[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

emmaudb

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 14:57

Ik heb een vraag over de waterdichtheid van regendekens.

Ik heb een deken, net geen maand geleden gekocht. Nu was hij dus afgelopen zaterdag zeiknat. Doorgelekt...
De deken is wat vies maar zitten geen plakkaten modder op ofzo. Het is een lichte deken dus valt meer op. Mag zo’n deken dan gelijk doorlekken? Heb het met andere (zelfde type) dekens nooit problemen gehad.

Afbeelding

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:28

als er geen beschadigingen aan de stof zijn en de deken nooit gewassen is, wat ik aanneem gezien de deken een maand oud is, dan mag hij niet doorlekken. Zeker niet met de buitjes van afgelopen dagen. het kan zijn dat een 600denier deken met continue regen op een gegeven moment gaat doorlekken, maar buitjes moet echt geen probleem zijn. Wat voor deken is het? Ik zou contact op nemen met de winkel waar je hem gekocht hebt.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:29

Ik zou even contact opnemen met de winkel waar je hem gekocht hebt. Ik heb dit ook een keer gehad, was productie fout.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:37

Precies wat ik dacht weidebloem. Zaterdag heeft het niet continu geregend. Geen scheurtjes of beschadigingen te ontdekken. En uiteraard nog niet gewassen. Het is een Bucas freedom light

Contact heb ik al opgenomen. Kreeg dit als antwoord: Zo te zien heeft uw paard zich in de modder gerold waardoor er niet meer gegarandeerd kan worden dat de deken waterdicht blijft. Dit valt niet onder een productiefout.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:39

Krijg je dit van de betreffende winkel terug? Dan zou ik als ik jou was even op mijn strepen gaan staan. Wat een onzin. Heb je je deken aangemeld bij Bucas? Dan heb je 3 jaar garantie op waterdichtheid.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:41

Ja en een bedankje voor het bericht en de foto’s.
De rest heb ik gekopiëerd. Heb verder nog niet geantwoord. Was er goed verbaasd over.
Ik geloof bij de freedom maar 1 jaar maargoed dat is nog lang niet voorbij

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:45

Mag ik vragen welke winkel het is? Mag ook in PB! Ik zou echt even op je strepen gaan staan want hier komen ze makkelijk mee weg zo.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:52

wat een onzin, je hebt gewoon recht op een waterdichte deken. Ik zou het daar niet bij laten zitten. Als het niet werkt via de winkel proberen Bucas te bereiken. Mijn Bucas is destijds via de winkel naar Bucas opgestuurd.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:55

Idiote reactie. Mijn dekens herken je de kleur soms niet meer van, ze zijn voor paarden gemaakt, niet voor porseleinen poppen.

Mocht je er niet uit komen met winkel kun je proberen om hem te wassen en er daarna een hele spuitbus van die Bucas spray op leeg te spuiten. Dan heb je een goede kans dat hij weer doet wat hij zou moeten doen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:59

Ik zou het niet zelf proberen op te lossen... Voordat ze zeggen 'je had hem niet mogen uitwassen'.. En zoals eerder gezegd: een deken die niet meer waterdicht is krijg je ook niet meer waterdicht. Zou gewoon alles op alles zetten om dit opgelost te krijgen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 17:16

Je kunt een paard dat buiten staat toch niet verbieden om in de modder te rollen... 8)7

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 17:33

Kijk als de deken nu onder een laag modder van een cm dik had gezeten had ik misschien nog wel gezegd ja. Maar het zijn inderdaad paarden en mijn paard houdt gewoon van rollen. In een plas gaat hij absoluut niet staan, laat staan er in rollen.
Dus dat kan ook niet gebeurd zijn.

Ik ben ook echt niet boos dat hij lekt. Foutje, kan gebeuren. Maar ik verwacht wel dat het opgelost wordt.

Ik ga het eerst nog in de winkel proberen. Als laatste stap wil ik Bucas zelf dan nog benaderen.

Ben al lang blij dat ik niet zonder deken zit. Sinds vandaag overgegaan op de 150 grams. En voor als het toch weer wat warmer wordt heb ik nog een 50 grams.

Maar ik ben blij dat jullie het met me eens zijn in ieder geval. :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 17:43

J0anieke schreef:
Ik zou het niet zelf proberen op te lossen... Voordat ze zeggen 'je had hem niet mogen uitwassen'.. En zoals eerder gezegd: een deken die niet meer waterdicht is krijg je ook niet meer waterdicht. Zou gewoon alles op alles zetten om dit opgelost te krijgen!

Ik zeg toch ook, mocht je er niet uit komen met de winkel. Teflon is een laag bovenop de deken die je dus gewoon kunt herstellen.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 17:45

Afbeelding

Afbeelding
De hals vind ik wat groot lijken. Wat vinden jullie er van?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 17:47

Nies_ schreef:
J0anieke schreef:

Ik zeg toch ook, mocht je er niet uit komen met de winkel. Teflon is een laag bovenop de deken die je dus gewoon kunt herstellen.

Was niet aanvallend bedoeld hoor :D Ik heb alleen zon ervaring met een mobiele telefoon.. Zelf aan gesleuteld omdat ik niet kon wachten en toen konden ze me niet meer helpen. :')

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 18:39

_/-\o_ Foutje _/-\o_
Laatst bijgewerkt door cecil op 04-10-17 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 18:52

Denk dat je in het verkeerde topic zit! Hahaha.

EmmApollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 19:45

Iemand die mij kan helpen?
Mijn paard staat dus gedurende het hele jaar buiten (met een goede schuilstal natuurlijk! ;) ) daarnaast rijd ik hem zo'n 4 à 5 keer per week. In de winter is dat natuurlijk niet zo handig met al dat winterhaar... Hij blijft dan veel te lang nat van het zweet... Daarom wil ik liever het winterhaar een beetje beperken. Zijn er nog mensen in dit soort situatie, wat doen jullie ermee? Hebben jullie een deken opliggen, hoeveel gram?

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 20:13

Mijn bucas turnout light vind ik ook lang vallen, hebben meer deze ervaring? Ik had een bucas freedom en die aan gewoon goed. Lekte wel ook snel door.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 20:30

Gwenvd schreef:
Mijn bucas turnout light vind ik ook lang vallen, hebben meer deze ervaring? Ik had een bucas freedom en die aan gewoon goed. Lekte wel ook snel door.

De freedom was voor mijne veel te krap vooe maar qua lengte goed.
De power light en de smartex zijn iets te ruim en te lang maar kleiner weer te kort

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 20:41

EmmApollo schreef:
Mijn paard staat dus gedurende het hele jaar buiten (met een goede schuilstal natuurlijk! ;) ) daarnaast rijd ik hem zo'n 4 à 5 keer per week. In de winter is dat natuurlijk niet zo handig met al dat winterhaar... Hij blijft dan veel te lang nat van het zweet... Daarom wil ik liever het winterhaar een beetje beperken. Zijn er nog mensen in dit soort situatie, wat doen jullie ermee? Hebben jullie een deken opliggen, hoeveel gram?

Je kan de aanmaak van de wintervacht niet tegenhouden met dekens, dan zal je toch echt moeten scheren.
Het enige wat je bereikt met een deken is dat de vacht plat gaat onder de deken en dan lijkt de vacht dunner maar is het niet!

Wintervacht wordt aangemaakt door het daglicht wat afneemt.

Hier een haflinger met weinig wintervacht die onder een deken staat en mn jonge van 3 staat zonder en krijgt amper een wintervacht.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 20:43

EmmApollo schreef:

Ik zit met precies hetzelfde als jij. Alleeb staan die van mij vanaf nu snachts binnen en overdag buiten.

Ik ben 1,5 week geleden al begonnen (toen ze nog 24/7 buiten stond)) met snachts een 100 grams outdoordeken en overdag bloot. Nu het weer weer gaat omslaan staat ze snachts bloot op stal en wil ik haar nu overdag de bucas sun shower of haar 100 grams outdoor (ik twijfel nog welke) op doen. Wanneer de temperaturen overdag onder de 10 komen krijgt ze overdag de bucas smartex op.

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 21:01

Zijn jullie niet bang dat de paarden vast blijven haken in het deken door vb te rollen?

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 21:11

ik ben aan het kijken voor een Wug deken voor mijn paard maar zit wat in de knoop, 0 grams vind ik niet aangenaam omdat er dan amper isolatie is maar een 150 grams of 200 vind ik te warm voor een ongeschoren paard. Zou het iets zijn om daar bv een fleecestof onder te maken zodat het toch iets van warmte vasthoudt? en heeft iemand daar ervaring mee?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 21:36

CandyArmando schreef:
Zijn jullie niet bang dat de paarden vast blijven haken in het deken door vb te rollen?

Nee, maar je hebt daar wel haakjes voor die breken als dat zou gebeuren. Volgens mij heten die dingen safe gum