[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 12:49

Ik heb geen ervaring wat betreft dekens voor de kleintjes maar bij mijn paard is de dekenmaat ongeacht de vulling hetzelfde. Ik heb wel meegemaakt dat een vliegendeken van hetzelfde merk dat hij van regen/winterdekens heeft in dezelfde maat te krap bleek….Maar als deze deken nu te lang is in die maat 145 is de pasvorm misschien toch niet geschikt? Zit er veel tijd tussen de aanschaf van de dekens? Dat de pasvorm tussentijds is veranderd?

Zorrolily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 13:08

Zit 2 weken tussen aanschaf van de laatste 2 dekens ongeveer een half jaar tussen deken 1 en deken 2.

De grotere maat zit aanzienlijk beter maar ik ga nog wel opzoek naar een deken waarbij liners een optie zijn.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 15:07

Ik heb ook nog niet meegemaakt dat exact hetzelfde type anders valt. Maat op het labeltje van de deken klopt? Niet dat ze de verkeerde tas eromheen hebben

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 15:14

Mijn autisme vind dit heel vervelend

Afbeelding

Maar verder lijkt haar nieuwe deken goed

Afbeelding

Iemand die weet waar dit voor is?

Afbeelding

Dit is overigens de hals in maat M, volgens de winkel moest ik die hebben. Maar deze trek ik wel echt over haar oren heen en hij regende wat in aan de voorkant heb hem hier wat omgeslagen

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Damelza op 11-01-26 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 15:17

Ik kan daar ook ontzettend slecht tegen. :+

Dit kleurverschil doordat ik de eerste jaren nooit een hals gebruikt heb stoort me al:
Afbeelding

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 15:24

Ik ben al aan het speuren voor een zwarte hals

Haha ook herkenbaar! Hier nog niet gigantisch kleurverschil, maar de deken is altijd een stuk viezer dan de hals omdat ze de hals niet altijd draagt. Dus dat valt dan ook op

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 17:55

Damelza schreef:

Haha ook herkenbaar! Hier nog niet gigantisch kleurverschil, maar de deken is altijd een stuk viezer dan de hals omdat ze de hals niet altijd draagt. Dus dat valt dan ook op

Wat voor zwarte hals zoek je?

Zorrolily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 18:21

Damelza schreef:
Ik heb ook nog niet meegemaakt dat exact hetzelfde type anders valt. Maat op het labeltje van de deken klopt? Niet dat ze de verkeerde tas eromheen hebben

Nee het label in de deken geeft ook dezelfde maat aan. Ik ga toch Epplejeck even mailen denk ik.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 18:26

manzano schreef:
Damelza schreef:

Voor een horseware met ringen! Maat S/M en 0 of 50gr

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 19:42

Oef ben ik blij dat ik niet de enige ben…

Nadeel is wel dat ik te laat besefte dat ik beter niet zwart had gekoze voor beide paarden (die dezelfde maat hebben) maar mn zwarte hals was al aangekomen voor ik het besefte en nu zit ik elke keer als een malloot de labels te checken want het enige verschil is dat er in 1 “XL” staat en in de andere niet :+

Note to self… binnen 5 jaar toch maar 2 kleuren

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 19:49

Ik ben voor die van mij zoekende naar een fijne 'stapmolendeken', maar dan voor longeren, werken aan de hand etc. We waren laatst nogal natgeregend en dat duurt het toch best lang voordat ze weer droog zijn en de deken weer op kunnen.

Ik vond de Bucas Therapy er fijn uitzien, maar wel wat aan de prijs. Die van Lemieux ziet er ook mooi uit maar weet niet of dat bont zo handig is met de regen

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 20:14

Damelza schreef:
Ik ben voor die van mij zoekende naar een fijne 'stapmolendeken', maar dan voor longeren, werken aan de hand etc. We waren laatst nogal natgeregend en dat duurt het toch best lang voordat ze weer droog zijn en de deken weer op kunnen.

Ik vond de Bucas Therapy er fijn uitzien, maar wel wat aan de prijs. Die van Lemieux ziet er ook mooi uit maar weet niet of dat bont zo handig is met de regen

Hier heb ik de Amigo walker voor. Niet te duur en zit goed.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 20:41

Damelza schreef:
Mijn autisme vind dit heel vervelend

[ Afbeelding ]

Maar verder lijkt haar nieuwe deken goed

[ Afbeelding ]

Iemand die weet waar dit voor is?

[ Afbeelding ]

Dit is overigens de hals in maat M, volgens de winkel moest ik die hebben. Maar deze trek ik wel echt over haar oren heen en hij regende wat in aan de voorkant heb hem hier wat omgeslagen

[ Afbeelding ]

Als je m zo omslaat bij de oren dan regent de voering juist nat wat naar binnen trekt.
Gewoon normaal doen die hals hangt wel goed als ze graast of eet.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 21:04

Dit gebeurde ook steeds automatisch omdat hij dus over de oren komt. Die van de bovenste foto is wat korter

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 21:14

Ik sla de hals van mijn vliegendeken, die ook echt iets te lang is, naar binnen om. Die heeft een vaste hals en pony heeft de maat deken echt wel nodig, dus een kleinere hals erop lukt daarbij niet, dus dan maar om slaan.
Misschien lukt dat bij de waterdichte hals ook?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 21:26

Hier ook een zwarte hals aan een blauwe deken. En ik laat dat lekker zo :D

Mocht er nog wel iemand benieuwd zijn over de reparatiewerkzaamheden die ik eerder heb gedeeld: tot nu toe houd die het echt goed. 100% waterdicht.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 21:31

De ionic liner is idd lager qua sluiting bij de borst dan de gewone liner.
Het viel me pas op toen ik ze over elkaar heen deed.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 22:02

@damelza, zijn dat geen bilkoorden? Zaten die bij de horseware deken? Zo ja, raar want die hebben toch geen bevestigingen voor bilkoorden? Ik zou de hals ook eerde stukje naar binnen slaan

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 22:07

Pallatin schreef:
@damelza, zijn dat geen bilkoorden? Zaten die bij de horseware deken? Zo ja, raar want die hebben toch geen bevestigingen voor bilkoorden? Ik zou de hals ook eerde stukje naar binnen slaan

Volgens mij zijn dat de hengsels van de groene tas waarin die dekens komen.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 22:46

Damelza schreef:

De amigo is inderdaad een fijne! Maar ik heb ook een goedkope van Horze keer voor €25 gekocht en die is echt top. Niet gevoerd en blijft goed liggen ook na flinke bokpartijen met longeren.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:11

Damelza schreef:
manzano schreef:

Voor een horseware met ringen! Maat S/M en 0 of 50gr

Ah die heb ik helaas niet.... alleen met van die klittenbandstroken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:12

mavantos schreef:
Pallatin schreef:

Volgens mij zijn dat de hengsels van de groene tas waarin die dekens komen.

Dit inderdaad.

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:13

PreHungaro schreef:
De ionic liner is idd lager qua sluiting bij de borst dan de gewone liner.
Het viel me pas op toen ik ze over elkaar heen deed.

Wist je dat horseware dat zelf niet eens weet.. zelfs de klantendienst waar ik na 2 weken pas een antwoord van ontving.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:22

Mijn Ionic en pony liner sluiten even laag. Dacht daarom dat ze allemaal de sluitingen even laag hadden. Heb geen normale liners namelijk.. Wel nu een 300g eco liner besteld omdat ik las dat die ook laag was en ze Ionic liners alleen in 200 hadden en die heb ik al in de pony liner.

Nadeel aan de pony liners is dat de achterste clips eigenlijk te hoog zitten ik verhouding met de outdoor deken (heb de normale variant). Het gaat net zegmaar, maar handig is anders. Dat ze iets korter zijn vond ik wel handig want dan worden ze minder nat als hij in een plas gaat liggen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:46

Celebi schreef:
Mijn Ionic en pony liner sluiten even laag. Dacht daarom dat ze allemaal de sluitingen even laag hadden. Heb geen normale liners namelijk.. Wel nu een 300g eco liner besteld omdat ik las dat die ook laag was en ze Ionic liners alleen in 200 hadden en die heb ik al in de pony liner.

Nadeel aan de pony liners is dat de achterste clips eigenlijk te hoog zitten ik verhouding met de outdoor deken (heb de normale variant). Het gaat net zegmaar, maar handig is anders. Dat ze iets korter zijn vond ik wel handig want dan worden ze minder nat als hij in een plas gaat liggen.

Misschien zijn die ook wel afgestemd dan op de pony outdoor dekens? Niet handig idd, maar kan me voorstellen dat de verhouding wel wat anders is.