[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:27

Ik weet nog niet of ik met regen een halsdeken opdoe..
Ligt aan de regen, is het een enkel buitje dan sowieso niet.

Amiigo

Re: [Centraal]Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 20:41

Nou die van mij word dan maar even nat hoor :+ ga niet op en neer fietsen in de regen, ze kan ook gewoon even binnen gaan staan _O-

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:44

Amiigo schreef:
Nou die van mij word dan maar even nat hoor :+ ga niet op en neer fietsen in de regen, ze kan ook gewoon even binnen gaan staan _O-

Mijn gedachtes :').

Maar helaas ken ik de mijne langer dan vandaag..

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:49

Paarden staan aan huis haha :D. En merrie wordt echt chagrijnig als ze zonder deken/hals in de regen moet staan. :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:52

Hier staan ze bij andere mensen aan huis. Mijn prive stal zeg maar, moet wel zelf mesten en 's avonds voeren. 's Morgens worden ze gevoerd en naar buiten gedropt :+.
Maar ik zit ook op school dus heb niet altijd tijd. En ach, ze zijn niet van suiker, al denkt paard van wel :+.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:59

Ze kunnen die regen echt wel hebben op hun hals de tempraturen zijn ook helemaal niet laag.
Wel ga ik in het vervolg bij langdurige regen een halsdeken op doen. Mijn paard heeft toch een reactie gekregen met uitslag op haar hals door die vervuilde regen. Ook is haar hals geschoren dus extra gevoeliger voor die bacteriën en aangezien het echt dagen heeft geregend heeft de huid amper de tijd gehad om zich te herstellen... Nu het weer even droog is trekken de plekjes weg :)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:13

ik doe alleen met zeikweer een hals op. Anders nooit. Hier nog onder 400 gram rhino.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:19

Natuurlijk kunnen ze de regen wel hebben maar het ligt ook aan het paard ;). Mijn merrie doet het liefste een schildpad na als het regent, ze wilt dr halsdeken dan ook over dr oren :'). Ook al is het 's zomers 30 graden en denk je lekker een regenbui om af te koelen staat zij aan het hek omdat ze naar binnen wilt...

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 11:23

Ik heb een hals op gedaan nadat ze geschoren was, is eind oktober geweest

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:33

MoniekV schreef:
Natuurlijk kunnen ze de regen wel hebben maar het ligt ook aan het paard ;). Mijn merrie doet het liefste een schildpad na als het regent, ze wilt dr halsdeken dan ook over dr oren :'). Ook al is het 's zomers 30 graden en denk je lekker een regenbui om af te koelen staat zij aan het hek omdat ze naar binnen wilt...

Haha klopt ligt natuurlijk per paard. Ik heb een fjord over het algemeen hebben die het sneller te warm dan te koud! Ben ook alleen maar koudbloed bikkels gewend :P ... Ook sta ik op een stal waar ze gehele jaar door buiten staan met verschillende rassen sterker nog die van mij is met een haflinger de enige koudbloed :P ze zijn dus ook wel wat gewend denk ik, want geen 1 is een koukleumpje

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:40

doemaar schreef:
MoniekV schreef:

Haha klopt ligt natuurlijk per paard. Ik heb een fjord over het algemeen hebben die het sneller te warm dan te koud! Ben ook alleen maar koudbloed bikkels gewend :P ... Ook sta ik op een stal waar ze gehele jaar door buiten staan met verschillende rassen sterker nog die van mij is met een haflinger de enige koudbloed :P ze zijn dus ook wel wat gewend denk ik, want geen 1 is een koukleumpje

Ze staan bij mij overdag ook altijd buiten maar ze is met alles zo haha.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:48

Ik heb ze ook alleen met heel slecht weer een hals op, verder altijd zonder

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:27

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:45

Damelza schreef:

Ik las er laatst een topic over dat een paard er enorme drukplekken van kreeg. En er kwamen reacties van meerdere met dit probleem..

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:46

Dat topic heb ik inderdaad gevonden, maar was meer 1 reactie van iemand die het ook geen fijne dekens vond. Heb ook vele positieve reacties gelezen. Maar heb er nog niet heel veel reviews over gehoord

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:47

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:34

Het lijkt me dat als een deken niet past ook de trust-dekens drukplekken geven, lijkt me een gevalletje van niet passen. Ik kan nu ook alle Amgio Bravo's afbranden omdat dat deken een kale plek op de schoft van m'n paard gaf maar dat komt gewoon omdat die niet paste.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:59

Kasmir schreef:
Het lijkt me dat als een deken niet past ook de trust-dekens drukplekken geven, lijkt me een gevalletje van niet passen. Ik kan nu ook alle Amgio Bravo's afbranden omdat dat deken een kale plek op de schoft van m'n paard gaf maar dat komt gewoon omdat die niet paste.

Ook mijn gedachte... Volgens mij geven die blokken onwijze drukplekken als het niet perfect past.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 07:17

Goedemorgen iemand hier interesse in een canvaswinterdeken van dutch horse rug maat 195? Wol gevuld dus staat gelijk aan 300 grams
deken is heel maar ook weer niet goed voor me paard :(

Word er beetje moe van

Hij staat nu onder een 100 grams oude epplejeck deken en die lijkt heelmte blijven haha

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:18

Toch fijn dat er zoveel modellen dekens zijn, 2 zusjes waarbij de zwart-witte goed onder een bucas staat en de bruin-witte dus tot nu toe alleen onder de Rambo wug. Kwam vandaag aan en Karlijn had zich onderhand helemaal in die halve hals verstopt x), kont in de wind, hoofd laag en perfect :+ Heb haar lekker onder 200gr staan, vind het best fris zo met die wind en de regen.

Afbeelding

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:29

Veel stippels Kasmir :P

Ik heb ze vanochtend de hals op gegeven en daar waren ze erg blij mee :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:46

het leek hier mee te vallen vanmorgen, dus na enige twijfel geen halzen op gegaan...
spijt van... -O-

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:48

Wat een leuke stippelbende Kasmir!

Hier 200 grams zonder hals, paard stond er prima onder.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:56

hier waren ze toch beide op de schouders aardig ingeregend, maar er is ook een stuk meer gevallen dan ik vanmorgen vroeg had verwacht...

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:00

Er is idd veel regen gevallen! 1 was helemaal droog, de ander was een beetje ingerend bij de hals en borst maar wat die allemaal sjouwt... :')