Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sophiee schreef:Mijn pony wordt zaterdag in Engels Jachtmodel geschoren (of hoog streepmodel wordt het ook wel genoemd)
En ik vroeg me dus af of ik dan een deken met buikflap zou moeten kopen, want de buik wordt dus geschoren en ze staat 24/7 buiten in een land wat niet overal droog is..

)
het ziet er niet uit, maar ze heeft het totaal niet koud, en staat toch echt 24/7 buiten. Maar misschien dat ik haar volgend jaar wel de buik scheer. Ik weet het niet
phannie schreef:Sophiee schreef:Mijn pony wordt zaterdag in Engels Jachtmodel geschoren (of hoog streepmodel wordt het ook wel genoemd)
En ik vroeg me dus af of ik dan een deken met buikflap zou moeten kopen, want de buik wordt dus geschoren en ze staat 24/7 buiten in een land wat niet overal droog is..
ik zelf zou een paard dat 24/7 buiten op het land staat nooit scheren, maar dat is mijn mening
phannie schreef:Sophiee schreef:Mijn pony wordt zaterdag in Engels Jachtmodel geschoren (of hoog streepmodel wordt het ook wel genoemd)
ik zelf zou een paard dat 24/7 buiten op het land staat nooit scheren, maar dat is mijn mening
Berdientje schreef:@ Sophiee: Sja, daar zijn de meningen over verdeeld... LouLou op bokt heeft haar pony ook helemaal geschoren gehad en 24/7 buiten, en die heeft daar geen problemen mee gehad. (geloof ik, correct me if i'm wrong)
Ik heb de buik niet geschoren omdat het me wat koud leek, ik heb zeg maar een soort uitrijdeken eruit geschorenhet ziet er niet uit, maar ze heeft het totaal niet koud, en staat toch echt 24/7 buiten. Maar misschien dat ik haar volgend jaar wel de buik scheer. Ik weet het niet
Perla schreef:Jah gewone spiritus of schapenwol
amandatjuh88 schreef:shet staat binnen, maar heeft hele vieze vacht en staat op warme stal. Scheren ?
( amandajuh88) Freggel schreef:Tsja zoals al eerder gezegd staat mijn haf ook 24/7 buiten maar heb ik bewust zijn buik en benen niet geschoren. Zodat hij geen last heeft van optrekkende kou en gewoon kan gaan liggen zonder een koude buik te krijgen.
Dus ik zou de buik niet scheren.

amandatjuh88 schreef:shet staat binnen, maar heeft hele vieze vacht en staat op warme stal. Scheren ?
Sophiee schreef:Freggel schreef:Tsja zoals al eerder gezegd staat mijn haf ook 24/7 buiten maar heb ik bewust zijn buik en benen niet geschoren. Zodat hij geen last heeft van optrekkende kou en gewoon kan gaan liggen zonder een koude buik te krijgen.
Dus ik zou de buik niet scheren.
Hm weet je dan nog een model waarbij de buik wel harig blijft maar verder wel de zweetplekken geschoren?
Chrystal-gek schreef:amandatjuh88 schreef:shet staat binnen, maar heeft hele vieze vacht en staat op warme stal. Scheren ?
Misschien dat je al eerder gereageerd hebt in dit topic, dat heb ik dan over het hoofd gezien, maar als je met deze vraag binnen komt vallen in dit topic, rijzen er wat vraagtekens bij mij.
Waarom wil je scheren? Heeft je shet het te warm? Denk je dat of merk je dat? Komt die niet meer buiten? Zonee, waarom niet?
Wat doe je er allemaal mee?
Hoe denk je het te gaan aanpakken als je shet geschoren wordt?
Wat heeft een vieze vacht er mee te maken?
Denk je dat de vacht niet meer vies wordt als hij geschoren is? Dan kan ik je uit de droom helpen, want ook dat gebeurt als ie geschoren is, alleen niet op de plekken dan waar een deken ligt, maar er zullen plekken genoeg zijn wat niet bedekt wordt.
Daarbij moet de vacht schoon zijn als je gaat scheren, anders kom je er niet met de scheermachine doorheen.

) 

. Kan me wel voorstellen waarom je haar geschoren hebt, wat een bérenvacht!
Perla schreef:wanneer gaan jullie (helemaal) geschoren paarden voor de 2e ronde?