan doe ik de zweetdeken op en ga ik meestal nog een klein stukje aan de hand stappen en zet hem dan op stal waar hij lekker kan eten.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 12:00

In stappen doe ik vaak met deken, uitstappen eerst een paar rondjes zonder, dan zadel ik haar af en loop ik nog met deken een stukje langs de weg. Ben benieuwd lees veel positiefs over dat deken.

ingaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 11:33

Mag ik hier even binnenvallen?
Pony is van de week helaas met haar Eurostar move deken blijven haken en moet dus een nieuwe deken hebben.
Nu was dit tot nu toe de enige deken waarmee ze geen drukplekken op der schoft kreeg en een kale borst. Ik wil dus sowieso weer een deken met halve hals ivm drukplekken schoft en las hier al verschillende ervaringen.
Kunnen jullie mij vertellen hoe de Rhino, Rambo en Amigo wug dekens vallen?
Pony zit tussen de 175 en 185 in. Van amigo had ze 183 en die had net ietsje langer gemogen van mij maar een maat groter was te ruim bij de borst. Een nieuwe eurostar move wil ik niet deze ging scheef liggen omdat de sluitingen allemaal aan één kant zitten en wil graag een sterkere deken waar ze een paar jaar mee vooruit kan. Ook zat ik naar Nika te kijken, iemand hier ervaring mee? hoe ze vallen en de kwaliteit.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 11:40

Kasmir hierboven heeft meerdere wug merken gepast! Ik zou je aanraden om er een aantal bij de paardendrogist te bestellen, dan kan je ze weer terugsturen als ze niet passen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 12:17

je zou Rambo 183 kunnen proberen, die vallen vrij ruim

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 12:33

Whiejjj vanmiddah een rhino original lite maat 6.3 passen heb ik geruild met me amigo hero plus medium 6.6 Omdat die te ruim was.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 12:37

doe je goed! 8-)
succes met passen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 12:54

Jaa! De mijne hihi. Altijd handig om te kunnen ruilen :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:02

ja zeker, iedereen weer blij en het scheelt een hoop geld! :j

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:34

Ik heb een Nika. Paar jaar oud al. Wel 1 met ene halve hals. Mijn merrie heeft een vreselijk hoge schoft. Dus zonder halve hals past er haast niks. Nika valt wel mooi lang.

Overigens, als je online een deken koopt. Je mag hem altijd ruilen of terugsturen binnen 14 dagen. Dat recht is gewoon opgenomen in de nederlandse wet. Dus als ie niet past, gewoon terugsturen.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:08

ingaa heb ze allemaal gepast :')

De Amigo wug was íets korter dan de Rambo maar zat aan de voorkant duidelijk strakker bij mijn paard.
Afbeelding

De Rhino wug was duidelijk korter dan de Amigo & Rambo
Afbeelding

En een maat groter viel dan voor mijn paard weer te groot
Afbeelding

De Rambo valt van de 3 modellen het langste en zit voor mijn paard perfect. Kont is lekker afgedekt en voorin nog genoeg ruimte zonder dat hij naar achteren trekt.
Afbeelding

Afbeelding

Mijn tip: Bestel ze gewoon even alle 3 bij de paardendrogist, je hoeft enkel degene te betalen die je houdt, terugsturen is gratis en ze vallen allemaal best wel net even anders.

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:22

Hoop dat de dekens dr snel weer afkunnen... maar zie het met deze nachten nog niet gebeuren

ingaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 17:40

Wow Kasmir dat is handig (voor mij dan) bedankt!

Ik lees best veel positieve berichten over de Nika dekens, dus denk dat ik voor deze winter een tweedehands Nika ga proberen. En tussendoor opzoek naar een tweedehands Horseware wug.
Nadeel van alleen kunnen passen is dat veel dekens die goed leken te passen na een paar weken toch schuurplekken veroorzaakten. In de 5 jaar dat ik haar nu heb was dit de eerste winter zonder plekken, ze is gewoon heel gevoelig helaas. Ik koop daarom liever eerst tweedehands zodat ik het een tijdje kan proberen.