[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ladygiroc

Berichten: 5102
Geregistreerd: 08-02-07

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:45

Ligt het aan mij of gaat de kwaliteit van Horseware achteruit?
Stalgenootje heeft de Optimo en het klittenband van die hals plakt niet meer, Amigo bravo van een ander met V sluiting laat het stiksel los en van mijn eigen liner laat ook iedere keer het klittenband los. :?
Heb voorheen de Fly protector gehad van Rambo en na de eerste zomer gewassen en droog opgeborgen, haal hem na de winter uit de schuur, al m'n sluitingen verroest en halverwege de zomer lagen alle 3 de singels eraf en mijn fries was echt geen sloper..

Koper

Berichten: 30572
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:55

Nienkeew schreef:
wweet iemand waar je goede dekens voor minis kan kopen? Ik woon in Gelderland. dus daar ergens

www.minihorseshop.nl

Ladygiroc ik heb afgelopen winter 2 Horseware liners gekocht en die zijn gewoon goed. Het klitteband ook. Evenals het klitteband van een Rhino halsstuk wat ik in oktober of november nieuw gekocht heb.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:59

Heeft iemand toevallig ervaring met de Bucas freedom zomerdeken? En dan vooral, hoe is de binnenkant? Is die glad van stof of meer richting katoen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 22:01

Ladygiroc schreef:
Ligt het aan mij of gaat de kwaliteit van Horseware achteruit?


Hmm, dat klinkt niet heel fijn. Hier loopt de Rambo Original 24/7 door de blub en daar valt nog niets op aan te merken. Wel gek dat het klittenband bij jullie hals ineens niet meer plakt. Hier begon [***] laatst te rollen toen ik net het klittenband van zijn hals los had gemaakt dus dat zat toen onder de modder, maar ook toen plakte het tot mijn stomme verbazing nog steeds. Het enige waarvan de kwaliteit echt tegenvalt is de ionic stipjes in de ionic liner die er een voor een afvallen. Dat schijnt helaas een veelvoorkomend productieprobleem te zijn, maar verder heb ik geen klachten behalve dan dat ik het vreselijk stom vind dat de Rambo naden niet waterdicht zijn, maar dat 'hoort' blijkbaar zo... :o?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-02-17 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 22:15

Oej een optimo die niet heel goed is. Dat is balen. Zijn echt dure dekens.

Ik heb nooit aan horseware willen beginnen. Weet eigenlijk niet zo goed waarom. Altijd gedacht dat de pasvorm niet ok zou zijn voor mijn paard. Nooit geprobeerd, dus kan er eigenlijk niks over zeggen.

Vind klitteband sowieso vervelend
Dominick heeft die gelukkig ook niet

JenniferU
Berichten: 2220
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 22:20

Deni11 schreef:
Ik heb een amigo aussi allrounder gekocht voor mijn fries merrie (voornamelijk voor de kleur en manen behoud ivm weide gewoontjes, geen exceem dus...). Echter heeft deze deken geen bilkoorden.

Nou willen wij die er aan gaan maken, alleen vroegen wij ons af, of ze ook echt nodig zijn? Er zit wel iets bij de staart en buiksingels dus zou die zo gewoon goed blijven liggen?

lag bij mij zonder bilkoorden (alleen een strotouwtje achtercde billen) prima ondanks dat de deken een maat te groot was.
heb hem om die reden ook verkocht maar verder lag de deken best fijn en nog redelijk waterafstotend ook
Laatst bijgewerkt door JenniferU op 28-02-17 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Narcissa
Berichten: 3058
Geregistreerd: 29-03-15

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 22:42

Hier ook een veel te snel versleten Optimo. Niet tevreden van, ik heb hem tweedehands gekocht en zou het geld er nieuw niet aan willen geven. De mijne gaat volgend jaar weer onder Waldhausen, ligt beter ook, Rambo is veel te diep uitgesneden voor haar.

Liners daarentegen zijn wel nog in topconditie.

Ladygiroc

Berichten: 5102
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:26

Die optimo is 2e of 3e jaar dat ie op ligt.. maar kom op... een deken van ruim 300 euro mag toch wel wat jaren meegaan. Mijn liner is nieuw gekocht voor deze winter.. en de Amigo is ook nieuw gekocht. Ik sta op een grote stal dus zie genoeg voorbij komen en dit viel mij ineens op.

Bucas wordt hier op stal niet gedragen..

[edit] Aussie heb ik ook gehad, topdeken voor die prijs! Op het theedoek patroontje na :D

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:52

Ok gepast.... En... Ik weet het niet

Dit is de S. Lijkt wat kort.
Bij de borst moet ie op het langste gaatje.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is de M. Die lijkt weer net te lang. Wel fijner bij de borst. Kan op 1 na laatste gaatje. Wellicht nog 1 korter.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is haar huidige deken, die echt perfect ligt.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Sorry voor de hoeveelheid foto's.
Weet niet hoe ik ze op mobiel in een link krijg
Laatst bijgewerkt door Nessa op 01-03-17 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 15:09

Die M ligt heel mooi! Hoeveel heb je nu voor deze deken betaald als ik vragen mag. Is een 0 gram toch?

cinniz123

Berichten: 4432
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 15:14

ik ken dat probleem indd het net tussen 2 deken in zitten kwa maat dat had ik met de rhino.

ik heb inmiddels de horsegear gepast.
de 145 is echt te groot maar de 135 zit naar mijn idee prima alleen zitten de buiksingels nu goed dus weet niet wat er gebeurd als hij aankomt.
kwa hals is deze wel oke gelukkig.
Afbeelding

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 15:25

Ja ik vind het heel lastig.
Daarom even jullie meningen :+

De deken is 150 euro. Dit is de 0 grams inderdaad.

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 15:58

Nessa schreef:
Ok gepast.... En... Ik weet het niet

Dit is de S. Lijkt wat kort.
Bij de borst moet ie op het langste gaatje.


[ [url=m/PFU15Y.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Z32rOS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/os4q8y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is de M. Die lijkt weer net te lang. Wel fijner bij de borst. Kan op 1 na laatste gaatje. Wellicht nog 1 korter.


[ [url=m/Ejr22N.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BSLCxy.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KLW4ve.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is haar huidige deken, die echt perfect ligt.


[ [url=m/aHfk7d.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ncf9pI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UzUsT6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Sorry voor de hoeveelheid foto's.
Weet niet hoe ik ze op mobiel in een link krijg


Ik vind de S wel echt te klein. Als je beode dekens maat M eens op elkaar op de grond legt? Dan kun je zien waar precies het verschil zit.

Sakura789

Berichten: 2834
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 16:12

Lin19 schreef:
Heeft iemand van jullie misschien ervaring met de Bucas Smartex Medium? Hoe is de pasvorm en is deze écht warm genoeg voor ongeveer -10 tot +10, zoals er gezegd wordt?


Dat hangt zó per paard af. Mijn merrie zweet als een otter als het rond de 5 graden is, uiteindelijk neem ik het zo mee:
Overdag onder de 5 graden en in de nacht 0 graden of lager > 300grs Bucas
Overdag tussen de 5 en 10 graden en in de nacht boven nul > 150grs Eskadron ripstop
Overdag boven de 10 graden, maar onder de 15 > 0grs Horsegear

Eskadron ligt tot nu toe het meest fijn, dat verbaasde me nog al. Het was geen dure deken en ook niet de allersterkste, maar hij doet het fantastisch.

Maar goed, ben druk aan het kijken naar een vliegendeken. Denk dat ik ga voor de 3 in 1 Amigo Vamoose met hals. Alleen twijfel ik over de maat. De doorsnee maat die ik heb is 205. Dat is al ruim zat, dus het zal wel even passen worden.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 16:24

Oh dat is wel een goed idee Moniek!

Nouvel

Berichten: 28586
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 17:34

Ik heb dat met Dominick ook met mijn huidige paard, de vorige paste ze perfect, en deze zit ook tussen de maten in.
L is net te kort aan de achterkant, en XL is voor het mooie net weer te ruim...
Rambo 6.9 zit hem perfect.

Westhof

Berichten: 2946
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 19:55

EJ Hudson deken is vandaag binnengekomen. Net meteen even gepast. Lijkt prima te zitten, maar dat is toch even een kwestie van afwachten.

Afbeelding

Afbeelding

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:36

Deni11 schreef:
Ik heb een amigo aussi allrounder gekocht voor mijn fries merrie (voornamelijk voor de kleur en manen behoud ivm weide gewoontjes, geen exceem dus...). Echter heeft deze deken geen bilkoorden.

Nou willen wij die er aan gaan maken, alleen vroegen wij ons af, of ze ook echt nodig zijn? Er zit wel iets bij de staart en buiksingels dus zou die zo gewoon goed blijven liggen?


Amigo (Horseware) dekens hebben inderdaad nooit bilkoorden en die zijn ook niet nodig. Deken blijft perfect liggen zonder. Heb alleen maar Horseware dekens en ondanks dat hij rolt, rent en doet ligt er nooit 1 scheef.

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:39

Ik had ook mijn twijfels over dat onze Rambo Originals geen koorden om de achterbenen hadden, maar alleen een koord onder de staart, maar ik heb [***] de meest idiote dingen ermee zien halen als het om rollen, bokken en springen gaat en de deken ligt ook zonder die bilkoorden als een huis.

Koper

Berichten: 30572
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:44

Westhof schreef:
EJ Hudson deken is vandaag binnengekomen. Net meteen even gepast. Lijkt prima te zitten, maar dat is toch even een kwestie van afwachten.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Kan hij daar zijn voorbenen wel goed in bewegen?

Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 21:53

Die deken lijkt helemaal niet mooi te liggen... Enorm weinig ruimte bij de benen en schouder.

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 21:57

Yvank_ schreef:
Die deken lijkt helemaal niet mooi te liggen... Enorm weinig ruimte bij de benen en schouder.


Ik vind hem ook niet mooi liggen, ook veel te lang achter.

Westhof

Berichten: 2946
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 21:58

De voorkant is van een soort elastische fleece-achtige stof, daarom sluit hij meer aan aan de voorkant. Maar hij heeft wel bewegingsruimte hoor.

Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:01

ik denk dat deze deken dan juist daardoor enorm gaat trekken want hij is ook veel te lang achter. maargoed dat moet je zelf weten natuurlijk.

Koper

Berichten: 30572
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:02

Is het dan geen waterdichte deken?