[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DreamGuide

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:00

Ohh, goed om te weten dat de Bucas smal valt, dan ga ik die uitproberen deze zomer.
De Amigo Aussi had ik inderdaad ook gezien, alleen die heeft helaas een dichte stof ipv gaas/maas, daar krijgt ze het te warm in vrees ik.
De Nika dekens hebben helaas geen geschikte borstsluiting, standaard sluitingen trekken altijd scheef bij haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:03

De nieuwe bucas vliegendeken valt juist best breed! Duidelijk verschil mijn Rambo vliegendeken zit smaller.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:06

Yvank_ schreef:
De nieuwe bucas vliegendeken valt juist best breed! Duidelijk verschil mijn Rambo vliegendeken zit smaller.

Gaat dat dan om de Big Neck of gewoon de Classic?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:11

Alle vliegendekens zijn nu Bic Beck heb ik begrepen omdat de oude modellen zo smal vielen. Bij de nieuwe heb je geen onderscheid meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:30

Wat hebben jullie nu voor dekens op?

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:32

Vannacht regendeken met fleece, overdag niks. Vanavond denk ik ook gewoon niks want t wordt hier minder koud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:32

Niks beide geschoren maar gewoon in zomervacht nu.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:33

Die van mij heb ik gister een regendeken opgedaan en die gaat er straks weer af en dan weer gewoon met blote billen.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:42

's avonds deken (100 gram) op, in de ochtend deken af. hoop dat het snel weer richting de 8 graden gaat 's nachts. Wel een gedoe zo.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:37

's nachts een 100 gram deken, en overdag niets

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:41

hier ook snachts 100 gram. en tussen 8 en 9 gat ie af als ze naar buiten gaan en staat hij lekker naakt te zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:33

Hier onder katoen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:52

ik heb geen deken om. ondanks geschoren en 24/7 buiten.

maar ik heb ook een haflinger die het niet snel koud heeft en nog spekjes genoeg heeft. En zn vacht is al wat meer aangegroeid is al aantal weken geleden dat ik geschoren hebt

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:54

als die van mij het koud heeft zie ik het gelijk terug in zijn houding, gevoeligheid en spieren. dus ik houd vaak wat langer de deken op en doe hem ook weer sneller om als het koud wordt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:26

Hier ook vannacht nog 100 op, overdag af

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:50

ik in de nachten de dikke regendeken van rambo, overdag niets. Verschil schaduw-zon is zeer groot hier, dus zal in de nacht ook flink koud worden.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:56

Iemand ervaring met deze busse deken?

https://www.vanderhaarruitersport.nl/a- ... escription

Hij moet op een zeer breed paard passen.
Wat me wel bevalt is de v sluiting, want ook die zit vaak te hoog en steeds in haar hals te drukken.

Bucas/ rambo/ amigo past niet.
Shires redelijk

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:26

Ik ga der vanaf nu zonder deken laten. Ze droeg tot vandaag snachts nog der katoen maar het blijft nu constant t zelfde. Dus tenzij er een koude dag aan komt lekker bloot

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:08

Hier ook alles weer af. Stond gisterenochtend bezweet onder zijn deken. Ondanks dat hij nog kort in zijn haar staat ga ik toch proberen er niks meer op te leggen tenzij het natuurlijk ineens weer gaat vriezen..

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:33

Nu echt veel te heet. Al het vanavond ook zo lang warm blijft dan laat ik ze ook gewoon in hun blootje!

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:16

Zondag wordt mijn shet geschoren, uitgesteld en gehoopt dat we niet op dit punt zouden komen. Sinds een half jaar pas in mijn bezit dus we wouden eerst aankijken.

Maar nu komt het welk deken? Overdag kan ze zonder ga ik vanuit met deze temperaturen maar voor snachts? Waar doe ik goed aan ik heb geen flauw idee en zeker niet met een geschoren pony. Ik heb momenteel nu een Bucas Freedom van 300 gram besteld maar is dit niet te warm? Deze heeft wel een brede temperatuur natuurlijk maar het is een dik deken.

En wat voor iets moet ik anders hebben

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:21

Met de huidige temperaturen is een 100 grams zat denk ik. Uiteindelijk is het toch uitproberen

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:31

Epplejeck is in de buurt en heeft voor zover ik zie geen 100 grams voor shetjes.

Met bestellen zit ik weer met het lever probleem. Niet voor zondag binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:37

xtessax83 schreef:
Zondag wordt mijn shet geschoren, uitgesteld en gehoopt dat we niet op dit punt zouden komen. Sinds een half jaar pas in mijn bezit dus we wouden eerst aankijken.

Maar nu komt het welk deken? Overdag kan ze zonder ga ik vanuit met deze temperaturen maar voor snachts? Waar doe ik goed aan ik heb geen flauw idee en zeker niet met een geschoren pony. Ik heb momenteel nu een Bucas Freedom van 300 gram besteld maar is dit niet te warm? Deze heeft wel een brede temperatuur natuurlijk maar het is een dik deken.

Veeeeel te warm echt dan smoort die. Ik heb veel vaker deze periode geschoren hooguit 100 gram snachts met meestal alleen eczeem deken. In zomervacht zijn ze net zo glad hè.. ging hierbij om een fjord.

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:42

Yvank_ schreef:
xtessax83 schreef:

Veeeeel te warm echt dan smoort die. Ik heb veel vaker deze periode geschoren hooguit 100 gram snachts met meestal alleen eczeem deken. In zomervacht zijn ze net zo glad hè.. ging hierbij om een fjord.

Daar ging mijn gevoel ook direct naar uit inderdaad toen ik hem besteld had. Ik zit nu te twijfelen om een 200 grams te halen en eerst te kijken hoe ze zondag op maandag nacht het doet.