Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Starbreeze schreef:Hoe lang doen jullie gemiddeld met een outdoordeken? Mijn Rhino en liners gaan het 3e seizoen in en zijn nog als nieuw
Fabster schreef:Ik begin dit jaar voor het eerst met dekens. Vandaag heel slecht weer, dus regendeken op gedaan. Maar zit een beetje met hoe nu verder. Morgen bij beter weer kan hij dan weer af? Of is eenmaal erop, de hele herfst/winter de deken erop houden? Die van mij staan 24/7 buiten.
En hoe gaat dat dan met rijden? Die van mij isnog jong en nogal een heethoofd. Gaat ie dan 10 meter de lucht in als ik de. deken eraf haal om hem te zadelen?
Duidelijk een leek op dit gebied, dus
carolina1278 schreef:Ik denk altijd zo.. als jij eenmaal je winterjas aandoet en het word een warme dag.. blijf je dan ook daarin lopen?
. voor hetzelfde geld krijgen we nog een nazomer met 25+.. dan gaat hier de regendeken met hals gewoon weer verwisseld worden voor de vliegendeken
Fabster schreef:Ik begin dit jaar voor het eerst met dekens. Vandaag heel slecht weer, dus regendeken op gedaan. Maar zit een beetje met hoe nu verder. Morgen bij beter weer kan hij dan weer af? Of is eenmaal erop, de hele herfst/winter de deken erop houden? Die van mij staan 24/7 buiten.
En hoe gaat dat dan met rijden? Die van mij isnog jong en nogal een heethoofd. Gaat ie dan 10 meter de lucht in als ik de. deken eraf haal om hem te zadelen?
Duidelijk een leek op dit gebied, dus
Kasmir schreef:Met mijn vorige paard was het juist andersom, heb jaren getobt omdat ze in de winter niet te rijden was (stond altijd zonder dek). Vorig jaar voor het eerst dekens op gedaan en het was een heel ander paard in de winter. Moet wel zeggen dat ik haar vaak met een fleecedeken op reed.
Fabster schreef:Die van mij was ook niet te pruimen. In de zomer niet, vanwege het ongedierte en in de winter ook niet te doen. Deze zomer voor het eerst een vliegendeken op en inderdaad een heel ander paard. Dus daar hoop ik ook in de winter op. Maar misschien ook met rijden iets verzinnen met deken. Ik ben nog niet zover dat ik een uitrijdeken heb. En hij is dit jaar voor hetveerst onder het zadel, dus ik rij nog niet zo lang en zwaar, dat hij het daarvwel warm van krijgt. Dus ik moet er nog even over nadenken.