Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

tamaramt schreef:s nachts is het maar iets boven 0 graden hoor
dus als je je paard fantiek traint of wedstrijden rijd zijn dekens nu wel nodig
mijn paard staat al weer zo n 2 weken met de bucas rain(300 grams fleece) en nog met een fleecedeken eronder
en ondanks dat mijn paard het gehele jaar onder een deken staat en ik ook nu weer op tijd begonnen met een dikkere deken heeft hij al weer dikkere vacht
vooral op zijn hals
en daardoor gaat hij nu dus ook sneller zweten maar scheren durf ik niet ivm het feit dat hij nu al erg fris is
Sniesjuhh schreef:tamaramt schreef:s nachts is het maar iets boven 0 graden hoor
dus als je je paard fantiek traint of wedstrijden rijd zijn dekens nu wel nodig
mijn paard staat al weer zo n 2 weken met de bucas rain(300 grams fleece) en nog met een fleecedeken eronder
en ondanks dat mijn paard het gehele jaar onder een deken staat en ik ook nu weer op tijd begonnen met een dikkere deken heeft hij al weer dikkere vacht
vooral op zijn hals
en daardoor gaat hij nu dus ook sneller zweten maar scheren durf ik niet ivm het feit dat hij nu al erg fris is
In meerdere ruitersportzaken is verteld dat de Bucas Rain een voering heeft wat je ongeveer kan vergelijken met 100 a 150 gram. en de Bucas Medium met een voering van rond de 300 gram.
Ik denk dat jij denkt dat je er veel grams op hebt liggen, maar dit dan best een beetje tegevalt... Ik heb gister mijn Bucas Rain+fleecedeken vervangen voor de Bucas Medium.
Nettieejj schreef:myn shet blijft dit jaar dekenloos, myn grote die stata overdag met een 0 grams, en snachts nog dekenloos, vind het zelf persoonlijk nog te warm voor en dikke deken, als het onder de 7 graden word krygt hij zijn 3000 grams uiten op, en onder de 10 graden krijgt hy snachts zyn 220 op!
tamaramt schreef:weet ik; ik zeg toch ook 300 grams fleece wat overeen komt met 100 A 150 grams vulling en daaronder heb ik dus nog een fleecedeken
ik ga denk ik dit weekend beginnen met een 200 grams onderdeken en daar bovenop de bucas rain dus samen is dat 300 a 350 grams
voor als het dadelijk echt heel koud wordt heb ik de bucas smartex all season 570 grams vulling
mirgino schreef:Nettieejj schreef:myn shet blijft dit jaar dekenloos, myn grote die stata overdag met een 0 grams, en snachts nog dekenloos, vind het zelf persoonlijk nog te warm voor en dikke deken, als het onder de 7 graden word krygt hij zijn 3000 grams uiten op, en onder de 10 graden krijgt hy snachts zyn 220 op!
dit snap ik niet, waarom overdag als de temp een stuk hoger is dan s`nachts een deken en juist in de kou zonder?