Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:06

max66 schreef:
mijn paardje staat nog gewoon bloot hoor! Ik laat haar lekker een wintervachtje aanmaken (dat is er tenslotte voor bedoeld om een paard warm te houden...). Het is gewoon nog niet koud voor een paard hoor.

Als het er veel regent, zoals afgelopen week, laat ik haar wel een paar uurtjes op stal staan, maar als het dan s'middags weer droger wordt gaat ze weer lekker naar buiten.

ik zet mijn paarden liever met een regendeken op dan dat ik ze uren binnen zet. :)

Marjo89

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:17

Mijn pony kan niet binnen, en als dat al kon NEE never nooit paar uur binnen dan maar regendeken..

Vind een paar uur binnen hetzelfde als jezelf opsluiten paar uur op de wc

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:19

Er zijn zat paarden die je geen plezier doet met uren in de regen neer te zetten, denk aan paarden die oud zijn, lage weerstand hebben, met artrose, noem maar op!

Je moet per paard kijken en niet in het algemeen roepen dat binnen staan niks is! ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:22

vanmorgen hoosde het van de regen en alles stond blank buiten, mijn 2,5 jarige ruin vond het prima dat hij zijn hooi op stal kreeg, hoefde hij er niet voor te lopen... _O-

maar mijn 14 jarige merrie stond te stuiteren in de stal, eruit eruit! :):)

zo zijn ze allemaal weer anders...

RosalieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:25

helemaal mee eens, simodi!! ieder paard/pony is anders! Netzoals bij mensen: de 1haat zon, de ander haat regen...

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:54

nee dat zeg je verkeerd.. Net wat ze hebben geleerd..
Tuurlijk denderen ze die stal in, want daar is VOER.

Voor uren in de regen is een prima oplossing een deken. Of een inloopstal hebben ze hun eigen keus.
De meeste paarden gaan dan als nog in de regen staan huh gek he..

RosalieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 23:00

Nou bij mij om de hoek hebben ze een grote beschutte wei en deken op maar als het regent gaan ze toch echt in stal staan... En de wei is lekker groen sappig gras, dus daar kan het niet aan liggen... Ze hebben er ook 2shetjes bij lopen en ook die gaan liever naar binnen.

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 23:18

Hier vannacht op paardlief 250 gr ong gelegd, vanwege de koude nacht.
Morgen ongevoerde deken op, of 50 gr staldeken eronder.
Shetlief nog bloot, en verzorgfries nu ook 200 gr voor de nacht

Loes000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 23:52

En hier ligt de 100 grams deken er weer op....
Vandaag overstap gemaakt van regendeken met fleecedeken naar de 100grams (met hoge schoft)... Wel fijn, weer 1 deken om, voor hoe lang het duurt want het koelt echt steeds harder af (vooral 's nachts).
Zolang mogelijk maar zo laten en dan binnenkort de fleecedeken onder deze, en dan gaan opvoeren, eerst 200, dan 300, en als het moet (wat ik dit jaar wel verwacht) naar 400 of zelfs 500...
Heb gelukkig de beschikking over genoeg (goede, waterdichte) dekens en een super fijne fleecedeken die er speciaal voor is om onder andere dekens te leggen!
En ook staan hier de paarden sinds paar dagen weer langer 'binnen' (stal met paddock ervoor), en gaan ze pas weer 's middags de wei op, en er vroeg in de avond weer af....

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 00:35

ik heb een fleece gevoerde regendeken om bij die van mij, maar gisteren een 100 gram opgedaan.. er zijn al paarden bij ons op stal niet eens geschoren maar al 300 om hebben, terwijl die van mij een buitenstal heeft..al moet ik wel zeggen dat die van mij het in de regen niet fijn vind. hij draait zijn kont er naartoe kruipt letterlijk in elkaar en zakt door zijn benen met zijn hoofd tot bijna aan de grond..die staat met stromende regen lekker binnen, maar een buitje gewoon op de wei met zijn jas aan.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:04

met de kont in de regen gaan staan is gewoon natuurlijk gedrag.

mijn pony's doen dit ook zonder deken op, met deken doen ze dit niet.

RosalieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:48

Als er iemand nog een dekenset nodig heeft in maat 155, klik op Markt en tik dekenset in! bied de vp of een ander goed bod!
Vandaag heerlijk weer dus pony gat straks weer onder regendeken! :)

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 11:21

Gisteren geschoren en de 300gr opgegooid

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 11:23

Sinds kort een zomerdekentje op in stal.

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 11:34

Enkel een 0 grams regendekentje. Madame staat nu nog lekker 24/7 buiten. Al kan ik merken dat ze eigenlijk 's avonds wel naar binnen wil. En dat terwijl ze al maanden 24/7 buiten staat en daar ook gevoerd wordt. Het is dus niet alleen door het voerschema dat de paarden snel naar binnen willen. De hele zomer was het hier namelijk geen probleem. Ze wilde zelfs niet naar binnen. Nu wordt ze 's avonds wel wat onrustiger. Vooral als ze mij ziet. Dan staat ze gewoon bij het hek te wachten.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 12:04

Ik heb met de regen de afgelopen dagen in de wei de regendeken opgedaan, op stal zonder deken. En nu vandaag met dit heerlijke weer lekker in de 'blote billen' naar buiten, heerlijk!

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 13:02

Mijn paard heeft nog een exzeemdeken op, maar ik wil dit er stillaan aflaten. In de winter heeft ze zoizo een deken nodig (doordat ze dit ook in de zomer gewoon is) Maar nu is mijn vraag, wat kan ik haar nu het best opleggen (ik heb ook niet graag een dikke wintervacht)????
Haar winterdeken is nog veeeeeeel te warm, dus dat leg ik zoizo nog niet op, maar kan ik beginnen met een dun fleecedeken (en kan dit dag en nacht op blijven liggen)? Of ben ik beter af met een regendeken?
Ze staat wel op stal (met dat exzeemdeken kan ze niet buiten als het regent wegens onderkoeling)!!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 13:05

debravanesch schreef:
Mijn paard heeft nog een exzeemdeken op, maar ik wil dit er stillaan aflaten. In de winter heeft ze zoizo een deken nodig (doordat ze dit ook in de zomer gewoon is) Maar nu is mijn vraag, wat kan ik haar nu het best opleggen (ik heb ook niet graag een dikke wintervacht)????
Haar winterdeken is nog veeeeeeel te warm, dus dat leg ik zoizo nog niet op, maar kan ik beginnen met een dun fleecedeken (en kan dit dag en nacht op blijven liggen)? Of ben ik beter af met een regendeken?
Ze staat wel op stal (met dat exzeemdeken kan ze niet buiten als het regent wegens onderkoeling)!!

Ongevoerde regendeken?

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 13:06

een 0 gram deken dan. Dan zal ik daar eens naar opzoek gaan. Ik vond het gewoon zo vreemd om op stal een regendeken op te leggen. Ik kan ook haar exzeemdeken nog even laten liggen, ik denk zelfs dat dit dikker is dan een 0 gram regendeken

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 13:45

Mijn paard geen dikke vacht stond net te zweten onder de 0 grams. Vandaag lekker bloot dus :)

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 14:16

Mijn instructrice raadde mij een staldeken van 200gram aan (aangezien ze een exzeemdeken gewoon is in putje zomer)

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 14:19

Net bij mijn paarden geweest, ze staan nog lekker warm onder hun dekentjes! Alleen helaas krijgen ze al wel n dikke vacht op de hals! Maar 't is niet anders.

Nadieh24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 14:21

Ik woon in oostenrijk, en overdag hebben we eigenlijk nog veel zon en goede temperaturen. Dus nog geen dekentjes, 's nachts gaat mn dametje op stal. Het koelt dan zo flink af.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 14:23

Vanaf 1 september ligt er weer een deken op. Voor de pony was dit te laat; daar moest de scheermachine alweer over.

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 14:32

Hier ook bloot, regendeken met fleece was te warm