[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:16

Veulen84 schreef:
MHS is breed. Die schoof bij mij hoogschoftige E heel ver naar achter. Maar elk paard is anders. Dus anders gewoon bestellen en retouren als het niet past?

Mijn dames onder de 300 en 400.

Je hebt een E in een deken van de MiniHorseShop?

Ik heb een deken van het MHS huismerk. Die past perfect op mijn merrie (stokmaat 100 cm). Vind 'm alleen niet goed ademen, ze wordt er zweterig onder. Van de kwaliteit van de singels en riempjes van de borstsluiting ben ik ook niet zo kapot.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:21

Koper schreef:
Veulen84 schreef:
MHS is breed. Die schoof bij mij hoogschoftige E heel ver naar achter. Maar elk paard is anders. Dus anders gewoon bestellen en retouren als het niet past?

Mijn dames onder de 300 en 400.

Je hebt een E in een deken van de MiniHorseShop?

Ik heb een deken van het MHS huismerk. Die past perfect op mijn merrie (stokmaat 100 cm). Vind 'm alleen niet goed ademen, ze wordt er zweterig onder. Van de kwaliteit van de singels en riempjes van de borstsluiting ben ik ook niet zo kapot.

Sorry typo, moest A zijn. 2 stuks lopen allebei er in,maar bij de ene past ie prima, de andere niet. (De eigenaar gaat geen andere kopen, die vind dit al heel wat. Die vind dat ze ook wel zonder kunnen. Ik niet)

Edit: ik weet even niet meer welke. Maar een 200 grams zwarte is het. Maat is 115. Ze zijn zo'n 80/85 cm.
Laatst bijgewerkt door Veulen84 op 10-03-17 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:24

Ik dacht al :P

Mijn merrie heeft geen overdreven hoge schoft. Wel is haar schoft wat kaal (ze is bijna 27 en heeft een wat kalere bovenlijn). Mijn pony is niet overdreven breed bij de borst en schouders. En die MHS deken is qua model één van de best passende die ik heb. Toen ik zelf een deken voor haar ging maken heb ik de MHS als voorbeeld gebruikt van hoe ik de hals wilde knippen.

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:29

Een vraagje aan de halzen-experts: :o
Welke halzen passen ook alweer allemaal op de Rambo Original? Ik zie bij Rhino en Amigo namelijk veel halzen voorbij komen met een lange strook klittenband als sluiting terwijl mijn Original deken 4 stukjes klittenband als bevestiging heeft.

Ik wil voor het voorjaar een soort wug-achtige halve hals maken van een tweedehands losse hals zodat [***] wel beschermd is tegen inregenen maar het niet te warm wordt en hij ook gewoon kan kroelen met de andere pony's. Afgelopen week stond hij zonder hals terwijl er meer dan 7mm water omlaag kwam en heeft hij een halve dag onder een doorweekte deken gestaan omdat alles via de halsopening naar beneden was geregend. :(
Met zo'n wig-halsje hoop ik dat in de toekomst te kunnen voorkomen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:32

Vier ringetjes denk ik? Aan je deken dus. Waar een hals met vier stukjes klitteband aan past? Die halsstukken zijn gewoon verkrijgbaar in de zelfde kleur als de Original dekens.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:36

Koper schreef:
Ik dacht al :P

Mijn merrie heeft geen overdreven hoge schoft. Wel is haar schoft wat kaal (ze is bijna 27 en heeft een wat kalere bovenlijn). Mijn pony is niet overdreven breed bij de borst en schouders. En die MHS deken is qua model één van de best passende die ik heb. Toen ik zelf een deken voor haar ging maken heb ik de MHS als voorbeeld gebruikt van hoe ik de hals wilde knippen.

Ze zijn niet zo gezond, dus kwa model zijn ze lastig die 2. Dus misschien is het een slecht voorbeeld. Eigenaar heeft ze als grasmaaier. Maar ze zijn hoefbevangen, 1 heeft zomerexceem. Hangbuik, ribben en rug aan de bovenkant enz... Je kent het vast wel. Beetje een mini-projectje voor me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:48

Koper schreef:
Vier ringetjes denk ik? Aan je deken dus. Waar een hals met vier stukjes klitteband aan past? Die halsstukken zijn gewoon verkrijgbaar in de zelfde kleur als de Original dekens.

Ja, de original deken heeft 4 ringetjes en daar horen halzen bij met 4 stukjes klittenband. Omdat ik erin ga knippen was ik echter op zoek naar 2ehands en kijk dus ook bij Amigo en Rhino, vandaar dat ik benieuwd was welke Rhino's en Amigo's diezelfde sluiting hebben.
Inmiddels heb ik mijn oog ook al wat geschoold en kan ik het verschil met de deken met een strook klittenband vaak al wel zien.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:50

O, dat bedoel je :)* Mijn Rhino halsstuk heeft ook 4 klittebandjes. Dat is de Rhino Original. Die is met blauwe ruitjes. En mijn Amigo Bravo heeft ook 4 van die ringetjes dus ik neem aan dat de halzen daarvan ook 4 klittebandjes hebben.

Van de Bravo kan ik de afstanden tussen de ringetjes wel opmeten als je wil? Dan heb je een idee of dat overeen komt met de afstanden van jouw deken. Al is het wel een andere maat, mijn Bravo is onderlengte 185 (en de Rhino hals is maat S dus daar heb je denk ik niet zo veel aan).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:54

Rhino, Rambo original en Rhino hebben diezelfde hals aansluiting.
Alleen de Rhino's waar een hals bij zit, plus, die hebben volgens mij ook weer die lange klittenbanden.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:58

Leffroi schreef:
Dat snap ik en die zal ook heus wel komen, maar het was gewoon een vraagje. Als die dekens namelij net als premiere goed zouden passen, zou ik ook best een keer een leuk kleurtje willen hebben.

Mijn pony past première, maar MHS niet.
MHS is naar achter te kort of te lang.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 22:26

Die van mij gaat morgen onder de 100 gram liner en regendeken. Dan kan de 200 gram liner weer in de was en opgeborgen. Ik hoop dat het dan niet te warm is, maar bekijk het maandag even weer.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 22:40

Mijn pony staat onder 100 grams met regendeken

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:17

Vraagje tussendoor weer als het mag :o ?

Hoe krijg ik de binnenkant van een deken vetvrij, zonder 'm naar de dekenwasserij te brengen ;)? Pony heeft regenrot gehad en de binnenkant is goed plakkerig. Eigenaar van mijn leenpony wil de pony niet zonder deken maar mét deze deken vind ik weer niet zo'n strak plan, dus wil 'm even schoonmaken voor hun :).
Weet iemand een handig middeltje om huidvet/schilfers/talg/etc eraf te krijgen, als voorbehandeling? Daarna wil ik hem nog nawassen in mijn eigen machine met zo'n dekenwaszak erom.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:19

Wat voor binnenkant is het? De nylon stukken van mijn dekens en halzen maak ik altijd even schoon met een beetje groene zeep.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:23

Nies_ schreef:
Wat voor binnenkant is het? De nylon stukken van mijn dekens en halzen maak ik altijd even schoon met een beetje groene zeep.

Het is synthetisch zwart spul, echt voering achtig zeg maar. Geen katoen denk ik? Het was eigenlijk te koud en te plakkerig om het goed te voelen haha. Gaat om een Weatherbeeta

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:28

woepsie90 schreef:

Hoe krijg ik de binnenkant van een deken vetvrij, zonder 'm naar de dekenwasserij te brengen ;)? Pony heeft regenrot gehad en de binnenkant is goed plakkerig. Eigenaar van mijn leenpony wil de pony niet zonder deken maar mét deze deken vind ik weer niet zo'n strak plan, dus wil 'm even schoonmaken voor hun :).
Weet iemand een handig middeltje om huidvet/schilfers/talg/etc eraf te krijgen, als voorbehandeling? Daarna wil ik hem nog nawassen in mijn eigen machine met zo'n dekenwaszak erom.

SkinCalmin shampoo werkt daar heel goed voor! Is ook wat huidvriendelijker dan bij voorbeeld Biotex.

Hier mijn pony ook onder 100 grams vannacht. Althans ik ga zo naar d'r toe om de deken er op te leggen :Y)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:33

Mijne stond nog lang niet te zweten en was ook niet extreem warm onder zn 300 grams deken, dus ik laat hem lekker staan onder deze voorlopig.. tis snachts ook nog zo koud...

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:42

Koper schreef:
woepsie90 schreef:

SkinCalmin shampoo werkt daar heel goed voor! Is ook wat huidvriendelijker dan bij voorbeeld Biotex.

Hier mijn pony ook onder 100 grams vannacht. Althans ik ga zo naar d'r toe om de deken er op te leggen :Y)

Bedoel je dat om de deken mee te wassen, skincalmin? Want ik wil de deken wassen, niet de pony ;)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 01:41

Gewoon soda. Je kan hem daarmee insoppen als je wil. Maar je kan hem er ook mee in de wasmachine gooien. Was al mijn dekens (en veel kleding enzo) alleen maar met soda. Waterdichte dekens spray ik na afloop nog even in met waterdicht spray.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 01:58

Met Skincalmin was ik het vet van mijn pony en ook van d'r dekens. Als sneeuw voor de zon 8-)

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 11:18

Mijn paard staat onder een 200 gram. Ze heeft onder de deken best een wintervacht. Zal ik hem af kunnen doen? ook snachts? Ik kan niet twee keer per dag naar mijn paard om de deken s avonds weer op te doen.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 11:31

Ik vind van 200 gram naar niks wel een grote stap. Ik zou dan eerder kiezen voor een dunnere deken. Vond het hier vanochtend ook behoorlijk fris, thermometer gaf maar 5 graden aan...

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 11:54

Ze heeft onder de deken een dikke vacht omdat ik de deken pas op heb gedaan in december. Omdat ik het gevoel had dat ze het zonder deken toch niet echt zou redden.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:15

Waar staat ze 's nachts? Op stL of buiten?

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:37

buiten met schuil stal