[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:04

Zie het inderdaad staan het is softshell dat zal dus niet waterdicht zijn want dat is softshell nooit.

Westhof

Berichten: 2946
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:07

Op de site staat dat het een waterdichte deken is. Hoe de softshell zich houdt in de regen weet ik niet, dat kan ik je over een paar dagen vast vertellen :)

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:07

Wat vind de rest van jullie van mijn maat M. Ik neig toch naar die namelijk.

Softshell is inderdaad niet waterdicht.

RianneH

Berichten: 28301
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:09

Ik vind de M mooier liggen dan de S :) Denk dat je daar op de lange termijn ook tevredener over zal zijn/blijven. De 200grams is ook een M toch?

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:10

Nessa schreef:
Wat vind de rest van jullie van mijn maat M. Ik neig toch naar die namelijk.

Softshell is inderdaad niet waterdicht.

Die S is te klein en een te kleine deken moet je niet hebben. Ik zou als ik jou was voor de M gaan helemaal als die voor nog 1 strakker kan. Passen de halzen van amigo erop of alleen doninic halzen?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:51

Ik vind de M beter.
Softshell is niet waterdicht maar dat hoeft hij toch ook niet te zijn op die plek? Hangt als het goed is in het luchtledige.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:01

Ja mijn huidige is ook M.
Ja voor kan ie zelfs op de foto nog 2 gaatjes strakker.
De S was inderdaad eigenlijk wel afgeschreven. Gewoonweg te kort en krap bij de borst.

Ik weet niet welke halzen erop passen. Ik gebruik geen hals namelijk. Er zitten van die rechthoekige ringetjes aan. Ook te zien op de foto. 2 aan beide kanten

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:12

Nessa, ik vind de M wel mooi liggen. Hij lijkt ook hetzelfde te liggen als je huidige M.

Westhof, ik vind de deken niet mooi zitten. Ga je geen plezier van hebben, ik was ook ooit zo eigenwijs met een Nika- deken die vergelijkbaar zit.

Nouvel

Berichten: 28586
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:12

Dominick heeft eigen halzen die aan hun dekens passen in verschillende maten.

Kasmir

Berichten: 5464
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:53

Kan iemand mij vertellen hoe de HH highliners van voren vallen? Vallen die lager of hoger dan de horseware liners? En dan bedoel ik echt bij de borst, ben me vast aan het oriënteren wat ik onder de wug van het arabiertje wil doen. De wug valt van voren vrij laag, regent verder niet in maar wil eigenlijk niet dat de dekens óf bij de borst veel hoger uitkomen of dat ze gaan trekken op de borst (wat veel dekens zonder halve hals wel deden). De wugs geven bij beide paarden zo heerlijk veel ruimte zonder te gaan schuiven of trekken, vind ik wel belangrijk aangezien ze een zeer groot gedeelte van de dag met hun hoofd omlaag doorbrengen.

Afbeelding

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:57

Kasmir schreef:
Kan iemand mij vertellen hoe de HH highliners van voren vallen? Vallen die lager of hoger dan de horseware liners? En dan bedoel ik echt bij de borst, ben me vast aan het oriënteren wat ik onder de wug van het arabiertje wil doen. De wug valt van voren vrij laag, regent verder niet in maar wil eigenlijk niet dat de dekens óf bij de borst veel hoger uitkomen of dat ze gaan trekken op de borst (wat veel dekens zonder halve hals wel deden). De wugs geven bij beide paarden zo heerlijk veel ruimte zonder te gaan schuiven of trekken, vind ik wel belangrijk aangezien ze een zeer groot gedeelte van de dag met hun hoofd omlaag doorbrengen.

[ [url=m/VVgfn6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik denk dat highliners er onderuit gaan steken door die hogere hals maar de enige manier om het echt te weten te komen is passen, ze vallen wel groot dus ik zou sowieso een maat kleiner nemen.

Jorex

Berichten: 10036
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 00:01

Ik ben mij alvast aan het oriënteren voor volgend winterseizoen. Het probleem met mijn pony is dat hij opgemeten qua onderlengte dus 107 is. De 110's die hij heeft vallen dus als soepjurken en de 105 daar zijn zijn geschoren billen niet bedekt. Nu wil ik voor volgend jaar wel nika dekens uit gaan proberen, maar hoe vallen die op een pony die qua maat wat korter is dan de deken?

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 00:23

Ik heb net toch nog heel snel bij Agradi de 100gr Rhino Wug besteld met 35% korting. De Rambo Original zit op zich goed rond de borst als we de bovenste sluiting loslaten, maar ik wil toch ook nog eens een Wug proberen, misschien dat dat nog iets meer halsruimte aan [***]'s horizontale borst+hals geeft. Ik ben benieuwd. :)

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 00:27

Fennadev schreef:
Ik ben mij alvast aan het oriënteren voor volgend winterseizoen. Het probleem met mijn pony is dat hij opgemeten qua onderlengte dus 107 is. De 110's die hij heeft vallen dus als soepjurken en de 105 daar zijn zijn geschoren billen niet bedekt. Nu wil ik voor volgend jaar wel nika dekens uit gaan proberen, maar hoe vallen die op een pony die qua maat wat korter is dan de deken?

Nika viel bij mijn pony voor ook veel te lang. Plus hij was niet goed waterdicht.
Ik kan je Bucas en Amigo echt aanraden, zitten echt perfect bij die kleintjes.

Koper

Berichten: 30572
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 04:32

Fennadev schreef:
Ik ben mij alvast aan het oriënteren voor volgend winterseizoen. Het probleem met mijn pony is dat hij opgemeten qua onderlengte dus 107 is. De 110's die hij heeft vallen dus als soepjurken en de 105 daar zijn zijn geschoren billen niet bedekt. Nu wil ik voor volgend jaar wel nika dekens uit gaan proberen, maar hoe vallen die op een pony die qua maat wat korter is dan de deken?

Mijn merrie zit tussen 135 en 145 in. De Nika met de borstsluiting op het ruimst is in de lengte nét lang genoeg. Ik zou dus inderdaad voor de kleinere maat gaan.

Mijn Nika's zijn trouwens wel goed waterdicht. Uitgezonderd de vliegendeken :+

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 08:29

De highliners vallen super laag, mits je de oude versie koopt. De nieuwe is ook laag maar niet zo laag als de oude. Ik kan eventueel een foto maken van hoe ze vallen bij mijn paard. Heb ze altijd met een outdoordeken er overheen en dit geeft geen probleem met de hoogte van de deken.

Kasmir

Berichten: 5464
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:12

Liekec: dankjewel, hoe onderscheid ik de oude van de nieuwe? Geen idee hoe die eruit zien x). Zag dat ze wel een soort 'inkeping' bij de borst hebben dus dacht misschien zitten die higliners bij de borst ook niet zo hoog. Enerzijds bij de hals natuurlijk wel hoog maar dat is oke, dat zit de wug ook. Anders doe ik er gewoon Horseware liners onder, maar die highliners zien er verder wel comfortabel uit.

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:29

Ik heb denk ik de oude highliner met golfjes ipv rechte lijnen maar heb niet het gevoel dat hij super laag is. Heb foto's in dit topic gezet eventjes geleden.

Sabina1990
Berichten: 21
Geregistreerd: 02-03-17

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:08

Weet iemand een aantal goede waterdekens? Ik wil er een aanschaffen!

Sabina1990
Berichten: 21
Geregistreerd: 02-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:09

Niet te duur graag, is meer voor erbij. Maar wil het wel hebben.

Nouvel

Berichten: 28586
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:43

Als je niet te duur wilt voor erbij zou ik voor een Amigo Hero kijken, lekkere lichte regendekentjes die niet duur zijn.
Of anders voor een gebruikte Rambo, Rhino of Amigo bravo, die zijn wat steviger qua stof.

Area51
Berichten: 794
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:01

PanamaD schreef:
Select bucas dus geen goede dekens?

Zat eraan te denken om de combi select te kopen maar dat doe ik dan maar niet.. jammer maar gelukkig zie ik jullie ervaringen hier!

Iemand toevallig ervaring met de Epplejeck regendeken Shadow?

Zoek nog een goede regendeken gezien mijn irish 50g niet goed waterdicht is...


Een beetje laat maar;
Heb de select combi, met dus een regendeken, 150 gr met stay dry en 300 gr quilt. Gebruik ze de hele winter, paard staat overdag buiten en heb nergens last van :o

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:03

Kasmir schreef:
Liekec: dankjewel, hoe onderscheid ik de oude van de nieuwe? Geen idee hoe die eruit zien x). Zag dat ze wel een soort 'inkeping' bij de borst hebben dus dacht misschien zitten die higliners bij de borst ook niet zo hoog. Enerzijds bij de hals natuurlijk wel hoog maar dat is oke, dat zit de wug ook. Anders doe ik er gewoon Horseware liners onder, maar die highliners zien er verder wel comfortabel uit.

Nou de oude kan je sowieso niet meer nieuw kopen. Er zit een verschil in kleuren en in plekken van de verschillende kleuren. Ook is het patroon wat er in gestikt is anders.

Afbeelding
Dit is oud, zal vanmiddag nog even twee andere foto's toevoegen. Op de foto van azmay kan je de nieuwe versie zien.

Azmay, zoals ik al meerdere keren heb aangegeven heb jij dus de nieuwe versie. Vandaar dat die ook niet voldoet aan jouw lage hals wens.

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:15

liekec schreef:
Kasmir schreef:
Liekec: dankjewel, hoe onderscheid ik de oude van de nieuwe? Geen idee hoe die eruit zien x). Zag dat ze wel een soort 'inkeping' bij de borst hebben dus dacht misschien zitten die higliners bij de borst ook niet zo hoog. Enerzijds bij de hals natuurlijk wel hoog maar dat is oke, dat zit de wug ook. Anders doe ik er gewoon Horseware liners onder, maar die highliners zien er verder wel comfortabel uit.

Nou de oude kan je sowieso niet meer nieuw kopen. Er zit een verschil in kleuren en in plekken van de verschillende kleuren. Ook is het patroon wat er in gestikt is anders.

[ [url=m/95xBNr.png]Afbeelding[/url] ]
Dit is oud, zal vanmiddag nog even twee andere foto's toevoegen. Op de foto van azmay kan je de nieuwe versie zien.

Azmay, zoals ik al meerdere keren heb aangegeven heb jij dus de nieuwe versie. Vandaar dat die ook niet voldoet aan jouw lage hals wens.

Bijzonder, als ik google op highliner vind ik ze alleen met rechte stiksels in de winkels.
Hij ligt overigens wel prima onder de halve hals van Nika, maar deze is iig niet lager dan de Horseware onderdekens.

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:21

Ik heb een tijdje terug een nieuwe versie van de HH gehad maar die viel echt extreem laag bij de hals, kon hem gelijk weer verkopen want dit zat voor geen meter bij mijn paard