Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarloesHJ schreef:Ik heb een vraagje. Mijn nieuwe paard(je) staat in principe zonder deken maar op hele regenachtige dagen krijgt hij een regendeken op zodat ik 's avonds eventueel kan poetsen (en we hebben geen beschutting in de wei, dus ik het het idee dat ie het wel prettig vind) en rijden zonder dat hij zeiknat is. Hij droogt nogal langzaam namelijk![]()
Ik heb voor hem nu een rambo original maar die past eigenlijk niet zo goed. Die is te hoog gesloten, te lang richting de grond (het is net een jurk), en zit ook te hoog op de schoft. De schoft zit zeker 15 centimeter verder naar achter dus het voorste stuk deken staat een beetje open. Een maat groter lijkt mij veel te groot worden.
Iemand een idee wat eventueel een andere geschikte deken zou zijn? Ik zat eventueel te denken aan Nika maar weet niet of die echt een lage halsaanzet hebben?
Voor nu kan het net maar wil eigenlijk iets hebben wat beter past...
Faline schreef:Lijkt me ook een fijne deken, maar ik heb er 2 in 185 nodig maar er is nog maar 1. Dan maar ff verder kijken.
RianneH schreef:Mijn deken gaat overdag af en dan 's avonds weer op, tenzij het regent, maar dat is dus een 50grams.
Opzich kan je de fedimax wel proberen, een fleece/smartex vulling komt al snel overeen met 100 gram. Als je daar nog een liner onder doet scheelt het net iets met de amigo.
Wat betreft de Bucas actie, mooie deken! Alleen is ie maar 600denier, zelfs in onze rustige merriegroep zou ik dat niet aandurven
CK88 schreef:Wat doen jullie met de dekens deze week?
Het wil in de nacht nog rond vriespunt worden, en overdag wel lekker rond de 14 graden.
Mijn 4 jarige staat onder een amigo 250 gram die wil ik de fedimax opdoen (zelfde systeem als de bucas rain) Die moet kunnen tussen de 0 en 16 graden staat op de site, maar ik vind de overstap zo groot. Zal ik er een 100 gram liner bij onder doen?
Fennadev schreef:Mijne stond zonet nog goed onder 200 gram. Maar vanaf morgen gaat zijn eczeemdeken eronder, doet die ook nog wat voor het aantal gram?