Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_SteR_

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 15:08

Paard stond tot nu toe onder een ongevoerde regendeken, maar ik gooi vanavond toch de 100 grams eronder! Het is vrij fris en morgen gaat het ook nog eens flink waaien.

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 15:08

Mijn paard heeft nu sinds 2 weken s'nachts een regendeken op. En sinds een week ook overdag een regendeken. Heeft nu al vacht aangemaakt, maar hij voelt met een regendeken al ontzettend warm aan. Ben over 2 weken ongeveer pas van plan om 100 gr op te doen..

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 15:10

200 gram water en winddicht :j

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 15:12

Mijn paard heeft boxrust, maar staat toch al onder een 200 grams staldeken :)

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 15:13

mijn paard staat nog alleen met een regendeken.. dit is dan ook een tinker..
ik doe het meer om de vacht tegen te gaan.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 15:16

gisteren met de regen overdag op de wei een regendeken
de nacht zonder en nu op de wei regendeken ,gaat vannacht af in de kas is het warm zat en de luiken gaan dicht vannacht omdat de regen erop staat [ die vannacht gaat vallen :+ ]
hier schijnt nu de zon lekker, het is ong 13gr en nu twijfel ik weer of hij het niet te warm zal hebben -O-

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 15:22

Wat ben ik blij dat de mijne nog geen deken op heeft, ze heeft vandaag heerlijk dekenloos in de volle zon gestaan!

Hannahtjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 15:26

Idem LoveBaileys!!
Mijne ook nog zonder deken, en geniet duidelijk nog van het zonnetje.

mirgino

dat had ik ook gewild, maar helaas vind paard de wind en regen helemaal niks :n
gisteren met de wind en beetje regen was hij erg onrustig, hoofd erg laag en maar draaien met de kont in de wind

regendeken om gedaan en paard werd rustig

ik heb gewoon een mietje _O-
vanmorgen hier ook regen.

Humphry

Ze voelde zelfs ontzettend warm aan ook, heerlijk te suffen hihi

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 17:03

ik laat haar nog even zonder deken,
zoals vandaag is het het zonnetje er ook lekker bij,
en vind ik 200 grams wel te veel, ik gooi hem erop als het echt koud word.. :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 17:04

Jaloers LoveBaileys!
Die van mij is echt een watje hoor... 3 druppels regen en hij vind dat hij in een regen jas met het liefste nog kaplaarzen aan moet :').

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 17:25

200 grams! dat vind ik echt veel voor nu al. die van mij heeft nu een fleecedekentje met daaroverheen een 0grams regendeken en is nog redelijk dun in zn vachtje

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 17:26

Ess_Ramona schreef:
Jaloers LoveBaileys!
Die van mij is echt een watje hoor... 3 druppels regen en hij vind dat hij in een regen jas met het liefste nog kaplaarzen aan moet :').

hoe weet jij dat als ik mag vragen (niet brutaal bedoelt hoor maar sommige mensen overdrijven echt heel erg het zijn wel paarden hoor

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 17:38

Als mijn paard staat te bibberen op haar benen, alle moeite doet om haar warm te krijgen, vertikt om te eten of haar stal uit te komen dan weet ik dat ze het koud heeft ;) nu staat ze lekker warm en ze is weer tiptop bly ;) dus ja het kan wel!

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 17:53

oke dankje die van mij doet alles nog dus ik denk niet dat hij het koud heeft haha. Waneer kan ik het beste biginnen met een dikker dekentje zodat hij niet nogmeer in zn vacht komt?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:00

Tanuya schreef:
Ess_Ramona schreef:
Jaloers LoveBaileys!

hoe weet jij dat als ik mag vragen (niet brutaal bedoelt hoor maar sommige mensen overdrijven echt heel erg het zijn wel paarden hoor

Omdat als het regent hij erg gaat aanstellen(bibberen, naar binnen toe, echt niet naar buiten willen). Maar dat is nu wel minder geworden omdat zijn vriendinnetje in tegenstelling een pony is die altijd buiten wil blijven. We merken wel dat hij zich echt had aangesteld en gewoon lekker laten staan als het regent(hij kan zelf naar binnen als ie dat wil). Plassen vond hij eerst ook niks, en met alleen een buitenbak heb je soms een zwembad.. Dus ook met plassen in de buitenbak werken en tijdens regen.

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:02

achh dat lijkt me best zielig haha

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:12

Mijnes staat ookal onder de 200 grams. Het is hier echt butweer, alleeen maar regen. af en toe een zonnestraaltje maar ik ga ook echt niet meer zonder jas de deur uit. 's nachts staat ze samen met veulie ook al op stal. Dit mede doordat 't veulentje niet helemaal 100% is :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:52

Toen ik vanmiddag bij de paarden kwam stond mn ruin als een zielig vogeltje bij het hek, z'n borstbeschermer was nat geworden, en arme pony was hartstikke koud. Snel dat ding dr onder vandaan gehaald en even zn 200gr opgegooid. (stond eerst onder fleecegevoerde regendeken)
Twee uur later op stal gezet en pony was weer lekker warm, dus maar weer regendek (met inmiddels droge borstbeschermer) dr op gelegd. Pony's staan ook voor het eerst weer op stal, 't begint nu écht winter te worden!

CelienL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 19:04

mijn bwp staat voorlopig nog zonder iets, hij staat nog mooi kort !
mijn arabische merrie daarentegen begint echt al goed haar te krijgen, dus staat ze met een dikke fleece.
Het hangt echt enorm af van ras tot ras... terwijl mijn bwp in de winter echt genoeg heeft met een fleece en 300g moet mijn merrie echt bij heel koud weer gemakkelijk 600-700 grams hebben hoor !

Polderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 19:56

Die van mij staat tegen wil en dank onder zijn 200 grams, wat nog helemaal niet de bedoeling was. Zijn fleece gevoerde regendeken is gescheurd bij de aanhechtingspunten van de buiksingels :( Ik heb hem vandaag terug gebracht naar de winkel en kreeg meteen mijn geld terug. Het was een HKM deken, toch geen slecht merk dacht ik? Nu ga ik meteen op internet een Harry's Horse bestellen, regen met fleece, want dat beviel op zich goed. Z'n 200 grams is ook van HH en past he, echt heel goed. Het was hier - gelukkig zou ik haast zeggen :D - koud en nat vandaag, maar zo'n 12 graden! Vanmiddag wel lekker zonnetje, dus na het rijden hebben we lekker bloot gewandeld... nou ja, het paard dan :P
Ik geloof dat het van het weekend weer warmer wordt, dus dan gaat de 200 grams weer z.s.m. af :j

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:15

als eenmaal een dikke deken op gedaan heb gaat hij niet meer af. ga niet steeds op af op af want je gaat de winter in dus zoveel warmere dagen ga je niet meer krijgen.

Polderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:20

miss_kippie schreef:
als eenmaal een dikke deken op gedaan heb gaat hij niet meer af. ga niet steeds op af op af want je gaat de winter in dus zoveel warmere dagen ga je niet meer krijgen.

Dat vroeg ik me ook wel af hoor, of het handig is weer "terug te wisselen". Maar als het nu weer warmer wordt dan een graad of 13 dan vind ik die 200 grams nog wel erg warm. Hij voelde vandaag al best warm eronder, net niet zweterig zeg maar. Het zal niet voor lang zijn, denk ik, want de koude dagen komen nu toch echt wel dichterbij!

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 22:12

Mijnes staan ook al onder 200. Eigenlijk vind ik het teveel, maar voorgaande jaren heb ik altijd toch 2x moeten scheren, dat wil ik nu proberen te voorkomen. Ze zweten er niet onder...