[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjafrane

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:44

Ik gebruik ook wel de pagony tiger dekens. Die vind ik ook prettig en zitten goed bij mijn paard. En ze zijn ook goed waterdicht

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:20

Even voor iemand die was/repareer ervaring bij de EJ zoekt, niet doen! Kreeg m'n deken terug en vond het al super onprofessioneel gemaakt, de vulling stak nog naar buiten door de naad heen. En nu heb ik hem gepast en zit hij echt heel erg strak... Denk dat hij gekrompen is in de was maar hij past echt niet meer. Baal echt want was een fijne deken, heb hem niet voor niks laten repareren.Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:27

Jeetje, wat zonde! |o
Wat had je precies laten repareren bij EJ?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:29

xyzutu2 schreef:
Jeetje, wat zonde! |o
Wat had je precies laten repareren bij EJ?

Een winkelhaak op z'n kont aan de andere kant, ongeveer ten grootte van de L die je kan maken met je wijsvinger en duim.
Ik heb ze toch nog even een berichtje op Facebook gestuurd, hoop dat ze hier iets mee gaan doen.

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 13:33

Voor wie tegen hetzelfde probleem aan loopt, dat je de overgang van 100 gram naar regendeken te groot vind, deze 50 gram gevoerde regendeken van Bucas.
Op de foto nog wat stijf van nieuwigheid maar ligt erg fijn, mooie pasvorm en heel goed waterdicht.

Kost ook niet te veel, voor 7 tientjes heb je hem al! <3 https://www.hetpaardenhuis.nl/a-4613337 ... silk-feel/

Afbeelding

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 15:03

@By_Chantal; Die heb ik inmiddels 5 jaar en gebruik hem heel erg veel! Fijne deken met gladde binnenvoering.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 16:03

Lijkt me ook een fijne deken, maar ik heb er 2 in 185 nodig maar er is nog maar 1. Dan maar ff verder kijken.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:19

MarloesHJ schreef:
Ik heb een vraagje. Mijn nieuwe paard(je) staat in principe zonder deken maar op hele regenachtige dagen krijgt hij een regendeken op zodat ik 's avonds eventueel kan poetsen (en we hebben geen beschutting in de wei, dus ik het het idee dat ie het wel prettig vind) en rijden zonder dat hij zeiknat is. Hij droogt nogal langzaam namelijk :+

Ik heb voor hem nu een rambo original maar die past eigenlijk niet zo goed. Die is te hoog gesloten, te lang richting de grond (het is net een jurk), en zit ook te hoog op de schoft. De schoft zit zeker 15 centimeter verder naar achter dus het voorste stuk deken staat een beetje open. Een maat groter lijkt mij veel te groot worden.

Iemand een idee wat eventueel een andere geschikte deken zou zijn? Ik zat eventueel te denken aan Nika maar weet niet of die echt een lage halsaanzet hebben?

Voor nu kan het net maar wil eigenlijk iets hebben wat beter past...

Ik heb uiteindelijk via Marktplaats een stuk beter passende Rhino Wug in zijn maat gevonden. Het is in elk geval geen soepjurk en lijkt voor de snelle passessie nu net binnen een stuk beter op zijn schoft en schouders te zitten :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:36

Ik hoop voor je dat 't past. Voor die van mij was de Rhino wug te krap bij de borst en schouders. Valt hij heel anders dan de Rambo die je had?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:45

Ik heb vandaag de 100gr Rhino Wug gepast bij [***] en dat is toch geen verbetering tov de Rambo Original. Gek genoeg viel hij een stuk langer dan [***]'s Rambo, terwijl ze dezelfde maat hadden. Helaas trok hij naar achteren waardoor hij strakker over de schoft zat dan de Rambo en al hij zijn hals hoger dan horizontaal hield dan trok de rug hals behoorlijk strak over zijn hanenkam. Dus blijven we bij de Original + omgevouwen hals.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 22:15

In eerste instantie zit hij op het eerste zicht een stuk beter, minder druk op zijn schoft toen ik hem even bij de hooivoorraad parkeerde met zijn hoofd naar beneden. In deze deken zit stukken meer ruimte bovenop de schoft en ook met zijn hals naar beneden wordt hij niet gekeeld. De original zit veel strakker/beklemmender. Ook worden er geen spanningslijnen getrokken in de deken. Maar het was niet zo'n hele dure tweedehands en tot nu toe lijkt hij wel veel fijner te zitten.

Hij heeft trouwens niet super veel schouder/borst maar de halsopening van de rambo was gewoon niet de juiste snit. Ook hoef ik hier geen knopen in de buiksingels te leggen en blijft er geen 30 cm deken onder zijn buik uithangen. Hij heeft voor een IJslander best wel een sportfiguur

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 22:27

Okee, ja ik heb geen idee hoe hij er uitziet natuurlijk. Kennis van mij heeft ook een sportiever gebouwd paard en die past inderdaad ook in de Rhino wug.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 23:51

Zoveel paarden, zoveel dekens. Je moet er maar net eentje vinden die past :D

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 00:22

Vraagje :o
Ik heb een Masta deken model Tri-Vent met nek maat 5"3 en een Weatherbeeta model Orican High Neck (wug) maat 5"0, voor dezelfde pony. Wil graag een nieuwe deken kopen, maar vallen alle modellen van Weatherbeeta hetzelfde? Heb een Weatherbeeta Comfitec Classic op het oog en ben geneigd een 5"0 te bestellen. Maar die Masta die ze heeft doet me twijfelen ;)

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 05:22

Ik vind de wug groter vallen dan de normale neck van weatherbeeta..
Ik bestel de wug volgende keer een maat kleiner dan ze normaal heeft..

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 08:40

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:58

Wat doen jullie met de dekens deze week?
Het wil in de nacht nog rond vriespunt worden, en overdag wel lekker rond de 14 graden.
Mijn 4 jarige staat onder een amigo 250 gram die wil ik de fedimax opdoen (zelfde systeem als de bucas rain) Die moet kunnen tussen de 0 en 16 graden staat op de site, maar ik vind de overstap zo groot. Zal ik er een 100 gram liner bij onder doen?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:04

Mijn deken gaat overdag af en dan 's avonds weer op, tenzij het regent, maar dat is dus een 50grams.
Opzich kan je de fedimax wel proberen, een fleece/smartex vulling komt al snel overeen met 100 gram. Als je daar nog een liner onder doet scheelt het net iets met de amigo.

Wat betreft de Bucas actie, mooie deken! Alleen is ie maar 600denier, zelfs in onze rustige merriegroep zou ik dat niet aandurven :=

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:06

Ik ben zelf ziek op het moment. Kreeg gisteren een appje van stalgenoot dat m'n pony (geschoren) onder 300 met hals staat en hij prima voelt.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:16

Mijne was gisteren met 12 graden bloot maar vanaf gisteravond + heel het weekend is hier regen voorspelt met 8 graden dus de 100 grams rambo zit erop voorlopig. Hij stond de hele winter onder 150 gram en was altijd lekker warm. Hij is niet geschoren.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:23

RianneH schreef:
Mijn deken gaat overdag af en dan 's avonds weer op, tenzij het regent, maar dat is dus een 50grams.
Opzich kan je de fedimax wel proberen, een fleece/smartex vulling komt al snel overeen met 100 gram. Als je daar nog een liner onder doet scheelt het net iets met de amigo.

Wat betreft de Bucas actie, mooie deken! Alleen is ie maar 600denier, zelfs in onze rustige merriegroep zou ik dat niet aandurven :=

De Bucas Anniversary edition is 1200 denier, ik snap ook niet zo goed waarom er op alle sites 600 staat. op de deken zelf staat 1200, bij mij zitten de kaartjes er nog aan, zal er een foto van maken straks :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:15

Mijne stond zonet nog goed onder 200 gram. Maar vanaf morgen gaat zijn eczeemdeken eronder, doet die ook nog wat voor het aantal gram?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:18

CK88 schreef:
Wat doen jullie met de dekens deze week?
Het wil in de nacht nog rond vriespunt worden, en overdag wel lekker rond de 14 graden.
Mijn 4 jarige staat onder een amigo 250 gram die wil ik de fedimax opdoen (zelfde systeem als de bucas rain) Die moet kunnen tussen de 0 en 16 graden staat op de site, maar ik vind de overstap zo groot. Zal ik er een 100 gram liner bij onder doen?

Ik heb ze allebei bloot. Overdag is het heerlijk en afgelopen nacht was het bij voorbeeld wel wat kouder maar het waaide niet, de lucht was niet koud en ze waren warm op de huid. Dus ik heb ze allebei bloot laten staan. Een beetje kou vind ik net zo'n groot nadeel als een beetje te warm in de uurtjes 's ochtends dat ik nog niet op de wei ben. Ik sta zeg maar niet om half 8 naast mijn pony. En dan kies ik dus voor het nadeel zonder deken. We zijn allebei de dekens wel een beetje zat nu. Ze protesteert niet maar ze vindt het wel fijn als hij weer af gaat.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:19

Fennadev schreef:
Mijne stond zonet nog goed onder 200 gram. Maar vanaf morgen gaat zijn eczeemdeken eronder, doet die ook nog wat voor het aantal gram?

Volgens mij niet , maar het is natuurlijk wel een extra deken.

Ik twijfel of ik ze af moet halen of niet , staan nu onder een 200 Grams.

Als het echt zo warm wordt als ze zeggen, dan doe ik ze morgen zonder deken naar buiten.
Of is de overgang dan te groot?

Ieder jaar heb ik dit probleem weer :j :j

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:24

Ik doe m volgende week donderdag en vrijdag pas echt zonder winterdeken. Dan wordt t 15+.
Maar wat ik tussendoor ga doen weet ik niet. Ik heb een 0 gram deken en een 150 gram. Ook een 100 gram onderdeken maar ik wil m geen 3 dekens opgooien.